Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af vjl20
Jeg har købt en Samsung 40" LED, koblet den til den bærbare pc via hdmi kabel. Efter et par dage gik den bærbare i blå skærm, og fladskærmen gik kold. Fladskærmen stod og genstartede konstant.

Driveren i den bærbare er nu opdateret, og jeg har fået fladskærmen byttet til en ny.

Var det den bærbare der ødelagde skærmen pga blå skærm, så jeg eventuelt kan risikere at det sker igen? Eller var det en fejl på fladskærmen der fik den bærbare til at vise blå skærm? Eller kan det tænkes en fejl på hdmi kablet?

Jeg gider ikke risikere at skulle bytte fladskærmen igen, så tænkte at nogen herinde vidste om jeg risikofrit kan koble den bærbare til fladskærmen via hdmi kablet igen?
Af kskruger
vjl20 skrev:Jeg har købt en Samsung 40" LED, koblet den til den bærbare pc via hdmi kabel. Efter et par dage gik den bærbare i blå skærm, og fladskærmen gik kold. Fladskærmen stod og genstartede konstant.

Driveren i den bærbare er nu opdateret, og jeg har fået fladskærmen byttet til en ny.

Var det den bærbare der ødelagde skærmen pga blå skærm, så jeg eventuelt kan risikere at det sker igen? Eller var det en fejl på fladskærmen der fik den bærbare til at vise blå skærm? Eller kan det tænkes en fejl på hdmi kablet?

Jeg gider ikke risikere at skulle bytte fladskærmen igen, så tænkte at nogen herinde vidste om jeg risikofrit kan koble den bærbare til fladskærmen via hdmi kablet igen?
Du skal nok starte med, at ha slukket både skærm og computer, inden du sætter HDMI kablet i, ellers kan du ødelægge begge dele.
Af vjl20
OK, det lyder lidt besværligt...

Er det også nødvendigt at slukke begge dele hvis jeg bare bruger et vga kabel?
Af PhDream
Hvorfor er det besværligt, at sætte kablet til, FØR man tænder for apparaterne? Evt. at slukke dem og tænde igen? Det tager max. 1 minut.

Uanset hvilke kabler man bruger, er det godt at tilslutte dem, før man tænder apparaterne. Dette pga. spændingsforskelle i computer/tv/anlæg/osv., som kan skabe kortslutninger.