Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AndreasMH
Da jeg skrev til dem, linkede jeg også til denne tråd. Må vi håbe det bærer frugt...
Af unickaa
AndreasMH skrev:Da jeg skrev til dem, linkede jeg også til denne tråd. Må vi håbe det bærer frugt...
Jeg linkede også til denne tråd da jeg skrev til dem, men alligevel svarede de at det er SONYs software den er gal med og at det er SONY vi skal kontakte...
Af Sony37tommer
Jamen, så må vi vel kontakte Sony igen (har fået samme standard-svar med YouSee og Barker channel som alle andre) og høre om de ikke allernådigst vil lave en ny firmware til TV før 2011.....? (men vi kan jo bare købe et nyt...)
Af rylen
Hej xxxxxx

Vi arbejder på at løse det her problem. Problemet ligger i at det er en lille håndfuld fjernsyn der har dette problem og vi har ikke lavet nogle ændringer i signal siden januar. Så hvad der er gået galt kan jeg på nuværende tidspunkt ikke fortælle dig. Dog vil det bliver meldt ud når vi har fundet problemet (formentlig i samarbejde emd Sony), på flatpanelz og Yousee på Twitter og Facebook.

Venlig hilsen

YouSee Support
Af rylen
fik dette meget mærkelige svar fra sony, med en masse gentagelser i sig, men hva, nu kan i ihf også se det...

Hej xxxxxx,

Tak for din henvendelse til Sony Support.

Hvis Jeres digitale kanaludbyder (f. ex. Yousee eller Stofanet) sender EPG informationen med Barker channel (dette er en ny standard som de fleste digitale kanaludbyder bruger) så kan man ikke få lyd/billede frem når man bruger EPG guiden.
Anledning til man ikke kan få lyd/billede frem når man bruger EPG guiden er at:
Lyd og billede bliver sent i en frekvens og EPG informationen bliver sent på en anden frekvens.
TVt kan ikke håndtere at hente information fra to steder samtidigt.

Der findes nogle undtagelser hvor alle information (billede, lyd samt program/tids information) findes på samme frekvens som selve barker channel og her fungerer billede, lyd og program information i EPG guiden.

Man kan ikke ændre i TV'ts opsætning hvordan TV't skal håndtere informationen/frekvenserne

Barker channel styres af de digitale kanaludbyder og TV producenterne. De enes om en standard som signalet skal sendes i og derefter laves software opdateringer som efterfølger standarden. Derfor kan funktioner ændres efter hånd som nye standarder bliver implementerede.
Anledning til at billede og lyd findes i EPG guiden på nogen fjernsyn og ikke på andre er at alle fjernsyn endnu ikke er blevet opdateret med en ny software som ændrer hvordan fjernsynet fremviser EPG guiden.
Hvis Jeres digitale kanaludbyder (f. ex. Yousee eller Sofanet) sender EPG informationen med Barker channel (dette er en ny standard som de fleste digitale kanaludbyder bruger) så kan man ikke få lyd/billede frem når man bruger EPG guiden.
Anledning til man ikke kan få lyd/billede frem når man bruger EPG guiden er at:
Lyd og billede bliver sent i en frekvens og EPG informationen bliver sent på en anden frekvens.
TVt kan ikke håndtere at hente information fra to steder samtidigt.

Der findes nogle undtagelser hvor alle information (billede, lyd samt program/tids information) findes på samme frekvens som selve barker channel og her fungerer billede, lyd og program information i EPG guiden.

Man kan ikke ændre i TV'ts opsætning hvordan TV't skal håndtere informationen/frekvenserne

Barker channel styres af de digitale kanaludbyder og TV producenterne. De enes om en standard som signalet skal sendes i og derefter laves software opdateringer som efterfølger standarden. Derfor kan funktioner ændres efter hånd som nye standarder bliver implementerede.

Anledning til at billede og lyd findes i EPG guiden på nogen fjernsyn og ikke på andre er at alle fjernsyn endnu ikke er blevet opdateret med en ny software som ændrer hvordan fjernsynet fremviser EPG guiden.

