Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Major Awesome
Hej, jeg har haft mit panasonic VT20 i snart en uge.
Har oplevet en del crosstalk på 3d materiale, f.eks. sigtekornet i crysis 2, undertekster i film engang imellem.
Kan det have noget med indstillingerne at gøre på min ps3?
Den kører med 60hz nu.

Er der andre som har lignende tendens på deres fjernsyn, eller har nogle tips til hvordan jer formindsker dette?

Tak for hjælpen
Af kruga
Major Awesome skrev:Hej, jeg har haft mit panasonic VT20 i snart en uge.
Har oplevet en del crosstalk på 3d materiale, f.eks. sigtekornet i crysis 2, undertekster i film engang imellem.
Den kører med 60hz nu.

Er der andre som har lignende tendens på deres fjernsyn, eller har nogle tips til hvordan jer formindsker dette?

Tak for hjælpen
Uden selv at have gjort så meget vedr. det :p

Så har jeg læst andre steder herinde at et dårligt HDMI kabel kan være skyld i crosstalk...
Af bleze
ja og et bedre netkabel gør spillet bedre ;)
Af Major Awesome
Okay, nu er det ikke fordi jeg har spillet online med mine 3d spil endnu så tvivler på det er det som skyld i crosstalk.
Har prøvet at pille lidt ved nogle indstillinger og syntes ikke rigtig der er forskel.
Kan det ikke også være ps3 som er dårlig til at håndtere 3D eller kan det være fjernsynet som har en fejl?
Det er enlig fordi jeg skal vide om det skal byttes eller at det er noget som kan ordnes :)
Af Roenberg
Major Awesome skrev:Hej, jeg har haft mit panasonic VT20 i snart en uge.
Den kører med 60hz nu.

Tak for hjælpen
Plasma har jo så at sige ingen crosstalk, har ihvertfald aldrig oplevet det på mit Samsung c7705.
Så jeg tror ikke problemet ligger i dit VT20.
Måske forvrænger din PS3 billedets format lidt. Jeg kan fremprovokere skygger i 3D ved at ændre bare 1% på formatet på min afspiller (DUNE HD MAX)