Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nikari
Jeg er på udkig efter et nyt 3D tv der minimum er 60" stort.

Der er afsat ca. 20.000 kr. til det og jeg har pt. kigget på denne model Samsung PS63C7705

Hvad mener i der er det bedste køb lige pt som overholder mit ønske til str. og pris?
Af noxity
Umiddelbart er Samsungen det eneste bud i den størrelse og prisklasse, hvis det stadig skal være et godt TV.

Alternativet er Panasonic 65" VT20, men så er du oppe i en helt anden prisklasse. Så jeg ville klart vælge Samsungen.
Af lennon
Dit eget bud er klart bedste køb overhovedet. Vil mene at nævnte model er Samsungs bedste billedperformer overhovedet.Panasonic er retfærdigvis marginalt bedre på billede samt lidt større - men Samsungen henter det i den grad hjem på features,design og ikke mindst pris ( ca 18k på nettet)
Af Nikari
Vil du mene at Samsung PS59D7005 er bedre?

Jeg har kigget på Panasonic 65" VT20 og har faktisk fået tilbudt den til en ok pris, men synes det lidt af en klods desværre, samt modellen jo er ved at være ret gammel.
Af kruga
Se det er jo svært at sige, da det jo er en helt ny model vel nærmest ingen i DK har den...

Min forventning er bare at design og billede er blevet bedre end sidste års model..

Men reelt ved jeg det ikke..
Af Mysen
Jeg gætter på, at det er stort set det samme tv, blot med en lidt mindre ramme og 4" mindre skærm. Det er kun spekulationer, men den minder bare om C7705 på næsten alle punkter bla. den tynde profil, som C7705 jo som eneste 2010 skærm havde. D8005 bør være opgraderingen ifht. 2010 og dermed en anelse bedre.
Det tror jeg ikke D7005 er.
Af kruga
Mysen skrev:Jeg gætter på, at det er stort set det samme tv, blot med en lidt mindre ramme og 4" mindre skærm. Det er kun spekulationer, men den minder bare om C7705 på næsten alle punkter bla. den tynde profil, som C7705 jo som eneste 2010 skærm havde. D8005 bør være opgraderingen ifht. 2010 og dermed en anelse bedre.
Det tror jeg ikke D7005 er.
Hmm det er jeg sgu da ked af at høre har returneret mit c7705 pga. buzz, og havde da håbet at det og en smule crosstalk var forbedret til den nye model.. Skal dog lige siges det var/er 50" jeg havde og jeg kigger på.
Af lennon
63" versionen af C7705 er tilsyneladende bygget anderledes op/andet panel (?) end 50" udgaven . I hvert fald er der mig bekendt ingen dramatiske buzz meldinger, og sortniveaue samt retention skulle også være synligt bedre på 63" .
Af kruga
lennon skrev:63" versionen af C7705 er tilsyneladende bygget anderledes op/andet panel (?) end 50" udgaven . I hvert fald er der mig bekendt ingen dramatiske buzz meldinger, og sortniveaue samt retention skulle også være synligt bedre på 63" .
Jamen det har du helt ret i har hørt det samme, jeg håbede så det var det panel de tog udgangspunkt i ved den nye 51" men det er jo ikke til at vide!
Af x99gump
Vi har lige fået et PS63C7705 ind af døren for et par uger siden. Det blev også købt ud fra at 60" var minimum (ordre fra konen ;) )

3D var ikke et must, og vi kiggede først på LG's PK950 og PZ950, men blev så enige om at give lidt mere og købe Samsungen i stedet for. Det har vi så bestemt ikke fortrudt!
TV'et er rigtig lækkert at kigge på, både design- og billedkvalitetsmæssigt. Det er ca. 3,5 cm tykt og med stik der vender nedad og ud til siden, så det hænger nu 8 cm ud fra væggen alt i alt. Har ikke set spor af retention endnu, det eneste minus vi faktisk har på det er at det buzzer. Om det er lidt eller meget ved jeg ikke, da jeg ikke har hørt buzz fra andre tv før, men vores gamle Panasonic 42" PX80 sagde ingenting overhovedet. Men det høres heldigvis ikke så snart der kommer lyd på, det er kun når man starter det op og ikke har signal på endnu...

Om det er det bedste køb ved jeg ikke, men vi er i hvert fald meget godt tilfredse! :)
Af selliah
Du kunne også tage LG's 2011 model P9 plasma :) http://justbuyit.dk/shop/lg-60pz950w-3d-8211p.html den koster 20,400kr for en 60".
Jeg har selv PX950 som jeg synes er helt udemærket, den får også top anmeldelser :)
Som svar på overstående, selvom mit LG ikke har stik til siden og bagud og diverse, måler det dog stadig kun 9 cm fra glasfront til væg, med nok plads til kabler osv.
Jeg har heller ingen problemer med Buzz eller Rentention overhovedet :)
Uden tvivl er samsung en god skærm men det er LG altså også.
Af lennon
LG PX950 matcher Samsung PSC7705 på rå billedkvalitet . Men får man et velfungerende Samsung, så er der udover de sidevendte stik altså 3 ekstra tommer samt PVR(optage) funktionen - hvilket gør det til et bedre køb .
Af mbmahs
Alternativt kan 60PZ950 fås for under 14.500kr i skrivende stund :)