Log ind med sociale netværk
13 apr 2011, 09:32
#136083
AndreasMH skrev:Da jeg skrev til dem, linkede jeg også til denne tråd. Må vi håbe det bærer frugt...Jeg linkede også til denne tråd da jeg skrev til dem, men alligevel svarede de at det er SONYs software den er gal med og at det er SONY vi skal kontakte...
13 apr 2011, 12:38
#136109
Jamen, så må vi vel kontakte Sony igen (har fået samme standard-svar med YouSee og Barker channel som alle andre) og høre om de ikke allernådigst vil lave en ny firmware til TV før 2011.....? (men vi kan jo bare købe et nyt...)
13 apr 2011, 14:35
#136126
Hej xxxxxx
Vi arbejder på at løse det her problem. Problemet ligger i at det er en lille håndfuld fjernsyn der har dette problem og vi har ikke lavet nogle ændringer i signal siden januar. Så hvad der er gået galt kan jeg på nuværende tidspunkt ikke fortælle dig. Dog vil det bliver meldt ud når vi har fundet problemet (formentlig i samarbejde emd Sony), på flatpanelz og Yousee på Twitter og Facebook.
Venlig hilsen
YouSee Support
Vi arbejder på at løse det her problem. Problemet ligger i at det er en lille håndfuld fjernsyn der har dette problem og vi har ikke lavet nogle ændringer i signal siden januar. Så hvad der er gået galt kan jeg på nuværende tidspunkt ikke fortælle dig. Dog vil det bliver meldt ud når vi har fundet problemet (formentlig i samarbejde emd Sony), på flatpanelz og Yousee på Twitter og Facebook.
Venlig hilsen
YouSee Support
13 apr 2011, 14:44
#136128
fik dette meget mærkelige svar fra sony, med en masse gentagelser i sig, men hva, nu kan i ihf også se det...
______________________________________________________
Hej xxxxxx,
Tak for din henvendelse til Sony Support.
Hvis Jeres digitale kanaludbyder (f. ex. Yousee eller Stofanet) sender EPG informationen med Barker channel (dette er en ny standard som de fleste digitale kanaludbyder bruger) så kan man ikke få lyd/billede frem når man bruger EPG guiden.
Anledning til man ikke kan få lyd/billede frem når man bruger EPG guiden er at:
Lyd og billede bliver sent i en frekvens og EPG informationen bliver sent på en anden frekvens.
TVt kan ikke håndtere at hente information fra to steder samtidigt.
Der findes nogle undtagelser hvor alle information (billede, lyd samt program/tids information) findes på samme frekvens som selve barker channel og her fungerer billede, lyd og program information i EPG guiden.
Man kan ikke ændre i TV'ts opsætning hvordan TV't skal håndtere informationen/frekvenserne
Barker channel styres af de digitale kanaludbyder og TV producenterne. De enes om en standard som signalet skal sendes i og derefter laves software opdateringer som efterfølger standarden. Derfor kan funktioner ændres efter hånd som nye standarder bliver implementerede.
Anledning til at billede og lyd findes i EPG guiden på nogen fjernsyn og ikke på andre er at alle fjernsyn endnu ikke er blevet opdateret med en ny software som ændrer hvordan fjernsynet fremviser EPG guiden.
Hvis Jeres digitale kanaludbyder (f. ex. Yousee eller Sofanet) sender EPG informationen med Barker channel (dette er en ny standard som de fleste digitale kanaludbyder bruger) så kan man ikke få lyd/billede frem når man bruger EPG guiden.
Anledning til man ikke kan få lyd/billede frem når man bruger EPG guiden er at:
Lyd og billede bliver sent i en frekvens og EPG informationen bliver sent på en anden frekvens.
TVt kan ikke håndtere at hente information fra to steder samtidigt.
Der findes nogle undtagelser hvor alle information (billede, lyd samt program/tids information) findes på samme frekvens som selve barker channel og her fungerer billede, lyd og program information i EPG guiden.
