Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af unickaa
xari skrev:Jeg har også haft problemer med Ex500 siden de sidste par dage - dog ikke med helt det samme samme som i andre.

Først skal det siges at jeg har Stofa, og derfor har jeg aldrig haft billede og lyd i EPG.

Men for et par dage siden blev menuerne ekstremt langsomme og kanalskift var noget der typisk tog ca 5 sek.

Selvom den pludselige langsomhed ikke burde have noget med det at gøre, så fandt ud af at jeg kun havde softwareversion PKG4.089EUL-0108, og på sony´s side kunne jeg se at den seneste version var PKG4.092EUL-0108. Så jeg downloadede den og opdaterede - og pludseligt var menuer tilbage til det normale. I TV´et står den nye softwareversion dog registreret som PKG4.099EUL-0108 - så måske er der kommet en ny version?
Jeg har netop opdateret min software - og TV'et er også blevet hurtigere, men billede ved EPG virker desværre stadig ikke.
Af ChristianT
xari skrev:Jeg har også haft problemer med Ex500 siden de sidste par dage - dog ikke med helt det samme samme som i andre.

Først skal det siges at jeg har Stofa, og derfor har jeg aldrig haft billede og lyd i EPG.

Men for et par dage siden blev menuerne ekstremt langsomme og kanalskift var noget der typisk tog ca 5 sek.

Selvom den pludselige langsomhed ikke burde have noget med det at gøre, så fandt ud af at jeg kun havde softwareversion PKG4.089EUL-0108, og på sony´s side kunne jeg se at den seneste version var PKG4.092EUL-0108. Så jeg downloadede den og opdaterede - og pludseligt var menuer tilbage til det normale. I TV´et står den nye softwareversion dog registreret som PKG4.099EUL-0108 - så måske er der kommet en ny version?
What? Har lige tjekket softwareversion på mit, og det er PKG4.099EUL-0108. Det lyder endnu nyere end 4.092, og det er altså et stykke tid siden jeg opdaterede.. ;;)
Brugeravatar
Af KristofferA
Jeg har som sagt samme problem. Yousee skal lad være at pille! !:(
Af uffe_w
Jeg havde problemet da jeg lige havde købt mit fjernsyn i efteråret (EX710). Troede bare fjernsynet var sådan... Så pludselig efter noget tid begyndte det at virke så der kom det lille billede og lyd på EPG. Nu er det så væk igen. Jeg har fået følgende svar fra Sony Support:

Hej,
Tak for din henvendelse til Sony Support.

Hvis Jeres digitale kanaludbyder (f. ex. Yousee eller Sofanet) sender EPG informationen med Barker channel (dette er en ny standard som de fleste digitale kanaludbyder bruger) så kan man ikke få lyd/billede frem når man bruger EPG guiden.
Anledning til man ikke kan få lyd/billede frem når man bruger EPG guiden er at:
Lyd og billede bliver sent i en frekvens og EPG informationen bliver sent på en anden frekvens.
TVt kan ikke håndtere at hente information fra to steder samtidigt.

Der findes nogle undtagelser hvor alle information (billede, lyd samt program/tids information) findes på samme frekvens som selve barker channel og her fungerer billede, lyd og program information i EPG guiden.

Man kan ikke ændre i TV'ts opsætning hvordan TV't skal håndtere informationen/frekvenserne

Barker channel styres af de digitale kanaludbyder og TV producenterne. De enes om en standard som signalet skal sendes i og derefter laves software opdateringer som efterfølger standarden. Derfor kan funktioner ændres efter hånd som nye standarder bliver implementerede.
Anledning til at billede og lyd findes i EPG guiden på nogen fjernsyn og ikke på andre er at alle fjernsyn endnu ikke er blevet opdateret med en ny software som ændrer hvordan fjernsynet fremviser EPG guiden.
Af Feierskov
Selvom det nok ikke har stor relevans for de der skriver i denne tråd (som jo allerede ejer et TV) kan jeg fortælle at problemet tilsyneladende er løst på 2011 modellerne som fint viser billede i EPG'en - i hvert fald med Yousee signal.

