Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hikdk
Hej jeg har købt et LG 47LE850N
og jeg kan få den til at afspille MKV-filer via DNLA nogen men uden lyd:-(
Nogle der har en evt løsning på dettet??
Jeg kan godt afspille enkelte MKV filer via USB men på 8 ud 10 film kommer samme fejl at LYD UNDERSTØTTES IKKE.

er pænt træt af dette da jeg netop har købt en Synology DS211J for ikke at skulle have noget anlæg stående..
håber meget der er en der kan hjælpe mig..???
Af Mysen
Lydfilerne i mkv kan variere, og dit LG understøtter åbenbart ikke de lydfiler, der er i dine mkv'er. Det kan løses via en lidt omfattende træk-fil-ud, lav-om-til-understøttet-fil, indsæt-lydfil-i-mkv.

Det kræver bare lige et par programmer til det, som kan hentes på nettet. Er det dine "egne" film, kan du jo prøve at rippe dem med et andet lydformat..
Af hikdk
er der ikke en eller anden måde hvor jeg kan se alle mine film igennem DNLA ???
har hørt lidt om noget smart DNLA server der kan installeres på min pc eller lign så den er afspiller og ikke mit tv der er afspiller?

håber meget der er en der kan hjælpe??
Af hikdk
eller en måde hvor mit tv kan opdateres ydereligere eller lign??
Af lgowner
LG understøtter ikke DTS formatet, højt sandsynligt pga. licens som set på WDTV tidligere modeller..

men resten burde virke fint..

der findes vistnok en DTS->AC3 konverter, som bruges .. evt. prøv den fra PopCorn mediaafspilleren
Af hikdk
kan den converter bruges når filmen afspilles via DNLA?
eller kan den convertere lyden permanent?
godt være jeg spørger lidt dumt

men er ved at gå kold i det da jeg har kæmpet og kæmpet med det:-(
Af lgowner
det er permanent.. skal det være dynamisk, så skal du vist se på tversity el. Twonky mediaserver .. men ved ikke om det er linux-only
Af hikdk
findes der andre løsninger??? noget jeg kan installere på min NAS??
Af lgowner
tror ikke nogen NAS har cpu kraft til at lave audio konvertering on-the-fly.. så du skal nok se på en permanent eller en pc løsning, andet tror jeg ikke du kan finde..