Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kraben
Hej med jer

Jeg arbejder som pædagog i en fritidsordning. Her har vi længe ønsket os en skærm hvorpå vi kan have en form for diasshow kørende omhandlende livet hos os.

Jeg leder efter en fladskærm (behøver ikke være kæmpe stor, men en 32'' ville være fint) som kan køre diasshow uafhængig af et mediacenter idet de fysiske rammer ikke er fordelagtige.

Vi skal kunne ligge billeder ind enten på en indbygget HD eller via en kortlæser. En form for billedredigering/opsætning ville også være rigtig godt. Redigering er måske et for stærkt ord, men det i det mindste at kunne slette ubrugelige billeder osv., ville være godt.

Er der nogen der vil være behjælpelig med forslag til hvilken skærm der kunne egne sig til formålet?

Budgettet ligger på ca. 5000 kr.

På forhånd rigtig mange tak

Mvh Theis
Af THM
kender ikke til nogen der kan slette billeder osv. men der findes en del der kan vise billeder over usb og også køre "diasshow".
ved min panasonic kan, men mon ikke en philips 5405 også kan, den kan erhverves ret billigt i 32"
http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/LCD/P ... Elektronik
Af MKT
Det ville da være sjovere med et lidt større tv end 32" og hvis der samtidig skal være lidt kvalitet kan Sony EX500 være et godt bud.

Som THM siger er det nok lettest med en usb nøgle der sættes i og så kan man redigere billedserien/billederne på computeren.
Af DavidHimself
Jeg tænker - diasshow er ikke super krævende. Det er lige før at man kunne vælge et Philips 32pfl3605H...

Ikke slette delen kender jeg ikke - men usb til billeder har den da :)
Af Kraben
Hm ja lader til, at en skærm med USB ville være det nemmeste. Der findes ikke skærme hvor der er indbygget en funktion der tillader basal redigering af billederne så som slet og flyt? Og er det muligt at have forskellige biblioteker på USB nøglen som man så kan vælge fra hvilket der skal vises i diasshow?
Af Kraben
Nogen der vil være behjælpelig med de sidste spørgsmål? Jeg ville også værdsætte et konkret forslag til en skærm. Brugervenlighed er at foretrække, skærmen skal blot være ca. 32'' og i prisklassen 5-6000 kr.

Tak :)
Af Kraben
Skærmen skal også kunne tåle at stå tændt en del timer hver dag. Ved ikke om det blot er sygdomme fra fortiden eller om det også gør sig gældende i dag, at skærme kan "brænde sammen" ved for lang tids brug?
Af DavidHimself
Levetiden er ikke noget problem mere - men til jeres brug, er 5-6000,- nok i den "for gode" ende :)

Et 32pfl3605H fra Philips kunne være et godt valg. og den koster vel cirka det halve!

Men ellers er der tv som 32pfl5405 ligeledes fra Philips eller 32ex500 fra Sony som også er forslået tidligere!
Af Kraben
Ok, jeg takker mange gange :)