Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej. Jeg har valget mellem disse to fladskærme, men jeg er meget i tvivl. De er begge fuld HD og 100hz.

Kan i fortælle mig hvilket tv der er bedst? Jeg skal bruge det til at se tv på og spille ps3.
Af BrianH
De er nok mere eller mindre lige gode til tv og ps3, så det handler mere om man er til Sony eller Philips. Jeg er til Philips
Af Eldin
men hvilket er bedst?
Af DavidHimself
Det er svært at sige helt præcist, de ligger usandsynligt tæt.

Mange er rigtig glade for 710'eren, og det nok den jeg hælder til- jeg har dog aldrig rigtigt hørt om Philipsen du nævner her, men man går sjældent galt i byen med Philips.

710'eren er noget billigere andre steder end Wupti som du linker til :) http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=609086 eksempelvis!
Af Eldin
Phillip'sen er på tilbud til 4000kr hos føtex, og det er en anelse tyndere end 710, så er meget i tvivl i hvilket jeg skal vælge :)
Af MKT
Når de er så ens i kvalitet er det så ikke bare at vælge det billigste eller det design man bedst kan lide?
Af opensteel
Når folk nu siger at de stort set er lige gode, så tag det du synes er pænest. Du vil højst sansynligt ikke kunne se forskel på billedekvaliteten alligevel.
Af Eldin
hmm, men passer sony tv'et ikke bedre med ps3?
Af THM
Eldin skrev:hmm, men passer sony tv'et ikke bedre med ps3?
nej ikke nødvendigvis, bare fordi det er sony der laver ps3.
det er nok mest billedindstilligerne der er afgørende for hvad for et man for mest ud af. philips standard indstillinger er som regel en tand værre end de øvrige producenters, hvilket dog ikke betyder at man ikke kan få god billedkvalitet ud af philips 8)
Af PhDream
For almindelige brugere er Sony bedre egnet, da de har ret gode standardindstillinger i Cinema/Biograf profilen. Man behøver altså ikke pille for meget, for at få et godt billede.

Det samme med Spil profilen. Der findes en, der hedder Original, som hverken tilføjer kunstig skarphed eller overmættede farver.
Af Eldin
hmmm, så der er næsten ingen forskel på disse to fjernsyn, og over designet selvfølgelig?
Af PhDream
Selvfølgelig er der forskel. Spørgsmålet er bare, om en helt almindelig forbruger som dig vil lægge mærke til forskellen.
Af Eldin
Så vælger jeg philips tv'et, da det er tyndere end Sony'et, tak for respons