Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af opensteel
MKT skrev:Når du har det sådan at du kan nøjes med 42" ville jeg slet ikke tøve med at købe 8500, til gengæld vill jeg vælge denne forsikring i stedet: http://securator.dk/index.php?p=./modul ... nfo&iid=27&_

Til gengæld er det ved en god forhandler ikke nødvendigt med en forsikring da butikkens vilkår træder ind. Så hvis eks. Cinemagic vil bytte pga. en pixelfejl så er det jo ligegyldigt at LG ikke vil fordi det ikke er en N-model. Så snak med forhandleren først og hør hvornår de tager varen retur.
Man kan tegne en forsikring ved cinemagic der gælder i 4 år for 799,- og gælder følgende:

Hos CineMagic er vi bevidste om dine behov og forsøger altid at finde den løsning, der passer til dig. For at give dig den bedst mulige service tilbyder vi dig derfor at udvide din reklamationsret til 4 års udvidet garanti og service.

Med 4 års udvidet garanti og service får du:

4 års fuld garanti og service på din hjemmeadresse
100 % pixel garanti i hele perioden
Burn-in garanti i hele perioden
Ingen selvrisiko
Nyt tilsvarende produkt ved totalskade
Forsikringen dækker udgifter til reparationer, reservedele og arbejdsløn, funktionsfejl, transport og låne tv.
Dækker overalt i Danmark - ikke Færøerne og Grønland - ingen selvrisiko.

Forsikringen træder i kraft ved købsdatoen og løber sideløbende med den almindelige reklamationsret.

Undgå ubehagelige overraskelser. Tilkøb udvidet garanti og service i dag.

Der står desuden:
1.12 Generelt om forsikringen:
Forsikringen er tegnet gennem TrygVesta Forsikring A/S, CVR nr. 24260666 og distribueres af Securator A/S.
Stempelafgift er berigtiget efter Stempellovens § 70 og for forsikringen gælder forsikringsaftaleloven.

Læg mærke til Securator - det er åbenbart dem der leverer servicen.

Det er åbenbart også samme pris. Så det er nok potato potato om man vælger det ene eller det andet.
Af Spentrup
Du kan se tv´et i Elgiganten - jeg har så sent som i dag selv været i butikken og lure :-)

Dog havde butikken i Randers "kun" 47´ tommer stående - men design er jo de samme...
Af Thomas Fisker
MKT skrev:
Thomas Fisker skrev:MKT, kan du så forklare hvorfor cinemagic aldrig har haft produktet på lager, men elgiganten altid har det på lager ?
Glemte vist at svare her.

Det kan være Cine Magic vælger ikke at føre 850N da prisen er så urimeligt meget højere end 8500. Du finder i hvert fald bunkevis af andre forhandlere der sælger N-modeller i hele norden så som sagt. Det har intet med Elgiganten at gøre. Viser måske bare at de fremdeles bare tjener penge på de forbrugere der ikke undersøger markedet godt nok inden de køber.
Snakkede ikke om N modeller generelt, men lige netop 850n, og der er jeg 99,9% sikker på at de er ene forhandlere, ellers skal du være velkommen til at vise mig et sted hvor den kan købes.
Alle sider jeg har set, har været enten som cinemagic, hvor den aldrig har været på lager, eller elgiganten shops.
Se eventuelt forhandler forummet, hvor der er en tråd vedrørende cinemagic, og deres "kommer om 14 dage" system med nordic modeller.
Af bennynissen
opensteel skrev:
bennynissen skrev:
Spentrup skrev:Men bortset fra den store prisforskel, så mener i ikke der er andre forskelle udover dem jeg nævner ?
Den ekstra service forsikring kan erhverves for 999 hos Cinemagic, hvilket giver en samlet pris på 11.000 - hvilket er 6.000 billigere end "N" modellen hos Elgiganten.
Du kan roligt købe le8500 modellen, fik selv et leveret et på 42" fra Cinemagic d.4-4 til 7388 kr. + ekstraforsikring i 4 år for 799 kr. incl. fragt
En besparelse på 5812 kr. og så dækker forsikringen endda længere :-)
Mener samtidig ikke der skulle være nogen videre forskel mellem de 2 identiske modeller, der er dansk menu i skærmen og der skulle vist heller ikke være nogen problemer med softvare opdatering. I går lavede jeg den professionelle kalibrering som Rasmus har lavet, hvilket har resulteret i fantastisk godt billede. Reflekserne som der er en del snak om finder jeg ikke så slemme, kan sagtens leve med det og jeg har en meget lys stue med store vinduer, men godt nok ingen direkte lysindfald.
Kan kun anbefale denne fladskærm, LG 42le8500, den sparker sågu røv!!!
P.S. Har en kammerat der har købt modellen i 47" for nogle måneder siden og han er ikke mindre tilfreds
Er der flere reflekser i denne model end i 730'eren eller er det det samme? Ved du om fronten er ens?
Designet er ens, de er begge fra Infinia serien, men som MKT skriver, levere 8500 et klart stærkere billede og efter min mening helt klart at fortrække frem for 730, glem samtidig alt om N modellen i 8 serien, med mindre du gerne vil slippe 6000 mere for det samme :-))
Af MKT
Thomas Fisker skrev:
MKT skrev:
Thomas Fisker skrev:MKT, kan du så forklare hvorfor cinemagic aldrig har haft produktet på lager, men elgiganten altid har det på lager ?
Glemte vist at svare her.

