Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af martinsommer
pipper skrev:Til dem i denne tråd der har fortalt at i har billede på, kunne i ikke teste om det passer.
TV-guiden har fungeret upåklageligt på mit EX500 siden jeg fandt denne tråd og ændrede indstillinger. Jeg har ikke været ude for at det ikke har virket på nogle af kanalerne. Dette er med YouSee som leverandør.
Af Lamajuice
Uh uh.. Har et EX700, og stødte lige på denne her tråd...

Når jeg trykker på Guide knappen, så forsvinder lyd og det lille billede er bare et ur... Troede det var meningen/standard men åbenbart ikke..

Hvordan retter man det..? Jeg har yousee og bor i greve, har kode 250/251 (kører på 251)...

Jeg har prøvet at læse mig frem til svaret via tråden, men fatter åbenbart alt for lidt..

Kan i skære det ud i pap for mig ?? :p

PS: I øvrigt et herligt tv :)
Af pipper
Hej.

Jeg har et helt nyt Sony tv (HX700).

Her virker EPG'en ikke helt som den skal.

Når jeg går ind i menuen skal der komme et lille billede frem af
den kanal jeg er på samt lyd, dette sker ikke.

Har talt med stofa og de kan ikke finde en løsning på det. Som de
siger ved de godt at der er en del problemer med netop dette på Sony tv.'

Jeg ringede derfor til Sony. De fortalte at stofa sender 2 billeder ud, et til tv og et til EPG'en
og det var derfor at EPG'en ikke virker. De fortalte at de ikke kunne/ville løse netop dette problem.
Jeg kunne jo bare sætte en tagantenne op så var problemet løst (ja det sagde idioten sgu)

Kan i ikke skrive om det virker hos jer? Modelnr og tv udbyder.
Af Long John89
Har selv HX700 stående... EPG'en virker som den skal med billede i hjørnet...

Udbyder.... jaah det må være en normal stueantenne...
Af AndreasMH
joshua79 skrev:Løst!!

Syntes virkelig det er bizart. Men PIP i EPG'en virker kun når man laver sin digitale programsøgning med DK som land, fuld søgning, auto. Hvis man selv vælger netværks id (i mit tilfælde 151) så er der ingen PIP i EPG'en. På trods af at det er alle de samme kanaler den finder.

Håber det kan hjælpe nogen der selv er løbet ind i problemet.
Jeg levede med denne løsning dengang jeg erhvervede mig min Sony EX500 model.

Men lige pludselig i dag er det ikke muligt og se PIP i EPG'en, der kommer et billede på i et splitsekund og dernæst et ur og en dato, vel og mærke uden baggrundslyd. Jeg har haft fat i YouSee samt Sony i dag og de kan desværre ikke hjælpe mig.

Er der nogle af Jer andre som er løbet ind i samme problem nu?! er fra Sjælland/Roskilde egnen.
Jeg har to Sony KDL EX500 - et 40" i stuen som jeg har haft et års tid, og så et 32" i soveværelset som jeg købte på tilbud i søndags.

På TV'et i stuen har jeg hele tiden (efter at have lavet fuld auto søgning) haft det lille billede i EPG'en. Indtil idag d. 6. april 2011...

Da jeg installerede mit nye 32" i søndags virkede PIP funktionen i EPG også på det TV - idag da jeg prøvede kom det lille grimme ur og lyden forsvandt. Jeg troede så, det skyldtes indstillingerne, men så tjekkede jeg TV'et i stuen - der var PIP funktionen også forsvundet!

Så Daniel/Joshua79 du er ikke den eneste der har mistet funktionen, så det må næsten være Yousee der fucker med os...

Er der ikke nogle kloge hoveder der har en forklaring? evt. en løsning?

Mvh Lasse
Af AndreasMH
Ahhh, så er jeg ikke den eneste som har problemet... Gudskelov for det :)

Men det er dælme irriterende! tænk og lukke den funktion. Her har jeg haft fat i Sony, YouSee, gendannet tv'et til fabriks indstillinger, mv. til ingen nytte. Men det undre mig nu at når jeg laver fuld kanal søgning uden brug af netværksnummer, at fra kanal 4 og frem til nogle og 200 står der at der ikke er nogen tjeneste på. Laver jeg så søgning med netværks ID 00251 som er mit område, ligger kanalerne næsten som de skal, dog 3 gange?! een med sort skærm, een hvor EPG'en er virkelig langsom, og een hvor der kommer billede på i et splitskeundt oppe hvor uret er nu... Det er virkelig mystisk..
Af xsim
Jeg har også samme problem på mit 40ex500.