Man kan ikke ændre i TV'ts opsætning hvordan TV't skal håndtere informationen/frekvenserne
Barker channel styres af de digitale kanaludbyder og TV producenterne. De enes om en standard som signalet skal sendes i og derefter laves software opdateringer som efterfølger standarden. Derfor kan funktioner ændres efter hånd som nye standarder bliver implementerede.
Anledning til at billede og lyd findes i EPG guiden på nogen fjernsyn og ikke på andre er at alle fjernsyn endnu ikke er blevet opdateret med en ny software som ændrer hvordan fjernsynet fremviser EPG guiden.
Med venlig hilsen
Jenny
Sony Support
______________________________________________________
Hej xxxxxx,
Tak for din henvendelse til Sony Support.
Hvis Jeres digitale kanaludbyder (f. ex. Yousee eller Stofanet) sender EPG informationen med Barker channel (dette er en ny standard som de fleste digitale kanaludbyder bruger) så kan man ikke få lyd/billede frem når man bruger EPG guiden.
Anledning til man ikke kan få lyd/billede frem når man bruger EPG guiden er at:
Lyd og billede bliver sent i en frekvens og EPG informationen bliver sent på en anden frekvens.
TVt kan ikke håndtere at hente information fra to steder samtidigt.
Der findes nogle undtagelser hvor alle information (billede, lyd samt program/tids information) findes på samme frekvens som selve barker channel og her fungerer billede, lyd og program information i EPG guiden.
Man kan ikke ændre i TV'ts opsætning hvordan TV't skal håndtere informationen/frekvenserne
Barker channel styres af de digitale kanaludbyder og TV producenterne. De enes om en standard som signalet skal sendes i og derefter laves software opdateringer som efterfølger standarden. Derfor kan funktioner ændres efter hånd som nye standarder bliver implementerede.
Anledning til at billede og lyd findes i EPG guiden på nogen fjernsyn og ikke på andre er at alle fjernsyn endnu ikke er blevet opdateret med en ny software som ændrer hvordan fjernsynet fremviser EPG guiden.
Hvis Jeres digitale kanaludbyder (f. ex. Yousee eller Sofanet) sender EPG informationen med Barker channel (dette er en ny standard som de fleste digitale kanaludbyder bruger) så kan man ikke få lyd/billede frem når man bruger EPG guiden.
Anledning til man ikke kan få lyd/billede frem når man bruger EPG guiden er at:
Lyd og billede bliver sent i en frekvens og EPG informationen bliver sent på en anden frekvens.
TVt kan ikke håndtere at hente information fra to steder samtidigt.
Der findes nogle undtagelser hvor alle information (billede, lyd samt program/tids information) findes på samme frekvens som selve barker channel og her fungerer billede, lyd og program information i EPG guiden.
Man kan ikke ændre i TV'ts opsætning hvordan TV't skal håndtere informationen/frekvenserne
Barker channel styres af de digitale kanaludbyder og TV producenterne. De enes om en standard som signalet skal sendes i og derefter laves software opdateringer som efterfølger standarden. Derfor kan funktioner ændres efter hånd som nye standarder bliver implementerede.
Anledning til at billede og lyd findes i EPG guiden på nogen fjernsyn og ikke på andre er at alle fjernsyn endnu ikke er blevet opdateret med en ny software som ændrer hvordan fjernsynet fremviser EPG guiden.
Med venlig hilsen
Jenny
Sony Support
13 apr 2011, 15:06
#136133
MF-DK..
Ja det er sgu ikke helt optimalt =)
----------------------------------
Har netop skrevet retur til Sony...
jeg ser det som at vi alle er blevet opdateret her i april med, PKG4.099EUL-0108 hvilket er årsagen til vore problemer...
og da man ikke kan "opdatere" med ældre versioner, så kan vi ikke gå tilbage til den software version der sidst virkede, nemlig PKG4.092EUL-0108..
lad os se om de finde ud af at lave en ny opdatering med EPG og PIP
Ja det er sgu ikke helt optimalt =)
----------------------------------
Har netop skrevet retur til Sony...
jeg ser det som at vi alle er blevet opdateret her i april med, PKG4.099EUL-0108 hvilket er årsagen til vore problemer...
og da man ikke kan "opdatere" med ældre versioner, så kan vi ikke gå tilbage til den software version der sidst virkede, nemlig PKG4.092EUL-0108..
lad os se om de finde ud af at lave en ny opdatering med EPG og PIP
13 apr 2011, 15:07
#136134
Ud over mit Sony EX710 har jeg også et gammelt Sony W3000, hvor lyden ALTID har virket i EPG og stadig gør det. Den kan dog ikke vise billedet, men det har den aldrig kunnet.
