Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Don Kristensen
Godaften.
Jeg har kigget på disse to TV fra Sony, da mine forældre efterhånden er træt af at jeg bruger min Xbox på deres Panasonic G20 inde i stuen hele tiden.
Hvad kan jeg forvente af billedekvalitet fra disse to TV i forhold til Panasonics G20? Grunden til at jeg ikke vælger at købe et G20 magen til, er at der max er plads til en 32 tommer skærm på mit værelse. (og at G20 ikke understøter 1080p via component indgangen). Er snart ved at være vant til den gode opskalering, den dybe sort og den generalle god billedekvalitet. Jeg lægger meget nemt mærke til når et TV opskalerer dårligt, og synes at det ødelægger hele oplevelsen at sidde, og se noget der er fuldstændig pixeleret. Specielt en episode fra nytårsaften husker jeg tydeligt, da jeg var hos en bekendt der ejer et Samsung LCD TV med LED baggrundsbelysning, og han sad så og pralede med at billedet skulle være så godt, så godt. Det var det overhovedet ikke, der var dårlig opskalering, det der skulle være sort var blåt, og mange småting der bare ødelagde oplevelsen helt.
Så håber lidt på nogle input om fjernsyn i den prisklasse der kunne være interessante, eller om de TV jeg havde fundet viser et acceptabelt billede.
Det skal forresten bruges sammen med et digitalt tv-signal fra yousee.

MVH
Nick
Af DavidHimself
De 2 Sony du nævner er fine :) så vidt jeg husker er 720'eren bare 3D udgaven af 710'eren så med mindre du virkelig ønsker at bruge den feature, vil 720'eren være "overkill".

Det er synd at du ikke har mere plads, for denne her ville være fed http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=591014 :p men den er nok lige stor nok...
Af Don Kristensen
3D har jeg ikke brug for, og jeg har heller ikke noget materiale i 3D så det gør ikke noget. Ved du hvordan opskaleringen er på Sonys fjernsyn?
Af Agerley
Jeg lytter lige med her.

Håber også der kommer en test af ex720, vil gerne have fingrene i det tv
Af THM
er ex720 ikke den nye model og afløser for ex700/710?
så vidt jeg husker kan philips 5605h også fås i 32", ellers kan man købe alm. lcd udgaven 5405h i 32" :)
Af PhDream
Der er andre forskelle mellem de to modeller end "bare" 3D. Bl.a. USB-optagelse, ny billedprocessor, design, osv.
Af Don Kristensen
PhDream skrev:Der er andre forskelle mellem de to modeller end "bare" 3D. Bl.a. USB-optagelse, ny billedprocessor, design, osv.
Så det kan godt betale sig at vælge den nye model? EX720 koster ca. 2000,- mere end EX710.
Af PhDream
Om det kan betale sig afhænger af hvor meget bedre den nye processor er, hvis den overhovedet er bedre, om man bedre synes om det nye design, om man kan bruge USB-optagelse til noget. Det er et meget individuelt skøn og i sidste ende er det kun dig, der kan besvare spørgsmålet.
Af Rene
720 modellen kan vise 3d ,710 kræver extraudstyr. 720 kan optage via usb. 720 har også skype og meget mere, så der er rigtig meget forskel på de 2 modeller. og så koster de det samme, så jeg ved godt hvad jeg ville vælge af de 2 modeller. :)
Af Feierskov
Som PhDream nævner er der en del forskelle på de to modeller - jeg kan lige forsøge at ridse dem op.

-Tyndere TV - Sony er nu kommet ned på ca. samme tykkelse som Samsungs 2010 modeller.
-Den grå kant i bunden er blevet sort.
-PVR (optagelse via USB)
-Integreret 3D. (briller medfølger ikke)
-X-Reality billedmotor (især bedre på input af ringere kvalitet)
-Bedre 100 Hz funktion.
-6 graders tilt i foden (i stil med deres monolith design)

Med den kommende software opdatering kommer der desuden:
-Internet browser (begrænset af flash)
-iPhone/Android telefon som remote.

Det var vist alt hvad jeg lige kunne komme i tanker om.
Af kakilika
Får EX720-serien ikke også scanning backlight? Ifølge Sonys hjemmeside kommer serien også med T2-tuner. Overvejer også selv at købe 32"-udgaven, venter bare på Rasmus' anmeldelse.
Af Feierskov
Så vidt jeg forstår på det er det ikke helt scanning backlight, men en forsimplet udgave af det. Ved ikke nøjagtigt hvordan det fungerer, men det var det jeg mente med forbedret 100 Hz - det er derfor de kalder det XR 200 nu.

Den har iøvrigt også Deep Black Panel ligesom HX800 kom jeg lige i tanker om.
Af Don Kristensen
Mange tak for alle svarene, jeg tror at jeg køber mig et EX720 når for det første testen af det er udkommet, og når jeg får penge fra arbejdet igen :)