Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MKT
Ang størrelsen. Ja det er subjektiv hvor stort et tv skal være i forhold til stuens indretning, og hvad man kan leve med. Men når det kommer til at udnytte en god billedkvalitet er det nødvendigt at komme højere op i størrelse!

42" kan godt gå til den afstand. I mit hovede er det spild af penge at købe et godt produkt som man ikke bruger ordentligt. Det er ligesom folk der køber en smartphone, men som aldrig bruger den til andet end at ringe fra. Så hvis du bare skal have 37" så er der ikke rigtig nogen grund til at købe så dyrt et tv. Du kan i hvert fald roligt droppe full HD.

Afstandsberegnere her på siden angiver hvad max siddeafstand er til fjernsynet, og ikke hvad den optimale afstand er, så det betyder, at man faktisk godt kan sidde tættere på end beregneren angiver.

Ang. N-modellerne kan du se lidt om det her. Der er rigtig mange tråde omkring det og det her er nok ikke engang den mest beskrivende. http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... ght=nmodel
Brugeravatar
Af denizone
Super - så blev jeg da det klogere - N-model it is then
Af Steen Bay
denizone skrev:Super - så blev jeg da det klogere - N-model it is then
LG's LD750n er et fint bud, og Panasonic's LCD version af G20 (der ligesom LD750n har IPS panel og 200Hz scanning backlight) kunne også være en mulighed. G20 fås både i 37" og 42" (L37G20/L42G20).