Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mikael99
Hej

Dette er så mit første indlæg O_O . Jeg har pt. et 25 billedrørs tv og skal nu ud og købe et middelklasse 46 tv.

Jeg har egentligt kigget på Samsung LE46C755 hos Wupti til 6666 kr og det virkede som et godt tilbud.

Dog er jeg kommet meget i tvivl efter at googlet lidt på nettet. Tvét skulle eftersigende være rigtig fint og fået gode anmeldelser....

men så dukker der noget op om "blinking problem". Tilsyneladende er der en eller anden fejl i næsten alle Samsungs tv så det engang imellem viser en sort skærm på et sekund og så ellers kører videre.

Vil gerne høre nogle af eksperterne på dette forum om man bør være bekymret og eventuelt ikke købe et Samsung tv.

Der skulle vist ikke være nogen løsning fra Samsungs side udover at nye modeller nok virker.

3D er ikke så vigtigt for mig, så alternativer i 6000-7000 kroners klasse. Hvad kan bruges der?

Jeg har selv kigget på LGs 750N men ved ikke om det holder samme klasse som C755.

På forhånd tak

Mikael
Af Sjavse
Du kan roligt købe det, der er ikke nogen problemer med det. Jeg har det selv og Yousee, og der er ingen problemer.
Hvis du køber på nettet har du 14 dages returret så du kan afprøve det.
Af kskruger
Mener at kunne huske, at 1 eller 2 her på flatpanels.dk har oplevet det du beskriver, på de første LExxC755 2010 modeller. Men at det blev løst med en firmware opgradering. Prøv evt. at søge efter det.
Af Mikael99
Kskruger

Synes ikke jeg kunne finde noget på dette forum. Men udfra hvad jeg kan læse på google så er det et problem som Samsung godt ved er der... og som der ikke er nogen løsning på.

Ingen tvivl om at Samsungs tv er pænere end LG750N men jeg har meget svært ved at kunne acceptere at det går i sort midt i en film eller lign selvom det kun er et blink på et sekund.
Af Helmø
Jeg har en LE40C755 og har aldrig oplevet at det blinker. Jeg købte fjernsynet for 2 måneder siden...
Af SLL
Mikael99 skrev:Hej

Dette er så mit første indlæg O_O . Jeg har pt. et 25 billedrørs tv og skal nu ud og købe et middelklasse 46 tv.

Jeg har egentligt kigget på Samsung LE46C755 hos Wupti til 6666 kr og det virkede som et godt tilbud.

Dog er jeg kommet meget i tvivl efter at googlet lidt på nettet. Tvét skulle eftersigende være rigtig fint og fået gode anmeldelser....

men så dukker der noget op om "blinking problem". Tilsyneladende er der en eller anden fejl i næsten alle Samsungs tv så det engang imellem viser en sort skærm på et sekund og så ellers kører videre.

Vil gerne høre nogle af eksperterne på dette forum om man bør være bekymret og eventuelt ikke købe et Samsung tv.

Der skulle vist ikke være nogen løsning fra Samsungs side udover at nye modeller nok virker.

3D er ikke så vigtigt for mig, så alternativer i 6000-7000 kroners klasse. Hvad kan bruges der?

Jeg har selv kigget på LGs 750N men ved ikke om det holder samme klasse som C755.

På forhånd tak

Mikael
"Blinking" problem:
Billede og lyd forsvinder i cirka et sekund (sort skærm), og kommer derefter tilbage igen. Problemet er periodisk. Hyppigheden for det opstår er derfor meget forskellig. Nogen gange slet ikke i flere dage, og andre gange flere gange i løbet af en aften, hvis man ser film, optagelser via HDMI indgangene.

Jo, så der er et såkaldt "blinking" problem med C750/C755. Jeg har det også selv periodisk, som så mange andre. Det sker som sagt kun når du ser billede materiale fra HDMI indgangene (hvilke er slemt nok), og kan være mega irriterende hvis du er meget plaget af det, hyppigheden er stor. Ved alm. TV tuner billede ser du det ikke, ej heller ved USB inputs.