Med venlig hilsen

Jenny
Sony Support
Af MF-DK
Du godeste... :O
Sony support, det kan i gøre bedre!
Af rylen
MF-DK..

Ja det er sgu ikke helt optimalt =)
----------------------------------

Har netop skrevet retur til Sony...

jeg ser det som at vi alle er blevet opdateret her i april med, PKG4.099EUL-0108 hvilket er årsagen til vore problemer...

og da man ikke kan "opdatere" med ældre versioner, så kan vi ikke gå tilbage til den software version der sidst virkede, nemlig PKG4.092EUL-0108..

lad os se om de finde ud af at lave en ny opdatering med EPG og PIP
Af uffe_w
Ud over mit Sony EX710 har jeg også et gammelt Sony W3000, hvor lyden ALTID har virket i EPG og stadig gør det. Den kan dog ikke vise billedet, men det har den aldrig kunnet.
Det er da lidt mystisk at lyden virker på den, hvis det skulle forestille at være Yousee der har ændret så det ikke kan lade sig gøre.
Jeg tror det er Sony der har lavet kage i seneste firmware, og bare ikke vil indrømme det. :)
Af rylen
btw jeg er begyndt at bruge det gode gamle Tekst-tv igen, der virker PIP og Lyd... de burder bare software-mæssig kunne kopiere de kode fra PIP i tekst-tv over til EPG'en...
Af rylen
uffe_w

det er helt sikkert et SONY problem, de har skidt i nælderne og lavet en opdatering der ikke er kompatibel med BARKER-signalet, så jeg tror der kommer en opdatering der vil afhjælpe dette, spørgsmålet er bare hvor lang tid de vil tage for at få kodet softwaren...

de vil vel ikke bare lade os med pre-2011 fjernsyn hænge? vil de?
Af unickaa
rylen skrev:Hej xxxxxx

Vi arbejder på at løse det her problem. Problemet ligger i at det er en lille håndfuld fjernsyn der har dette problem og vi har ikke lavet nogle ændringer i signal siden januar. Så hvad der er gået galt kan jeg på nuværende tidspunkt ikke fortælle dig. Dog vil det bliver meldt ud når vi har fundet problemet (formentlig i samarbejde emd Sony), på flatpanelz og Yousee på Twitter og Facebook.

Venlig hilsen

YouSee Support
Det er da mærkeligt at de benægter at de har noget med problemet at gøre når vi andre henvender os - jeg har skrevet hele to gange - når de skriver sådan til dig - har de mon helt styr på det?
Af unickaa
rylen skrev:MF-DK..

Ja det er sgu ikke helt optimalt =)
----------------------------------

Har netop skrevet retur til Sony...

jeg ser det som at vi alle er blevet opdateret her i april med, PKG4.099EUL-0108 hvilket er årsagen til vore problemer...

og da man ikke kan "opdatere" med ældre versioner, så kan vi ikke gå tilbage til den software version der sidst virkede, nemlig PKG4.092EUL-0108..

lad os se om de finde ud af at lave en ny opdatering med EPG og PIP
Men jeg opdaterede ikke mit TV - først EFTER problemet opstod gik jeg igang med systemgendannelse og derefter update af software - inden da have mit tv samme software som da jeg købte det i januar og problemet opstod 6. april...
Af uffe_w
Har fået nyt svar fra Sony:

Hej,

Tak for din henvendelse til Sony Support.
Desværre kan vi ikke hjælpe jer videre.
EPG guide med billede og lyd skal ikke fungere hvis udbyderen bruger Barker channel, dette er en del af den standard som fjernsynet er bygget efter.
Venligst læs mere om den standard her: www.nordig.org

Med venlig hilsen

Jenny
Sony Support
Af rylen
Jenny pigen har bare ikke været heldig... som om hun ikke helt forstår hvilken arbejdsbeskrivelse hun har...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8