Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af steffenmn
Hej folkens.

Har et Samsung Le c775 tv, men når jeg prøver at afspille mkv filer fra min ekstern HD til tv'et, bliver der ikke vist nogen fil, der står i brugsanvisningen at man godt kan afspille mkv.
Mens avi filer kører godt nok, som også er afmærket i brugsanvisningen.

Nogen der kan hjælpe mig, for synes det ville være lidt træls at skulle konvetere alle min film og serier til anden filtype.
Af Asskicker
Det er vist meget forskelligt alt efter hvad der ligger i containeren. Det er ikke alle mkv filer den kan afspille.
prøv dog at bruge samsung pc share manager (Kan hentes på samsungs hjemmeside, samme sted som driver)
Så kan du afspille mkv filer, dog har jeg på det seneste haft problemer med nogle af mine..
Af MortenT
Hejsa. Jeg har et LE c655 og kan uden problemer afspille .mkv fra usb-harddisk
MEN jeg kan f...... ikke få underteksterne med. Jeg har prøvet med .srt i samme mappe uden held. Der skulle vel ikke være en eller flere som ved hvordan dette løses??
Af PhDream
På mange tv fungerer den normale måde for afspilning af undertekster ikke. Dvs. at det ikke er nok, at smide en .srt fil med samme navn som filmen i mappen. Det, man skal gøre, er at lave underteksterne "embedded" i filmen, dvs. at de er en del af film-filen. Man kan gøre dette med forskellige programmer, men det kræver ekstra arbejde, med mindre man laver sine mkv'er selv - så kan man jo bare embedde underteksterne fra start, og ikke lave dem som særskilte .srt filer.

En anden løsning er, at købe en decideret mediaplayer og slippe for alt bøvlet med manglende understøttelse af format - lyd, video, tekst, osv. WD TV er ret billige for tiden, og uanset hvilket tv, man køber, vil man aldrig få den samme fleksibilitet som en stand-alone mediaplayer.
Af steffenmn
Fandt ud af man bare skulle lave tekstfilens (srt.) navn om til det videofilen hedder. Altså de 2 filer skal omdøbes til det samme, virker hver gang :P
Af Mysen
Netop det som PhDream nævner er faktisk en af de ting, som Samsung kan have problemer med. Det er dog det omvendte, hvilket betyder, at en .srt fil inde i containeren ikke altid bliver fundet.
Derfor skal man trække den ud af mkv'en og døbe den til samme navn som mkv filen. Er det af filtypen .ass, så skal den lige laves om. Det kan vobsub klare.