Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af loberg
Hej

Overvejer at skifte mit ellers dejlige og trofaste Pioneer KRP-500 ud

HAr fået et super tilbud på dette tv

http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... returnurl=

Spørgsmålet er om jeg skulle skifte det ud.

Det der trækker i mig er at det bruger meget mindre strøm, Har digital DVB-C tuner og kan en masse mere end mit Pioneer.

Men det jeg har nu, har jo uovertruffen billedkvalitet og er på ingen måde utilfreds, men men men

Hvad ville i gøre.
Af JesperAndersen
Jeg ville sælge dit Pioneer...og købe et plasma TV.
Og NEJ, det er ikke fordi at jeg vil starte en "krig" f.s.v. anår de to teknologier, men du er i forvejen forvænt med at knald-skarpt OG "naturligt coloreret" billed, og jeg tror at du vil synes at LED TV vil være et "forkert valg" i den kontekst.

Jeg kom iøvrigt selv fra et Pioneer TV, og var MEGET i tvivl om hvorvidt jeg ville kunne finde et TV med et ligeså godt billed - og det synes jeg tilnærmelsesvis jeg har fundet i mit Samsung plasma. Men har også lært at eet er god billedkvalitet, noget andet er DVB-C tuner ( OM man har kabel tv, forstås); billedet er så meget bedre digitalt! At så moderne TV har en hulens masse andre finesser sammenlignet med "ældgamle" Pio TV, er blot en sidegevinst (Pvr. o.a.)
Af pixagf
Hvad lyder dit super tilbud på og hvor???
Af loberg
Det med strømforbrug går ligesom lidt i sig selv, hvis jeg vælger et andet plasma ;-)

Ved godt at billedet på mit pioneer nok bliver svært og få på et LED men for satan der er mange ting ud over billedet på sådan et nymodens tv hehe.

Jamen tilbuddet er 20k og det er hos LBS.
Af Geiger
loberg skrev:Det med strømforbrug går ligesom lidt i sig selv, hvis jeg vælger et andet plasma ;-)

Ved godt at billedet på mit pioneer nok bliver svært og få på et LED men for satan der er mange ting ud over billedet på sådan et nymodens tv hehe.

Jamen tilbuddet er 20k og det er hos LBS.
Jeg kan næsten regne mig frem til at designet vægter højest så? For du kan få et meget bedre panel til de penge.

Men hvis du allerede har besluttet dig for den Samsung, så synes jeg du skal købe den.
Af loberg
Design vægter slet ikke højest, og lig mærke til jeg skrev at på et nymodens LED tv der var mange ting, som mit nuværende ikke kan.

Men strømfobrug vægter højt, derfor jeg skrev at vælge et plasma igen, så kunne jeg lige så godt beholde det jeg har nu.

Men kom med forslag til andre i den størrelse og pris omkring de 20-25k så ser jeg på det.

Har også kigget på loewe Individual Compose 55LED det er j en anden pris, men føj det er lækkert også hehe
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville vælge B&O før Loewe, men det er jo ikke aktuelt alligevel.
Af loberg
Hvorfor ville du det ??

Kunne sagtens blive aktuelt hvis det var, for prisen er ikke det alt afgørende

Men syntes bare der er for meget gammel far over B&O og lidt mere ungdomlighed over loewe hvis du forstår
Af Supergris
Kan ikke forstaa der er nogle, der gider bekymre sig om stroemforbrug! Det er ikke andet end salgsgas, som LED / LCD skaermene benytter sig af til deres fordel. Merforbruget er beskedent og kan aldrig betale sig ind ved den overpris, der batales for disse skaerme...
Med mindre du braender for at faa en stoerre skaerm ( 50 - 55 ), synes jeg du skal beholde din nuvaerende skaerm. og saa udbygge med en ekstern DVB - C tuner samt en mediaafspiller, saa har du et laekkert setup, der kan holde nogle aar endnu.
En separat mediaafspiller fungerer ogsaa mange gange bedre end de indbyggede PVR - funktioner mm., der er indbygget i dagens tv. At du saa skal skifte kanal paa en seperat fjerbetjening, er vel et problem, der er til at leve med, som der dog ogsaa findes loesninger for...
Af Mysen
Jeg synes det er fair, at gå efter strømforbruget ved et tv-køb, hvis man er den samvittighedsfulde type, der tænker på miljøet. Jeg har næsten lige skiftet 12 halogenspots i stue-køkken, og selv om den temmelig dyre LED-investering aldrig rammer den behageligt lave farvetemperatur, så føles det altså godt at vide, man har gjort noget godt for miljøet.
De 12 spots kostede ca. 200 stykket, så pengene er ikke tjent ind med det samme, men de 550watt, jeg bruger mindre i timen, gavner miljøet med det samme.

Jeg tror sagtens, at den nye Samsung skærm kan tilfredsstille. Når der nu har været Loewe og B&O på tale, er design næppe helt uvæsentligt. 20000 for et 55D8005 er en god pris for et smukt tv, og det tyder på, den er en billedmæssig opgradering i forhold til 2010 modellerne, hvilket godt nok også var tiltrængt, hvis den skal kunne konkurrere med afløseren til den linkede LG.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
loberg skrev:Hvorfor ville du det ??

Kunne sagtens blive aktuelt hvis det var, for prisen er ikke det alt afgørende

Men syntes bare der er for meget gammel far over B&O og lidt mere ungdomlighed over loewe hvis du forstår
Nej, jeg forstår ikke hvad du mener. B&O leverer pt. noget af den bedste billedbehandling på markedet og den mekaniske kvalitet af deres produkter er i en liga for sig selv. Og så har vi slet ikke snakket om lyden endnu.

Skulle jeg skifte mit LX5090 blev det til et BV10 i 46".
Af lennon
Respekt for grøn miljø tanken . Bare husk, at der ikke er økonomi i den mht nedgradering fra Pio500 til Samsung LCD/LED . Mit skud i tågen er et tabt beløb på ca 10k ved et skifte . Gennemsnitsdanskeren ser TV ca 3 timer om dagen = ca 2 kr om dagen v 300w . Og det er jo ikke sådan at et LCD/LED har 0 w i forbrug . Personligt ville jeg foretrække et mere selektivt TV forbrug frem for at gå ned i billedkvalitet . .
Af loberg
Mener ikke at deres billedkalitet er dårlig eller noget andet, men mere at jeg syntes at det signalerer man er gammel og rynket, hvor loewe viser man er ung og smart.

Lige vælget med et BV10 og Loewe IC så vægter design og brand meget, men mellem samsung og lg og phillips og hvad de ellers hedder, gør det ikke så meget.

Tror også det 8000 samsung kunne tilfredse mig, det ser godt ud på skærmen, og kan en masse, og bruger minimalt med strøm.

Og dem der siger strøm ikke har nogen betydning idag, og det bare er salgsgas, så vil jeg sige, jeg ser de LED tv bruger omkring 100w ved og se tv. For jeg bare skal se tv på mit pioneer, så skal jeg have tv, forstærker og zaptor boks tændt, det ligger på lige omkring 320-350w siger det måler jeg har lånt, og det er trods alt en ret stor forskel, specielt når ens børn har tvét tændt mange timer om dagen.

Ved godt lyden i et LED tv ikke er særlig god, men kan trods alt se lidt TV og andet uden og skulle tænde forstærker osv.