Det er da lidt mystisk at lyden virker på den, hvis det skulle forestille at være Yousee der har ændret så det ikke kan lade sig gøre.
Jeg tror det er Sony der har lavet kage i seneste firmware, og bare ikke vil indrømme det.
Det er da lidt mystisk at lyden virker på den, hvis det skulle forestille at være Yousee der har ændret så det ikke kan lade sig gøre.
Jeg tror det er Sony der har lavet kage i seneste firmware, og bare ikke vil indrømme det.
13 apr 2011, 15:19
#136138
uffe_w
det er helt sikkert et SONY problem, de har skidt i nælderne og lavet en opdatering der ikke er kompatibel med BARKER-signalet, så jeg tror der kommer en opdatering der vil afhjælpe dette, spørgsmålet er bare hvor lang tid de vil tage for at få kodet softwaren...
de vil vel ikke bare lade os med pre-2011 fjernsyn hænge? vil de?
det er helt sikkert et SONY problem, de har skidt i nælderne og lavet en opdatering der ikke er kompatibel med BARKER-signalet, så jeg tror der kommer en opdatering der vil afhjælpe dette, spørgsmålet er bare hvor lang tid de vil tage for at få kodet softwaren...
de vil vel ikke bare lade os med pre-2011 fjernsyn hænge? vil de?
13 apr 2011, 15:23
#136139
rylen skrev:Hej xxxxxxDet er da mærkeligt at de benægter at de har noget med problemet at gøre når vi andre henvender os - jeg har skrevet hele to gange - når de skriver sådan til dig - har de mon helt styr på det?
Vi arbejder på at løse det her problem. Problemet ligger i at det er en lille håndfuld fjernsyn der har dette problem og vi har ikke lavet nogle ændringer i signal siden januar. Så hvad der er gået galt kan jeg på nuværende tidspunkt ikke fortælle dig. Dog vil det bliver meldt ud når vi har fundet problemet (formentlig i samarbejde emd Sony), på flatpanelz og Yousee på Twitter og Facebook.
Venlig hilsen
YouSee Support
13 apr 2011, 15:25
#136140
rylen skrev:MF-DK..Men jeg opdaterede ikke mit TV - først EFTER problemet opstod gik jeg igang med systemgendannelse og derefter update af software - inden da have mit tv samme software som da jeg købte det i januar og problemet opstod 6. april...
Ja det er sgu ikke helt optimalt =)
----------------------------------
Har netop skrevet retur til Sony...
jeg ser det som at vi alle er blevet opdateret her i april med, PKG4.099EUL-0108 hvilket er årsagen til vore problemer...
og da man ikke kan "opdatere" med ældre versioner, så kan vi ikke gå tilbage til den software version der sidst virkede, nemlig PKG4.092EUL-0108..
lad os se om de finde ud af at lave en ny opdatering med EPG og PIP
13 apr 2011, 15:43
#136142
Har fået nyt svar fra Sony:
Hej,
Tak for din henvendelse til Sony Support.
Desværre kan vi ikke hjælpe jer videre.
EPG guide med billede og lyd skal ikke fungere hvis udbyderen bruger Barker channel, dette er en del af den standard som fjernsynet er bygget efter.
Venligst læs mere om den standard her: www.nordig.org
Med venlig hilsen
Jenny
Sony Support
Hej,
Tak for din henvendelse til Sony Support.
Desværre kan vi ikke hjælpe jer videre.
EPG guide med billede og lyd skal ikke fungere hvis udbyderen bruger Barker channel, dette er en del af den standard som fjernsynet er bygget efter.
Venligst læs mere om den standard her: www.nordig.org
Med venlig hilsen
Jenny
Sony Support
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto
