Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mekai
Hej,

Har googlet lidt rundt, men kan ikke umiddelbart finde noget på nettet omkring problemet.

Når jeg sidder på min UE40C7705 og spiller ps3, falder signalet ud hver 40-60 sek.

Spillet fortsætter men skærmen bliver sort.

http://www.youtube.com/watch?v=KcpF3pdvFnk

Nogen bud på hvorfor ??

Mekai
Af basse32
Det har jeg oplevet og fandt ud af at det var mit hdmi stik, selvom det var et halv dyrt stik, så bevirkede varmen bag på ps3 at det kunne ske.
Kunne være det samme i dit tilfælde! :)
Af Mekai
Tester jeg lige Lørdag, og vender tilbage, tusinde tak so far.

Mekai
Af Puppetmaster
Jeg har det samme problem, hvis man lige trykker mit stik en mini my til højre så er der billede igen.. Har overvejet at prøve et andet stik, men har ikke fået taget mig sammen endnu..

Min er en Slim...
Af Shadout
Har oplevet noget af det samme. Mit signal forsvandt dog noget sjældnere (en gang i timen ca.)

Endte med at købe et nyt hdmi kabel, som ser ud til at have løst problemet.
Jeg konkluderede umiddelbart, at det skyldtes det gamle HDMI stik sad dårligt (bøjede en del) ind i min PS3 og TV. Skiftede det ud med et kabel fra Amazon, hvor stikket kan drejes i en hvilken som helst retning, så det ikke behøves bære sin egen vægt i samme grad.
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B003ES5ZUA/

Er bestemt også muligt det er varmen der har haft indflydelse, som basse32 nævner, da varmen logisk set varierer mere end stikkets kontaktflade.
Tvivler dog på mit nye kabel var af en bedre kvalitet end det gamle, lige bortset fra det bevægelige stik.
Af Mekai
Så fik jeg prøvet et nyt HDMI stik med 90 graders knæk på stikket, uden resultat, samme problem.

Ser om jeg kan få fat i Sony idag.
Vender tilbage med nyt.

Mekai
Af Mekai
Lerchenfeldt skrev:Er det en Ps3 Slim eller en af de ældre??
320gb slim købt i onsdags.