Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af china99
Hej,

Jeg har lige købt et Denon minianlæg som jeg har sat til mit Samsung LE46 755.
Jeg har tilsluttet anlægget via et scartstik og ind i AUX1. Lyden fungerer helt fint når jeg ser TV, men når jeg skal se noget fra min PC via DLNA, er lyden væk. (jeg har skruet helt ned på TVet når jeg kører via anlægget)
Det er alle typer filer jeg ikke kan afspille, MP3, avi og andre.

Nogen forslag til hvor problemet er? Eller kan det ikke lade sig gøre? (jeg tænker måske det er noget med digital/analog lyd, men har meget begrænset forstand på sådan noget)

På forhånd tak
Af mhca
Det er samme problem hvis du anvender PVR-funktionen. Fx bruger TimeShift eller afspiller optagede udsendelser.

Jeg måtte desværre også sande dette. Jeg er endt med en Lindy digital-analog converter forbundet til TV'et med optisk kabel.
Det fungerer ganske godt, og så er der ingen problemer med ekko, hvis man har lyd i TV'ets højttalere samtidigt med stereo-anlægget. Løsningen koster dog 400-450 kr., altså lidt mere end scart-løsningen.
Af china99
Tak for svaret!
Jeg tror dog jeg prøver en anden løsning først. At forbinde anlæg med "minijack til phono-stik" således det kører gennem headset-udgangen. Der er nemlig lyd på når jeg har headset på! Underligt at der ikke er lyd gennem scart.
Jeg tror dog heller ikke jeg ville være blevet tilfreds med scart løsningen da der er lidt lag på lyden. Det håber jeg på ikke er med mit næste løsningsforslag - nogen der har erfaring med dette?
Af mhca
Jeg tror ikke, at der er problemer med delay på lyden via hovedtelefon-udgangen.

Hovedtelefonudgangen fungerer skam udemærket, men det kræver så, at du altid skal have dit anlæg tændt, når du ser TV. Det synes jeg ikke er optimalt i mit tilfælde, men ellers fejler løsningen ikke noget.

Den hovedtelefonudgang sidder i øvrigt helt elendigt til normal høretelefon-brug. På mit gamle Sony TV sad den i siden, så det var hurtigt/nemt at tilslutte høretelefonerne.
Af china99
Det lyder godt at der ikke er delay på :-) Jeg tror godt det kan fungere med anlægget tændt når jeg ser tv - så meget TV ser jeg heller ikke.

Men hold da kæ... Der er stor forskel på priserne på sådan et kabel. Jeg fandt nogle gode priser på: av-cables.dk

Tak for svaret mhca og fortsat god weekend.