Det startede engang i morges. Jeg har prøvet at opdatere firmwaren, men det ændrede intet.

Det må næsten være YouSee, der er skyld i det.
Af madsskoett
Fra igår mistede jeg også mit billede og lyd i EPG'en.
Snakkede med Sony og med Yousee, og ingen af dem har ændret noget... (siger de) Yousee siger dog at de har en dialog med Sony omkring det generelle EPG-problem... (Det skal de vel sige - Der er ikke blevet ændret noget ifht. det siden 2009)

Jeg er lige med på en lytter hvis der er en der finder en løsning eller opkøber Sony eller yousee og løser problemet... :D
Af Hotmaildude
Jeg melder mig også lige ind i kampen:

TV: 46EX500
Symptom: Mistet lyd og billede i EPG'en (har ellers altid virket)
Udbyder: Yousee i Lyngby
Af ChristianT
Jeg melder mig også i klagekoret.

Har haft et 40" EX500 med Yousee på Frederiksberg siden august 2010 og EPG'en med billede og lyd har fungeret upåklageligt indtil i går eller dagen før (sandsynligvis d. 6., hvor I andre også oplevede at stirre på et ur i stedet). Man skulle ikke tro at det var væsentlig en funktion, men er du vimmer hvor man savner den, når den pludselig er væk. Der kan man tale om først at savne vandet når brønden er tømt.

Det er tilsyneladende sket for alle uanset indstillinger og adresse, så det lader ikke til at vi kan gøre andet end at vente på at udbyderen løser problemet. Det skulle da lige være at gøre dem opmærksomme på at funktionen er meget savnet, så de bliver klar over at deres kunder er utilfredse. Jeg går i gang med at skrive en mail med det samme.
Af unickaa
Jeg har samme problem - også her fra omkring start april. Mener det var onsdag aften d. 6. april at jeg først opdagede det...

Jeg er også Yousee kunde, frb, med et sony KDL40EX500AEP

Prøver også at skrive til Yousee
Af xari
Jeg har også haft problemer med Ex500 siden de sidste par dage - dog ikke med helt det samme samme som i andre.

Først skal det siges at jeg har Stofa, og derfor har jeg aldrig haft billede og lyd i EPG.

Men for et par dage siden blev menuerne ekstremt langsomme og kanalskift var noget der typisk tog ca 5 sek.

Selvom den pludselige langsomhed ikke burde have noget med det at gøre, så fandt ud af at jeg kun havde softwareversion PKG4.089EUL-0108, og på sony´s side kunne jeg se at den seneste version var PKG4.092EUL-0108. Så jeg downloadede den og opdaterede - og pludseligt var menuer tilbage til det normale. I TV´et står den nye softwareversion dog registreret som PKG4.099EUL-0108 - så måske er der kommet en ny version?
Af MF-DK
xari skrev:Jeg har også haft problemer med Ex500 siden de sidste par dage - dog ikke med helt det samme samme som i andre.

Først skal det siges at jeg har Stofa, og derfor har jeg aldrig haft billede og lyd i EPG.

Men for et par dage siden blev menuerne ekstremt langsomme og kanalskift var noget der typisk tog ca 5 sek.

Selvom den pludselige langsomhed ikke burde have noget med det at gøre, så fandt ud af at jeg kun havde softwareversion PKG4.089EUL-0108, og på sony´s side kunne jeg se at den seneste version var PKG4.092EUL-0108. Så jeg downloadede den og opdaterede - og pludseligt var menuer tilbage til det normale. I TV´et står den nye softwareversion dog registreret som PKG4.099EUL-0108 - så måske er der kommet en ny version?
Jeg har PKG4.092EUL-0108 lige nu, men fladskærmen her mener ikke en ny version er lagt op. O-O
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8