Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg skal ud og finde et nyt TV, men jeg er i tvivl om hvilken.

Jeg har cuttet det ned til samsung ue467705 og samsung ps50c7705 - den klassiske LED vs plasma duel.

Jeg er kommet frem til følgende:

LED: bedste billed imo, lavere strømforbrug, bedre design

Plasma: value for money grundet pris/størrelse, bedre 3D

Der er ca. 1000 kroners forskel mellem de to med plasmaen som den billigste. Jeg er sikker på at ligemeget hvilken en jeg vælger, bliver jeg glad for. Men jeg bliver nødt til at blive hjulpet lidt på vej til valget :)

Så mit spørgsmål er vel egentlig: hvad ville I vælge?
Af red_martians
Håber du er klar over at der er kommet efterfølgere ;-)
D6505/6515 er meget tæt på en 7705 i billedekvalitet, men med det nye tynde design og med det nye smart-tv.

Ellers ville jeg tage plasma'n. Hvad angår billedekvalitet mener jeg at den er noget bedre end LED-skærmen. Bedre farver, bredere betragtningsvinkler og meget højere responstid.
Der er selvfølgelig også nye palsmaskærme PS51D6505, 51D7005 og 51D8005.
Af Mysen
Hjælper det, hvis jeg afslører at LED modellen IKKE har det bedste billede?

Tjek testen af C8705 (som giver en klar indikation af, hvad UE46C7705 kan) og tjek testen af PS50C7705 bagefter.
Dermed ikke sagt, at LED modellen kan være det rigtige køb for nogen, men det er lidt forkert at sige at UE-modellen har det bedste billede. -Også selv om du skriver imo, for jeg går ud fra, at din vurdering er lavet ud fra de kunstige, overskruede billeder i en butik.
Af lennon
Et velfungerende PS50C7705 har i almindelig dunkel stuebelysning et synligt bedre/mere korrekt billede end UE46C7705 . Og dens 15 % større billedareal giver et ubetydeligt merforbrug i strøm, gør også, at man skal have et meget specifikt LCD behov for at være i tvivl .

Er du til film,sport og ikke midst 3D er der ingen vej udenom plasmaen.
Af Mysen
lennon skrev:Et velfungerende PS50C7705 har i almindelig dunkel stuebelysning et synligt bedre/mere korrekt billede end UE46C7705 . Og dens 15 % større billedareal giver et ubetydeligt merforbrug i strøm, gør også, at man skal have et meget specifikt LCD behov for at være i tvivl .

Er du til film,sport og ikke midst 3D er der ingen vej udenom plasmaen.
Den fejler lidt i sortniveau ifht. Panasonics plasmaer, men det skyldes måske, at den faktisk er temmelig lysstærk med ca. 115cd/m2 kalibreret lysstyrke. Og så er den antireflektivt behandlet, så den klarer sig faktisk mindst lige så godt i lyse omgivelser også.

Den eneste grund til at fravælge denne ifht. ue46c7705 udover miljøfaktoren, er den noget høje fejlmargen, der synes at være på modellen. - Og så hvis man skal have mediecenter til, og bruge den til computerskærm.