Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Chaui
Hej.

Mit samsung tv, er idag gået helt amok. Den når at tænde og vise billede nogle sekunder, og så slukker den, men tænder automatisk igen med det samme fortsætter så på denne måde. Prøvede også at jeg slet ikke nåede at få billede inden den gjorde det.

Fjernsynet er købt for lige lidt over en måned siden i elgiganten, så der er selvfølgelig garanti på den.

Men lige for at være sikker, er fjernsynet i stykker, eller findes der en måde at slippe af med problemet ?
Af Novatic
Har du slået automatisk opdatering fra?
Af Chaui
Ikke hvad jeg ved, men det er også svært at nå noget, har måske 10 sekunder inden skærmen slukker.
Af JonathanK
Jeg har også et C7705, og kan høre at det står og tænder og slukke engang imellem, men tv'et forbliver slukket. Jeg ved ikke om det er noget med sikringen eller noget andet at gøre. Har du evt. prøvet at opdatere tv'et?
[quote="Chaui"]Hej.

Mit samsung tv, er idag gået helt amok. Den når at tænde og vise billede nogle sekunder, og så slukker den, men tænder automatisk igen med det samme fortsætter så på denne måde. Prøvede også at jeg slet ikke nåede at få billede inden den gjorde det.

Din fejlbeskrivelse tyder på, at det er en elle flere kondensatorer på Power Supply Boarded, der er stået af, men det er jo ikke det store problem, idet denne fejl skal dækkes af din garanti.

PS: Har du for alle eventualiteters skyld prøvet at fjerne alt tilbehør til tilkoblet skærmen i form af afspiller og andet fra både HDMI og øvrige interface ?

mvh
Af Bab
Jeg har oplevet det på en tidligere tv. Der var det strømforsyningen.

Bab
Af Kaare
Bab skrev:Jeg har oplevet det på en tidligere tv. Der var det strømforsyningen.

Bab
Jamen, det er jo lige præcis, hvad jeg skriver i ovenstående indlæg :)
Af kskruger
JonathanK skrev:Jeg har også et C7705, og kan høre at det står og tænder og slukke engang imellem, men tv'et forbliver slukket. Jeg ved ikke om det er noget med sikringen eller noget andet at gøre. Har du evt. prøvet at opdatere tv'et?
Det du beskriver er, når tv laver en automatisk opdatering, hvilket ikke virker i Danmark, så det skal slåes fra i menu'en. Af en eller anden grund, har de slået det til som standard.