Nu forholder det sig således, at det ikke er alle som er plaget af problemet (eller ved de har problemet). Men det kan nogen gange opstå flere gange i løbet af en DVD eller bluray film, eller optagelser fra en HD optager.

Samsung har indtil for nyligt ikke erkendt, at der er et problem. Men de nordiske teknikere har for nyligt erkendt, at problemet eksistere, og de arbejder på at fikse det. Nogen har fundet en specielt "tekniker" menu på TV'et, hvor du kan justere forskellige HMDI parameter. Men Nordic teknikerne siger, at det ikke kan fikse HDMI handshake problemet. Så om det bliver en software fix (håber jeg), eller noget main board udskiftning, det ved jeg ikke.

Faktisk mener jeg, at problemet også findes ved 6'er C serien, og muligvis andre modeller fra sidste år.

Jeg helmer ikke før jeg får løst mit problem :-)
Hvis samsung melder pas til problemet, så vil jeg have et andet TV der virker, eller pengene tilbage. Så må Samsung selv snakke med El-giganten om det, det er ikke mit problem. Det skal bare virke!! :-)

SLL
Af Mikael99
Tak for det udførlige svar SLL. Jeg var i både El Gigante og Fona for at lure... og de påstod at et sådant problem ikke eksisterede og at de ville have fået tonsvis af reklamationer hvis det var.

Jeg kunne ikke leve med den usikkerhed og har derfor købt LG 42LE8500. Det har jo fået fine anmeldelser og jeg synes det var lækkert design da jeg så det i giganten.

Nu kommer næste opgave så... hvilket lydsystem.. det er en sand jungle.
Af Linnebjerg
Hej Mikael99..

Jeg har også le755 (og har haft det et par måneder) og der er ingen problemer overhovedet. Skal dog siges jeg IKKE bruger hdmi indgangene.

Billedet står super skarpt (har viasat) og der er intet at komme efter der.

Har ikke prøvet at bruge hdmi indgangene så ved ikke om der kunne være et problem der. :)
Af SLL
Dem der siger "blinking" problemet ikke findes lyver, eller pænere sagt - ved ikke bedre :-) En hurtig google søgning på "samsung C750 blinking" afsløre, at der er masser af hits og endda video links som viser hvad der sker. Nå ja, så har jeg jo også selv problemet :-)

Samsung har nu også selv erkendt problemet i en mail til mig. Jeg tror i lang tid, at problematikken har været det periodiske aspekt, som jo typisk kan være meget drilsk. Så bevisbyrden og synliggørelsen har været besværliggjort og meget langtrukken siden sommer sidste år.

Dog er der i mellemtiden "muligvis" kommet godt nyt omkring problemet, da nyeste firmware 3008.3 update måske har fikset problemet hos mig. Jeg har i hvert fald ikke set problemet siden jeg i sidste uge installerede nyeste update. Dog er jeg ikke helt 100% sikker på det er løst endnu, eftersom problemet jo som sagt er drilsk periodisk. Men efter en 14 dage til en måneds tid burde jeg kunne sige mere nøjagtigt om det er løst.

SLL
Af Bab
Jeg har et Samsung PS50C7705 og der oplever jeg også blinking. Jeg har nyeste firmware.

Bab
Af SLL
Bab skrev:Jeg har et Samsung PS50C7705 og der oplever jeg også blinking. Jeg har nyeste firmware.

Bab
Øv, hvorfor skulle du sige det :-) Jeg håbede og troede lige, at Samsung havde fået det løst i 3008 firmwaren.

Dog har jeg har set en hel del TV siden jeg opdaterede, og har stadig ikke set skyggen af blinke problemet. Så jeg krydser fingre for, at de i det mindste har fået fikset det på nogen af sidste års modeller ;-)

SLL