Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hefsgaard
Jeg har fået et mystisk problem. Eller rettere haft det i nogen tid nu.

Jeg har en Neovo F-217 skærm, der i perioder har en mærkelig opførsel.

Når man tænder den, holder den billedet i et par sekunder eller fem, derefter bliver skærmen sort. Dioden lyser stadig grønt og indikerer at skærmen er tændt. Slukker og tænder man den, kommer billedet igen frem i et par sekunder. Det samme gør sig gældende hvis man skifter indstillinger for skærmopløsning eller frekvens.
Det er ikke muligt at aktivere, eller rettere se, skærmens egen menu. Den forsvinder sammen med billedet.

Nogen der kan gennemskude hvad problemet er? evt. også hvad der kan gøres ved det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skærmen lyder defekt. Du bør kontakte den forhandler du har købt den hos.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så må du optage en video af problemet mens det opstår. Du kan ikke selv reparere en defekt skærm.
Af Hefsgaard
Et video kamera koster nok lige så meget som en ny monitor. Tror mest på at den må skiftes, men er nysgerrig efter om andre har oplevet noget sådan. Ingen af dem jeg har talt med, der arbejder med skærme, har set/hørt noget lignende.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Og du kender ingen der har et digitalkamera med mulighed for at optage video? Hvis der er garanti på skærmen, så skal forhandleren stadig forsøge at reparere den.
Af Hefsgaard
Desværre mere en 2 år gammel, snarre 3+.