Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, leder efter en skærm til kontor/allround brug, altså meget tekstbehandling og en lille smule film og spil. Skal lige nævnes at 16:10 aspect ratio er at foretrække, men er ikke et krav.

Jeg har ca. 2000 at gøre godt med, men vil gerne have et dual-screen setup snarest muligt, så en pris på 1,5k ville være super.

Har selv overvejet Dell 2209WA, men er lidt i tvivl, om det er den mest optimale skærm til mit brug.

Så vil høre om i har nogle anbefalinger, til hvilke skærme jeg skal kigge på eller købe?
Brugeravatar
Af azrael
Hvis du vil have 16:10 i det prisleje og så en god skærm, så er der vist ikke mange andre valgmuligheder.

Påtænker selv at anskaffe skærmen inden for kort tid. De bruges hos os i firmaet og er meget populære.
Af eNobody
Endte med at jeg købte en U2311H, da den var nyere.
Brugeravatar
Af azrael
eNobody skrev:Endte med at jeg købte en U2311H, da den var nyere.
Tjo, det er jo også en mulighed og måske det næstbedste efter 2209WA.

U2311H har jo nogle mangler ift. 2209WA, som f.eks. dårligere panel (6 bit + FRC, så ingen ægte 16,7 millioner farver, hvor 2209WA har et 8 bit panel) og dårligere, fordi ujævn, lysfordeling.

Til gengæld har den så også et par fortrin, såsom højere opløsning (hvis det ønskes), lavere strømforbrug og DisplayPort tilslutning.

For mig er 2209WA i al fald det bedre valg, da jeg foretrækker en opløsning på 1680x1050 (16:10). Opløsningen er stor nok til 22" og stiller lidt mindre krav til grafikkortet. Og billedkvaliteten med et 8 bit panel og bedre lysfordeling er heller ikke at foragte.

Men tillykke med købet alligevel! Du kunne have truffet et meget værre valg. :)
Af eNobody
Det var især opløsningen der var tiltrækkende, ville nu gerne have haft 16:10 format, men så skulle jeg gå op i en endnu dyrere skærm, for ikke at gå på kompromis med opløsning.

Men skærmen er i hvert fald dejlig, og en ganske fin afløser til min T220, som jeg netop fandt en smule lille i opløsning.