Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Snickers
Jeg ligger inde med et spørgsmål om Sony modellerne.

Jeg har kigget lidt på NX725, men også på HX825 og HX925.

Jeg har fået at vide, at NX modellerne er bedre en HX modellerne.

Men det handler vel også om, at der er en 700 serie, en 800 serie og en 900 serie.

Så er en HX825 bedre end en NX725? Eller hvordan hænger det sammen? Kan nogen hjælpe med det?

Mvh Jan
Af Feierskov
Det kommer jo nok lidt an på hvad man helt præcist lægger vægt på i fjernsynet.

I 2010 modellerne var det således at NX havde mere fokus på design og HX mere fokus på billedkvalitet. I 2011 lader det til at HX modellerne har adopteret designet fra NX serien (pånær HX720) hvilket også er grunden til at NX810 er udgået.

NX720/725 er et 100Hz tv (XR200) - edge LED
HX820/825 er et 200Hz tv (XR400) - edge LED
HX920/925 er et 200Hz tv med scanning backlight (XR800) - backlit LED

Så vidt jeg kan se har man kun beholdt NX serien fordi man vil have et 100Hz tv med flot design.
HX720 findes også og er et 200Hz tv med "dsicount design".

HX serien er altså uden tvivl bedre end NX serien hvad angår billedkvalitet - og hvis Sony holder standarden fra 2010 bliver HX920 sikkert det bedste LCD tv i 2011, men det vil jo vise sig hvis Rasmus får lejlighed til at teste det :)

Håber det gav mening - det kan godt være lidt svært at jonglere alle de modelnumre i hovedet. Men spørg endelig løs hvis der mangler uddybning.
Af Snickers
Hej Feierskov..

Tak for svaret, det hjalp.

Desværre har jeg lige snakket med en Sony butik, de kunne fortælle at HX925 og HX825 ikke udkommer i DK. :-( De kommer kun i 20 og 23 modeller.. :-(

Men så er det ikke længere svært at vælge, så skal det være NX725.

Mvh Jan
Af Feierskov
Det kan naturligvis bedst betale sig at købe et så fremtidssikret tv som muligt og hvis man forventer at få brug for T2 tuneren er det da klart det bedste køb.
Desværre er der jo endnu ingen garanti for at vi i Danmark kommer til at benytte den samme T2 type som er indbygget i de modeller der sælges i år.

Men der er ingen tvivl om at NX720/725 er et fantastisk TV, og jeg ville også til hver en tid hellere undvære 200Hz hvis alternativet var at skulle have ekstern tuner om få år!
Af Snickers
Hvad er en Dvb-t2 tuner endelig?

Og hvad bruges den til?
Af MF-DK
Snickers skrev:Hvad er en Dvb-t2 tuner endelig?

Og hvad bruges den til?
Den gør det muligt at fladskærmen kan benytte den kommende DVB-T2 standard, der kan primært kan få vores sendenet til indeholde dobbelt så mange kanaler som i dag, sådan cirka.

I øjeblikket kan en Dvb-t2 tuner bruges til ingenting. :p Dog med en undtagelse hvis du bor tæt nok til Sverige og ønsker at modtage deres nuværende DVB-T2 kanaler.
Af Snickers
så det du siger er, at inden for de næste par år, får vi dette signal herhjemme, så man kan med fordel købe en HX823, el. en NX723?
Af MF-DK
Snickers skrev:så det du siger er, at inden for de næste par år, får vi dette signal herhjemme, så man kan med fordel købe en HX823, el. en NX723?
Hvem ved, der kan muligvis gå længere tid, men ingen kan sige noget endnu! Igen det er heller ikke til at sige de apparater i dag, vil virke med sikkerhed problemfrit under danske forhold. Det er et godt spørgsmål.