Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
EtherealDesert skrev:Eller taler jeg i virkeligheden om LE40C755? Åh Gud, alle de produktnumre, som minder SÅ meget om hinanden.
750 og 755 er hardware mæssigt identiske . Det sidste 5-tal indikerer bare at det er en Skandinavisk variant - hvilket dybest set kun handler om garanti og service .
Mit største problem med C750/755 ville være betragtningsvinkler(hjørnesofa !) og clouding. Det sidste kan man delvis indstille sig ud af, - og problemet er mindre i oplyste omgivelser .
Af tarok
lennon skrev:"Tænk"´ s test er mildt sagt meget tvivlsomme og frarådes hvis man primært går efter billedkvalitet . Respekterede og troværdige test finder man på "AVforums".com, HDTVtest.co.uk og ikke minds her på Flatpanels.dk .

PanaG20 er som udgangspunkt bedre billedperformer end nogen LCD i prisklassen . Og til film,sport og almindelig TV under normal dunkel stuebelysning er den helt uovertruffen . Men skal du ha massiv brug af PC,HTPC konsolspil indover, så kunne LCD være en bedre løsning . Også hvis du har en ekstremt oplyst TV rum .
Lige en komentar til AVForums, så synes jeg har de mistet noget troværdighed eftersom jeg har nærlæst deres review liste. Det er ligesom om, at står der ikke Panasonic på det, så er det noget "l...." sådan groft sagt. Panasonic er supergodt ingen tvivl om det, men alt andet er altså ikke bare "skod" Det er "næsten" det indtryk man får, når man læser deres anmeldelser. - det gør at deres website mister værdi i mine øjne. Kun enkelte "ikke-Panasonic" tv opnår anerkendelse - f.eks indenfor LCD.
Jeg synes meget bedre om HDtvtest.co.uk og Flantpanels.dk p.g.a større objektivitet og mere nuancerede holdninger.
Af lennon
tarok skrev: Lige en komentar til AVForums, så synes jeg har de mistet noget troværdighed eftersom jeg har nærlæst deres review liste. Det er ligesom om, at står der ikke Panasonic på det, så er det noget "l...." sådan groft sagt. Panasonic er supergodt ingen tvivl om det, men alt andet er altså ikke bare "skod" Det er "næsten" det indtryk man får, når man læser deres anmeldelser. - det gør at deres website mister værdi i mine øjne. Kun enkelte "ikke-Panasonic" tv opnår anerkendelse - f.eks indenfor LCD.
Jeg synes meget bedre om HDtvtest.co.uk og Flantpanels.dk p.g.a større objektivitet og mere nuancerede holdninger.
Ikke enig . Både LGs PX950 plasma og Samsungs 7005 plasma får meget positive anmeldelser hos AVforum, - som egentlig kun er marginalt dårligere end Panasonic´s VT20 . Og næsten alle testsites er jo enige om at PanaVT20 indtil videre er referencen . Der er også langt mellem Flatpanels købsanbefalinger når det gælder LCD . .