Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey der ude..

Jeg kunne godt tænke mig en Bruger manual på dansk til min Denon AVR 2311.
Jeg har prøvet at google det, men uden held.

Nogen der ved om det overhoved findes en udgave på dansk?
Brugeravatar
Af MigSelv
Løser ikke dit problem, men der findes ikke danske manualer, til de Denon produkter jeg ejer. Har aldrig haft en dansk manual til et Denon produkt, kun svenske.
Af Nicklas A
Ja okay.. Lidt øv når man ikke er super til engelsk eller svensk..

Nu har du selv en denon kan jeg se.

Når jeg tænder for min receiver først og derefter tænder for mit tv, så kommer der ingen lyd, så skal jeg slukke og tænde igen for receiver igen før der kommer lyd, oplever du det samme?

Og tænkte på, kan man få receiveren til at tænde selv når jeg tænder for mit tv?
Brugeravatar
Af MigSelv
Hvis du har forbundet tv til receiver med HDMI / ARC, tyder det på et handshake problem. Er det ikke nok, blot at skifte frem og tilbage på input valg.
Jeg kører lyd fra tv via optisk kabel, og oplever ingen fejl.
Af Nicklas A
Jeg har forbundet det hele med HDMI..

Men hvad betyder handshake?
Brugeravatar
Af MigSelv
Meget kort forklaret, er det 2 enheders kommunikation, eller mangel på samme. Enhederne sender beskeder til hinanden, og disse skal besvares. Dette var et stort problem, i de tidlige hdmi dage.
Ved manglende forbindelse, prøv blot at skifte input på receiver, og derefter vælg den rette indgang. Dette er til tider nok, og hurtigere end genstart af receiver.