Det kan være Cine Magic vælger ikke at føre 850N da prisen er så urimeligt meget højere end 8500. Du finder i hvert fald bunkevis af andre forhandlere der sælger N-modeller i hele norden så som sagt. Det har intet med Elgiganten at gøre. Viser måske bare at de fremdeles bare tjener penge på de forbrugere der ikke undersøger markedet godt nok inden de køber.
Snakkede ikke om N modeller generelt, men lige netop 850n, og der er jeg 99,9% sikker på at de er ene forhandlere, ellers skal du være velkommen til at vise mig et sted hvor den kan købes.
Alle sider jeg har set, har været enten som cinemagic, hvor den aldrig har været på lager, eller elgiganten shops.
Se eventuelt forhandler forummet, hvor der er en tråd vedrørende cinemagic, og deres "kommer om 14 dage" system med nordic modeller.
Nej jeg må nok indrømme at jeg ikke finder nogen udenfor Dixon group der sælger lige præcis den model, men jeg ved ikke om det er ensbetydende med at de har eneret på det. Det kan vel lige så godt betyde, som jeg skrev tidligere, at andre forhandlere ikke synes prisen var rimelig og derfor hellere vil importere 8500.
Af opensteel
Jeg har også besluttet mig. Så skal konen bare lige acceptere, men NÅR vi engang køber nyt så bliver det et LG 42LE8500. Det har godt nok glasfront, men det skulle væe lysstærkt, så håber ikke det er noget der generer. Vi har i dag mat tv, så der er ingen problemer.
Af bennynissen
opensteel skrev:Jeg har også besluttet mig. Så skal konen bare lige acceptere, men NÅR vi engang køber nyt så bliver det et LG 42LE8500. Det har godt nok glasfront, men det skulle væe lysstærkt, så håber ikke det er noget der generer. Vi har i dag mat tv, så der er ingen problemer.
Er helt sikker på at du ikke vil fortryde din beslutning, personlig kan jeg sagtens leve med de reflektioner der er.
Af kaja69
Jeg har også kigget på LE8500, men nu sælges Sharp 46LU820 til 6.999 om end det jo kun har kant LED. Er der nogen der har set begge TV i brug?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Begge TV er jo anmeldt her på siden. LU820 er magen til LE820 og LE850N er magen til LE8500.
Af kaja69
Jeg har læst begge to, de får begge gode anmeldelser, men der er en stor prisforskel så jeg ville høre om nogen har set dem ift. hinanden?
Af MKT
kaja69 skrev:Jeg har læst begge to, de får begge gode anmeldelser, men der er en stor prisforskel så jeg ville høre om nogen har set dem ift. hinanden?
Svaret er ja, de er begge anmeldt her på siden. Der er en test for hver, hvor begge er vurderet ud fra samme kriterier :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville ikke have noget problem ved at vælge LU/LE820 frem for LE8500. Lyden er endda hæderlig i LU/LE820, hvilket jo kan være et plus.
Af kaja69
mkt, yakken, det lyder til I har set begge to i brug, hvilket et er den bedste dagslys performer?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Begge TV kan levere nogenlunde samme lysstyrke, som vil være i stand til at "overdøve" en del. Der er dog reflektioner på begge modeller, som du nok selv bør få set hvis det bekymrer dig.