Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
720p ser også ganske udmærket ud. Afhængigt af afstanden til dit TV, så er det ikke sikkert at du vil se en markant forskel på de to formater.
Af TechnoMulen
jeg kommer til at sidde 3.5 meter fra skærmen..
bare det ser i orden ud så er jeg glad : )
Af Mysen
Jeg sidder 3,5 meter fra 50". Jeg vurderer, at der er en meget lille forskel på 720p og 1080p, og 1080p er absolut ikke et must.
Det er dog forskel på forskellige rips, og bitraten er ikke helt uvæsentlig.
Af Nicklas A
På min 50" med ca samme afstand ser helt fint ud, kan ikke klage over det :)
Af xcardman
det ser fint ud selvom det er ulovligt
man laver vil ikke sin blu-ray om til 720P
de kommer sikkert løbende fra nettet
Af TechnoMulen
xcardman

lad os bare sige at min computer ikke kan trække 1080
men kun 720 og jeg vil gerne have filmene ned på computeren så jeg kan bruge den som mediecenter
Af BimBam
Beklager hijack, men skal bitrate være så lav som muligt eller så høj som muligt for at få den bedste kvalitet?
Af Arcadia
Skal være så høj som mulig :)
Af BimBam
Arcadia skrev:Skal være så høj som mulig :)
Tak :)
Brugeravatar
Af David Munch
Men husk, der er også en øvre grænse for hvad der kan betale sig.. Og med 3,5 meter til skærmen, så behøver du ikke rippe en Bluray til 40GB..
Af Supergris
Ikke alene ser det fint ud, det ser FANTASTISK ud... Der er stort set ingen forskel paa 720 p og 1080 p i den stoerrelse og afstand!
Af josas
Det er faktisk et interessant spørgsmål. Jeg tillader mig, at bygge videre på det - hvis tråden tager en forkert drejning beklager jeg på forhånd!

Mange af de film jeg/man ser efterhånden, er enten via computer eller mediacenter, og min egen fremgangsmåde har egentlig bare været at slutte et HDMI kabel til min mac og trykke play. Men findes der guides for, hvordan f.eks. output på mac/pc skal indstilles ifht. til kilden (720p, 1080p, hertz, bitrate osv.) for at få det bedste resultat?

På forhånd tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alle film fra BluRay er skudt ved 24 billeder/s, så denne frekvens skal du ramme når du sender billedet fra din PC/Mac til TV'et. Ellers får du judder i billedet.

Bitraten er straks noget andet, da du først og fremmest har nedskaleret fra 1080p til 720p og derved også skåret en god portion af datamængden fra. BluRay kører typisk oppe over 20 Mbps, men så højt kommer du naturligvis ikke op når du kører 720p.