Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Havoc
Hej..

Min gamle CRT AOC 19" har lige sagt farvel med et crash hvor der ikke igen kunne komme billed på skærmen :(

Så jeg skal ud og have fat i en ny skærm, så efter noget tids overvejelse er valget faldet på at jeg vil prøve mig med en flad. Trods mange har sagt mig at det ikke endnu er tiden til at købe sådanne.

Jeg bruger hovedsagligt min computer til skolearbejde og en del gaming.

Jeg spiller meget World Of Warcraft og det kan da ske at en gang counter ryger hen over skærmen, men det er kun 2-3 gange måneden max!

Det sker at jeg leger med lidt grafik, men det er ikke det som skærmen skal have vægt på.

Jeg har kigget lidt på LG's Flatron L1900J(Link til skærmen nederst i posten) , kan godt lide det lidt "anderledes" design, og kunne godt i fremtiden komme i tanke om at købe en skærm til og køre "Duel screen"

Håber i kan hjælpe mig

/havoc out

http://nordic.lge.com/dk/prodmodeldetai ... ct+a+model
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er et ganske udmærket bud på en alsidig skærm og den er jo tilmed køn at se på. Skærmen har ekstern strømforsyning, dvs. du skal have en transformer liggende på gulvet et eller andet sted, men til gengæld har du jo så fået en slankere skærm, idet der ikke skal være plads til trafo mm. i selve skærmen.

Hvis du vil køre dual-screen senere, kan det anbefales at du til den tid får dig et grafikkort med 2 DVI porte, så du ikke får forkellig billedkvalitet på de to skærme.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har faktisk L1900R inde til test lige nu (den har blot en lidt anden type fod). Hvis jeg skal afsløre noget på forhånd, så synes jeg faktisk, at den er overraskende hurtig af sin specifikation på 4 ms.

Derudover er det også en ganske lækker skærm. Grafisk brug er ikke dens stærkeste side, hvilket dog er generelt for gamerskærmene med de såkaldte TN paneler.
Af Havoc
Det lyder jo ganske godt =)

Jeg mener at der er 2 DVI udgange på mit nuværende grafikkort, det er et asus G-force 7800gt, men kan ikke hsuke det sidder ved min lap lige nu.

Tror jeg vil gå ud og invistere i en sådan skærm.

Tak for hjælpen ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis du ender med at vælge den, så meld da lige tilbage, hvad du oplever. Skærmene burde være identiske, altså L1900R og L1900J, men det er altid rart at få flere vinkler på det, hvis andre brugere søger information :)