Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AndreasMH
rylen skrev:Hej xxxxxx

Vi arbejder på at løse det her problem. Problemet ligger i at det er en lille håndfuld fjernsyn der har dette problem og vi har ikke lavet nogle ændringer i signal siden januar. Så hvad der er gået galt kan jeg på nuværende tidspunkt ikke fortælle dig. Dog vil det bliver meldt ud når vi har fundet problemet (formentlig i samarbejde emd Sony), på flatpanelz og Yousee på Twitter og Facebook.

Venlig hilsen

YouSee Support
Hmm og dér påtager YouSee sig problemet, og vil muligvis løse problemet med Sony. Der er vidst nogle kommunikationsproblemer i de 2 virksomheder... Men sådan er det vel når man er store og grådige...
Af fiest@
Har dags dato fået dette svar fra Sony.... HMM.. mit tv er fra Januar måned og nu skal jeg så punge ud for at få nedgraderet min software det er lidt frækt...

Hej xxxxx,

Tak for din henvendelse til Sony Support.

I kan sende fjernsynet til et værksted og betale for en downgrad af softwaren.

Kontakt oplysninger til et Sony autoriseret værksted finder I på vores hjemmeside:
http://support.sony-europe.com/repair/a ... =odw_da_DK

(Det er ikke noget vi anbefaler at man gører, da man kan få andre problemer ved at ikke bruge den nye software)

Sony har ikke lavet om på softwaren. Men mange kunder fra Yousee har været i kontakt med os de seneste 5 dagerne vedr. samme problem samt at de har mistet DR1, DR2 og TV2. Så desværre må vi sige at sansynligheden at de har ændret på noget er større en at Sony har sent en software ud som kun har ændrer på del af vores fjernsyn.

Med venlig hilsen

Jenny
Sony Support

Website: http://www.sony.dk
Online support: http://support.sony-europe.com
Email support: [email protected]
Telefon support: 4355 7090 (åbent mandag-torsdag 09.00-17.00 samt fredag 09.30-16.30)

Undlad venligst at fjerne e-mail historikken

P.S. Har selv Yousee, men min Svigermor som har Samme TV som mig, har en "gammel" software version. og får heller ikke PIP billed eller lyd i EPG, hun har GAL-NET/Canal Digital som udbyder... De har vidst også opdateret deres måde at sende signalet ud på...
Med det vil jeg sige til jer og SONY at en nedgradering af software ikke er en løsning, men Sony burde tage en snak med Canal Digital, Stofa og Yousee, for at finde en løsning på det her Problem...
så har nu sendt den videre til Sony..
Af lako
Jeg har 2 sony EX500 TV: Det ene er koblet på trådløst netværk og har opdateret sig selv til firmware version PKG4.099EUL-0108 og der virker PIP i EPG ikke.
Det andet TV er ikke koblet til nettet (og er iøvrigt helt nyt) og har firmware version PKG4.077EUL-0108 - altså en ældre version - og der virker PIP i EPG heller ikke.
Så jeg tror ikke på, at det hjælper at nedgradere sin firmware! Det må altså være yousee der har ændret et eller andet...
Af AndreasMH
Jeg har ikke kendskab til at Samsung har kunne i laaaang tid, også een af de små grunde til jeg valgte Sony, i sidste ende.
Af ChristianT
Jeg fik først standard-svaret fra YouSee:
Hej Christian.

Tak for mailen.

PIP i EPG'en er ikke noget vi har kontrol over - det har noget at gøre med softwaren i TV'et. Du kan ringe til Sony for at tjekke om din software i TV'et er i orden.

Sony support: 43 55 70 00 - tast 3 for support.

Venlig hilsen

YouSee Support
Jeg svarede:
Hej,

Tak for svaret - Det er bare underligt, for TV-softwaren er ikke blevet
opdateret og det virkede jo før. Så hvis I ikke har noget med det at gøre
forstår jeg det simpelthen ikke. I mine øjne giver det kun mening hvis I har
foretaget en ændring i det signal der bliver sendt ud til de forskellige tv.
Har snakket med flere der har oplevet samme problem på samme tidspunkt.

Med venlig hilsen
Christian
Og søreme om de så ikke har sat deres teknikere på sagen!
Hej Christian

Tak for din mail

Vi har haft mange henvendelser omkring Sony tv efter hånd, og vores produkt udviklings afdeling er blevet opmærksom på sagen og er ved at kigge på det, jeg ved endnu ikke hvad udfaldet bliver eller om de finder en løsning.

Du kan holde dig opdateret omkring sagen på yousee forum/ yousee facebook side og flatpanel forum.

Venlig hilsen
YouSee Support
Bliver spændende at se om hvad det ender med!
Af uffe_w
Jeg har en kammerat med et Samsung som kun tager de gratis kanaler på DVB-T, og der virker EPG med billede og lyd fint.

