Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa

Jeg fik mig en Lindy digital-analog converter i gave sammen med et optisk kabel.
http://www.av-cables.dk/lydkabler/optis ... 52_da.html

Jeg forsøgte at tilslutte den til mit Samsung C755 TV og sætte kablerne videre i min forstærker, men det virker ikke :-(

Nu har jeg forsøgt at aktivere det onboard lydkort på min stationære. Det har også en spdif-port, som jeg ville teste på. Men heller ikke her får jeg nogen lyd ud.
Skifter jeg knappen på Lindy DAC'en til coax, så kommer der bare støj i højttalerne. SPDIF/optisk giver dog ingen støj, men heller intet der minder om lyd.

Jeg har prøvet at tage kablet ud af DAC'en, og der er rødt lys i kablet, så det burde sidde ordentligt i computeren.

Jeg mistænker lidt enheden for at være defekt, men jeg ville gerne have en bedre ide om, hvordan jeg kan teste...

Måske jeg bør forsøge via PS3 eller min DVD senere i dag.

Hvis jeg evt. skal forsøge om Coax virker i stedet, kan jeg så bruge et almindeligt RCA-kabel? For det er vel også en slags coax-kabel... eller?
Af mhca
Jeg ved ikke helt, hvad der gik galt på min computer, men nu virker det på TV'et.

Jeg fik testet på min PS3, og her virkede det med det samme. Tilsyneladende må jeg ikke have fået trykket det optiske kabel helt i bund på TV'et, men det er lykkedes nu, og det fungerer fint.
Af donoester
Hej,

Har du fået det til at virke på computeren?
Hvis ikke - hvad er det præcist for et on-board lydkort du har med at gøre?
Hvilken sample rate forsøger lydkortet at sende med på S/PDIF?

Du bruger bare et alm. RCA-kabel i stedet for... Ideen med den 75 ohms impedans er alligevel gået fløjten, når der anvendes RCA-stik. Men det er ikke så kritisk, så der slet ikke ville virke, så det vil være fint til testformål.

Har dit TV S/PDIF via coax også? Hvis det virker lige så godt som optisk, så virker DAC'en fint.
Af mhca
Jeg fik det aldrig til at virke på computeren, og jeg brugte ikke ret meget tid på at teste.

Det virkede fint på PS3, og det virkede også fint med TV'et, efter at jeg trykkede kablet ordentligt ind i stikket.