Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle

Jeg har brug for hjælp. Har besluttet at jeg skal have det nye samsung UE40D8005 fjernsyn.

Jeg har et B&O anlæg der hedder Beocenter 2300 med tilhørende Beolab 6000 højtalere. (Der hvor der er 2 glaslåger der åbner når man nærmer sig)

Kan jeg få disse højtalere til at fungere med samsung tv'et og i så fald hvordan - altså hvad skal sættes sammen ledningsmæssigt og hvilke ledninger mm. ? (jeg har overhovedet ingen forstand på dette men synes altid at have hørt at det var problematisk - dog for flere år siden og måske er det blevet til at have med at gøre?)

Herudover har jeg også et par mindre Beovox 100cx højtalere - vil de også kunne fungere ? (disse bruges slet ikke idag - men ville være fint hvis de kunne - dog er den største interesse i muligheden med beolab 6000)

Glæder mig til at få hjælp - men hvis der er nogen der er meget dygtige til sådan noget her så skrive endlige på "dansk" uden alt for mange fagord.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ingen vej udenom at bruge dit Beocenter som forforstærker. Dertil skal du have et B&O-kabel til indgangen på anlægget, som går fra DIN til phono. Fra dit TV kommer der et digitalt SPDIF signal, som skal konverteres vha. en aktiv adapter, der går fra SPDIF til phono (RCA).

Dine Beovox kan du godt undlade at finde frem. Du har ingen mulighed for at tilslutte dem uden at købe en Beolink Passive ved siden af. Eller måske endnu bedre: en forstærker med SPDIF indgang, som du kan slutte dine Beovox til direkte. Det giver dog endnu en fjernbetjening.