Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg synes jeg oplever at skærmen har svært ved at følge med når der skal ske hurtige opdateringer. Dette giver sig specielt til kende ved f.eks. visning af rulle tekster eller intro scenen til Shooter, hvor man flyver ind over noget vand.

Det er nærmest som om bogstaverne hopper lidt. Er der noget der hedder "stutter" i denne sammenhæng? For det ville beskrive det meget godt.

Ydermere vil jeg sige at jeg synes ikke at sort, er så sort som det måske kunne være. Hvis man f.eks. sammenligner med rammen på tv'et, så synes jeg at der er meget langt. Dette virker dog ikke til at være tilfældet hvis jeg ser på billederne fra denne artikkel http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1283773686 . Jeg har således forsøgt at følge de indstillinger der er angivet i den guide.

Er det normalt det her med at TV'et sådan har lidt svært ved at følge med i forhold til opdatering af billedet? (det med at rulleteksternes bogstaver hopper)

Håber i kan hjælp mig af med de 2 "bugs". :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Har du slået deres Motion Plus fra?
Af frederikleed
Altså jeg vil sige at jeg har slået nærmest alt det fra man overhovedet kunne komme til. Der var dog nogle punkter som var låst, som man altså ikke kunne redigere i. Er det evt. muligt at kunne komme til det på en eller anden måde?

Det er disse punkter, ik?

Film Mode
Motion Judder Canceller
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo. Du kan muligvis kompensere for problemet ved at lege med "Motion Judder"-knappen. Hvis det er BluRay du ser, så burde billedet dog ikke hoppe når disse ting er slået fra.
Af frederikleed
Hvordan kommer man til at kunne rette på sådan noget som Film Mode? Muligheden ser ud til at være slået fra inde i menuen. Kan man enable noget "Advanced" et eller andet steD?