Jeg har selv tænkt mig at prøve at teste DVB-T en af de nærmeste dage på min Sony for at se om det virker på mit.
Evt. prøve boxer-tv fra på lørdag når de sender ukodet i 2 uger.

http://www.boxertv.dk/Roberts-Verden/Roberts-Omgang/
Af MF-DK
uffe_w skrev:Jeg har en kammerat med et Samsung som kun tager de gratis kanaler på DVB-T, og der virker EPG med billede og lyd fint.

Jeg har selv tænkt mig at prøve at teste DVB-T en af de nærmeste dage på min Sony for at se om det virker på mit.
Evt. prøve boxer-tv fra på lørdag når de sender ukodet i 2 uger.

http://www.boxertv.dk/Roberts-Verden/Roberts-Omgang/
Jeg tror ikke DVB-T nettet er berørt af problemet. For mig har det altid virket, også med Boxer. At så DVB-S tuneren for mit vedkommende på 19.2 Ø aldrig har gjort det, er selvfølgelig en anden historie.
Har så ikke YouSee her hvor jeg er, men ved lidt hvordan det er ikke at have PIP og lyd på EPG'en. ;)
Af unickaa
Har nu fået følgende svar fra Sony:
------------------------------------------------

Tak for din henvendelse til Sony Support.

Hvis Jeres digitale kanaludbyder (f. ex. Yousee eller Stofanet) sender EPG informationen med
Barker channel (dette er en ny standard som de fleste digitale kanaludbyder bruger) så kan man ikke få lyd/billede frem når man bruger EPG guiden.
Anledning til man ikke kan få lyd/billede frem når man bruger EPG guiden er at:
Lyd og billede bliver sent i en frekvens og EPG informationen bliver sent på en anden frekvens.
TVt kan ikke håndtere at hente information fra to steder samtidigt.

Der findes nogle undtagelser hvor alle information (billede, lyd samt program/tids information)
findes på samme frekvens som selve barker channel og her fungerer billede, lyd og program information i EPG guiden.

Man kan ikke ændre i TV'ts opsætning hvordan TV't skal håndtere informationen/frekvenserne.

Hjælp med at forbedre vores service gennem at udfylde vores kundeundersøgelse:
http://support.sony-europe.com/contacts ... r=26562693

Med venlig hilsen

Fanny
Sony Support

---------------------------------------
OT: Jenny og Fanny - de bruger garanteret ikke deres egne navne hos Sony :D
Af rylen
Fanny og Jenny, skulle satme ha nogle kindheste, Jenny med sit dårlige dansk er tydeligt svensker, og Fanny HaH, sikke et navn... Nej det kan umuligt være deres egne navne...
Af uffe_w
Og nu blev jeg så ringet op af Yousee, som var 100% sikre på at de ikke har ændret noget med EPG længe. De havde tjekket helt ned på programmør-niveau og de bruger ikke Barker Channel. Så derfor er det Sony det er galt med.

Han kunne også fortælle mig at der ville komme en ny Sony firmware snart som løser problemet igen.
Af Sony37tommer
Tak for din henvendelse.

Vi er igang med at arbejde på problemet, det vil virke igen automatisk når vi har fået det løst.

Vi samarbejder med TV producenterne for at finde fejlen.

Venlig hilsen

Thomas Regnarson

YouSee Support

-----

Det lader til at YouSee har anerkendt problemet. Jeg prøvede også i går at lave en DVB-T søgning. EPG virker perfekt med billede + lyd. Det er altså kun DVB-C fra YouSee (og Stofa...) som har problemet, og da det optrådte præcis samme tid for alle (ikke alle har opdateret tv'et på samme tid), er der vist ingen tvivl om at YouSee skal undersøge, hvad der er sket med signalet d. 6. april.
Af unickaa
uffe_w skrev:Og nu blev jeg så ringet op af Yousee, som var 100% sikre på at de ikke har ændret noget med EPG længe. De havde tjekket helt ned på programmør-niveau og de bruger ikke Barker Channel. Så derfor er det Sony det er galt med.

Han kunne også fortælle mig at der ville komme en ny Sony firmware snart som løser problemet igen.
Så længe der kommer en løsning er jeg glad - men jeg forstår ikke at det skulle være Sony - mit TV er ikke rørt ved siden jeg købte det i januar og pludselig kan det ikke vise billede v guide... Det må da være signalet der er ændret når jeg ikke har rørt tv'et... Vi må vente i spænding I guess.
Af bigmike
Jeg prøvede at re-instiile mine programmer hvilket resulterede i at selvom jeg valgte "Gratis programmer" fik jeg ca. 200 kanaler lagt ind.. dvs samtilige C+ og TV1000 kanaler ..

Desuden har den lagt dem ind på kanal numre som 311 og 890 osv.. istedet for 1 / 2 / 3 ..

Jeg har SonyEX500..

Det gjorde den ikke før i tiden, hvad fanden sker der..
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8