Man kunne håbe på der ville komme en software opdatering til 2010 modellerne, men sidst jeg tale med Sony fik jeg at vide der ikke var planer om at implementere funktioner fra 2011 modeller i de ældre TV via software. Om dette problem falder ind under den kategori tør jeg ikke sige.
Hej,

Kunde hos YouSee på Frederiksberg. Mistede også PIP og lyd i EPG/den digitale programguide d. 6. april.

Har nogle været succesfulde i at få det tilbage? Har overvejet fabriksindstillinger/fuld ny søgning osv. osv., men intet nytter vel - det er vel YouSee's skyld?

Nb. hvis man vælger fabriksindstillinger, reset'ets firmware så også? (så man kan indstallere tidl. firmware). Har nogle prøvet det? Jeg har 4.092 på en USB stick og 4.099 på tv'et (automatisk systemopdatering via LAN-kabel), men tv'et vil ikke downgrade firmwaren. Troede først at det var pga. firmwaren at PIP forsvandt, men kan forstå, at det er YouSee og vi ikke kan gøre noget?

Forstår ikke at Sony ikke kan fixe dette med Barker channel via firmware (hvis de har lyst).

Det er et stort afsavn med billede og specielt lyd i EPG. Vidste ikke var vigtigt det var for oplevelsen indtil det forsvandt.

Hjælp! Sony + især YouSee

Kenneth

Nb. har skrevet til YouSee = intet svar...
Senest rettet af Sony37tommer 12 apr 2011, 18:16, rettet i alt 1 gang.
Af Feierskov
Om det kan løses via software opdatering kommer an på hvordan det er kodet i fjernsynet, måske kan det opdateres, måske ikke.

Jeg tror desuden ikke Sony er de eneste der har problemet, så vidt jeg ved er problemet ikke engang løst på Samsungs 2011 modeller - det er det trods alt på Sonys.
Af Sony37tommer
Man skulle tror at YouSee kunne udsende begge signaler (det før 6. april, hvor EPG virkede) og det nye - ved ikke helt hvordan det virker med Barker channel... (forstod via Sony support, at det er en separat channel med EPG oplysninger...). YouSee udsender jo stadig analog!! - og dette EPG problem vedrører åbenbart rigtigt mange mennesker.. troede bare det var Sony...
Af AndreasMH
Jeg har idag modtaget svar fra YouSee, som skriver følgende:

"Hej Andreas

Tak for din henvendelse.

Det er korrekt at der har været problemer med Sony TV er på det sidste. Det er dog ikke noget som vi kan hjælpe med.

Du kan ringe til Sony support og hører med dem. Det er ikke vores signal der laver PIP det er tv'et. Tv'et bruger vores signal, men vores signal har ikke noget at gøre med om det bliver vist i PIP eller normalt.

Venlig hilsen

XXXX

YouSee Support"

Min firmware version er; PKG4.099EUL-0108.

Desuden burde tv'et vel fortælle hvis det har opdateret firmwaren automatisk?

Mit tv er blevet UTROLIGT langsomt i EPG'en fra at gå ud af EPG'en går der gerne op mod 8 sek. hvor der er sort skærm.

Det pudsige er så, at hvis I trykker på "+i" når i er i EPG kan den fint vise billede og lyd i baggrunden. Sony kan ikke fortælle hvorfor det kan lade sig gøre, det burde ikke være muligt sagde han.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvorfor svarer Yousee på noget ang. PIP, når det her handler om EPG?
Af AndreasMH
Fordi YouSee ikke rigtigt ved hvad de snakker om... men positivt de svarer tilbage! :D
Af unickaa
Jeg har fået følgende svar fra YouSee

Tak for mailen.

Nej , det har ikke noget med den måde Yousee sender på. Det har noget at gøre med softwaren i TV'et at gøre. Du kan kontakte Sony på tlf. nr. 43 55 70 00 - tast 3 for support.

Venlig hilsen

YouSee Support

Jeg kan bare ikke forstå at Sonys software (min er helt opdateret) lige pludselig ikke kan vise billede ved guiden mere... Det må da være noget med måden YouSee sender på...?
Af AndreasMH
Jeg har ikke opdateret min (med mindre tv'et står til automatisk og finde det hvis den er koblet op på nettet?)
Af rylen
har oplevet det samme og er i kontakt med yousee... har givet dem link til denne tråd, så de kan se det er et reelt problem...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8