Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af flox
Jeg har søgt lidt på siden, men har ikke kunne finde svaret på mit spørgsmål.

Da jeg står og skal ud og købe et nyt fjernsyn er interessen faldet på et Samsung 46D7005. Dette skyldes dels at jeg har været oppe i en forretning og set det live, hvor jeg synes dens billede så rigtig godt ud både på alm tv og ved visning af Blueray. Desuden er min kone meget optaget af design, og efter hun har set den smalle ramme som fjernsynet har, er jeg bange for, at der ikke er nogen vej tilbage til noget andet slags fjernsyn.

Da jeg efterfølgende kiggede lidt på nettet, kunne jeg se at der var kommet et nogenlunde tilsvarende skærm men til små 2000 kr. mere. Jeg kan se at det er en serie nyere nemlig serie 8, men ellers har jeg svært ved at se hvad forskellen på de to skærme er.

Er der nogen der ved det, og eventuelt har nogen anbefalinger til om jeg bør spare de 2000 eller om jeg bør hoste op?

Håber at høre fra nogen kloge hoveder.

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... D7005.html

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... D8005.html
Af basse32
Så vidt jeg kan se og har læst, skulle det mest være design der er forskellen. Har ikke kunnet finde noget specifikt/betydningsfuldt der ellers adskillede sig.
Ret mig hvis jeg tager fejl.
Af Mysen
Det er ikke en serie nyere. Det er samme årgang, men D8005 er bare lidt mere eksklusiv med en ramme i aluminum.
Billedkvaliteten skulle være den samme, men der er dog en dimming funktion på D8005, dvs. at lyset kan sænkes i forskellige zoner, der bevirker dybere sort, men dog også tab af detaljer i de mørke nuancer.

Hvis dimming funktionen ikke er forbedret ifht. sidste års model, er der ikke noget at miste. Hvis den er ligeså effektiv som fjernsyn med lyset bag panelet, er det derimod de ekstra penge værd.
Af flox
Tak for svarene. Indtil videre tror jeg, at jeg vil vælge den billige løsning :)
Af Feierskov
Ifølge Samsungs eget materiale er der ikke nogen teknisk forskel på de to. Jeg har ikke haft lejlighed til at se D8005 endnu, men jeg tror det er sikkert at antage at der kun er kosmetisk forskel ligesom det var tilfældet på 7000 og 8000 serierne fra 2010.
Af Kajs Bodega
Jeg læste om en bruger herinde fra som havde set disse 2 modeller stillet op ved siden af hinanden, og han mente at D7000 var mere fascinerende at se på. Dette skulle skyldes en lysere ramme, som skulle give billedet en "frit-hængende" effekt.

Derfor ville jeg personligt foretrække, at spare de 2000,- og vælge en D7000 :)
Af Mysen
Kajs Bodega skrev:Jeg læste om en bruger herinde fra som havde set disse 2 modeller stillet op ved siden af hinanden, og han mente at D7000 var mere fascinerende at se på. Dette skulle skyldes en lysere ramme, som skulle give billedet en "frit-hængende" effekt.

Derfor ville jeg personligt foretrække, at spare de 2000,- og vælge en D7000 :)
Det er uden tvivl en 100 % subjektiv vurdering fra den bruger. Nogle gange kan man godt helt objektivt tale for et bedre design, men i dette tilfælde er D8005 dyrere netop fordi byggematerialer og design er lidt mere eksklusivt.

Men i modeller, der er så designfokuserede, er det jo blot at tage ind og danne sig egen vurdering af, om D8005 er de ekstra penge værd udelukkende på design og fjernbetjening. - hvis der da er forskel på denne...
Af flox
Jeg siger mange tak for hjælpen. Der er nu ingen tvivl, det bliver den billige løsning.

God påske...