Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sirl
Hej alle!

Jeg er den glade ejer af et Ue46c8705 fra Samsung som jeg er super glad for...

Nu har jeg købt en HW-C500 reciever fra Samsung samt en BD-C5900 afspiller, og dette skal nu kobles sammen.

Skal jeg skifte til de "nye" 1.4 HDMI kabler, eller er det fint nok med dem jeg har? De eksisterende er ganske almindelige billig kabler.

På forhånd tak
Af lak
Hej

Hvis du ikke skal have lyd eller ethernet retur til en reciever eller optager via HDMI skal du bare bruge de gamle.

hilsen

lak
Af sirl
Min plan var at trække lyden fra tv til reciever via optisk kabel... de "gamle" kabler kan sagtens overføre 3D?
For hvis ny kabler kun ska bruges til 2-vejs kommunikation, så kan jeg ikke umiddelbart se hva jeg ska bruge dem til...

Sendt fra HTC Desire
Af Otto J
lak skrev:Hej

Hvis du ikke skal have lyd eller ethernet retur til en reciever eller optager via HDMI skal du bare bruge de gamle.
Det er den sædvanlige misforståelse: Du kan godt få lyd retur i gamle kabler. Det er KUN Ethernet der kræver nye kabler. Alt andet virker også med gamle kabler.

Optage via HDMI kan du ikke, men det har intet med kablerne at gøre.
Af ibanezx
Vil det sige at man med de nye kabler kan koble sit ethernet stik i sin ethernet-kompatible forstærker og sende internetsignalet videre til TV'et via HDMI fra forstærkeren (så man slipper for at koble ethernetstik direkte til TV'et)?
Af Mysen
ibanezx skrev:Vil det sige at man med de nye kabler kan koble sit ethernet stik i sin ethernet-kompatible forstærker og sende internetsignalet videre til TV'et via HDMI fra forstærkeren (så man slipper for at koble ethernetstik direkte til TV'et)?
Nej for det er ikke understøttet af tv'et. Kablet er bare klar til det.
Af Otto J
ibanezx skrev:Vil det sige at man med de nye kabler kan koble sit ethernet stik i sin ethernet-kompatible forstærker og sende internetsignalet videre til TV'et via HDMI fra forstærkeren (så man slipper for at koble ethernetstik direkte til TV'et)?
Det er lige præcist hér hvor man skal passe på med at hænge sig for meget i HDMI versioner. De forskellige funktioner i en given HDMI version er optional, dvs. bare fordi der er HDMI 1.4, er det ikke sikkert at der er ethernet over HDMI - det er en _mulighed_ som HDMI 1.4 giver, men som producenterne ikke nødvendigvis understøtter - og mig bekendt er der ikke ret meget udstyr, om noget, der gør dét indtil videre.