Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Perfektionisten
fx skal man bruge en dongle på VT30 frem for sasungs har indbygget wifi.
Af sidsteboss
Panasonic VT20, g20 har også PVR, som er de gamle modeller nu. Så det er ikke noget nyt. Ifølge vores panasonic konsulent, kommer VT30 og GT30 også med indbygget wifi.
Af Fredtoft
Jeg vil byde ind med at årets billedperformer (specielt til prisen) bliver Samsung PS64D8005.

Det opfylder i øvrigt alle dine ønsker til features, men hvis jeg var dig ville jeg lægge film og serier på en DLNA kompatibel NAS og spille dem derfra - det er meget lettere.
Af Perfektionisten
Du skal være hjertelig velkommen til at bryde ind. :)

Jeg har bare aldrig sat mig ind i plasma. Har altid haft en spille konsol og derved blevet frarådet plasma hver gang. Undtagen denne gang hvor alle herinde siger plasma her, der og alle vegne. Jeg har rigtig svært ved bare at glemme hvad der er blevet sagt til mig igennem alle disse år. Nu hvor jeg vil bruge så mange penge på det skal det bare være perfekt. :S
Af kskruger
Fredtoft skrev:Jeg vil byde ind med at årets billedperformer (specielt til prisen) bliver Samsung PS64D8005.

Det opfylder i øvrigt alle dine ønsker til features, men hvis jeg var dig ville jeg lægge film og serier på en DLNA kompatibel NAS og spille dem derfra - det er meget lettere.
Fredtoft, ved du hvornår de nye Samsung plasma PS8005 lander i butikkerne?
Af Fredtoft
@Perfektionisten
Nej nej, BYDE IND. At bryde ind ville da være uhøfligt ;)

Ud fra dine beskrevne behov ville jeg i hvert fald afbestille det pågældende TV, og vente den måneds tid der går før du har mulighed for at se UE55D8005, PS64D8005 og TX-P55VT30 i levende live, og eventuelt samle op på test og erfaringer. De to førstnævnte har vi kun set som prototyper indtil videre, så det er kun (begrundede) gæt, hvordan performance på de endelige modeller bliver.

@kskruger
Ikke mere præcist end at de er lige på trapperne. Det oprindelige roadmap sagde ultimo marts, så det må i hvert fald blive i løbet af April måned, og sandsynligvis med 50" modellen først.

Vi skal dog have begge modeller på markedet før vi kan vurdere om begge modeller har paneler skåret af samme glas, modsat 2010 modellerne som i alle de tilfælde jeg har set havde forskellige paneler (V1 og V4). Indtil videre tyder de amerikanske ISF-drenges test dog på at 51" udgaven igen bliver med last-gen panel.
Af Mysen
MMhhhh 64". Er det skadeligt for et barn, at hun får en 50-tommer ind på værelset i en alder af bare 2,5 år?

Jeg kunne lige forestille mig de ekstra 18 cm i hvert hjørne af mit tv, og det ville ikke være svært at vænne sig til.
Af Perfektionisten
nogen der kender noget til de nye samsung briller? pris tænkte jeg på?
Af Fredtoft
Regn med ca. kr. 700 i vejledende udsalgspris, og så falder den nok efterhånden. Det er for standardmodellen, der kommer jo også seje "designmodeller" til højere pris.

Der følger et enkelt sæt med ved køb af de bedre Samsung skærme.
Af Perfektionisten
ja har set de fine modeller. men som jeg også har kunne læse mig frem til så er de åbne i siderne, så lys kan komme ind og forstyrre billedet... Synes bare det er underligt at man sagens kan bestille tvet, fx d8005.se det på flere hjemmesider. men ikke brillerne eller en præcis pris... :s
Af Fredtoft
Det var præcis samme situation sidste år. Separate briller kom på markedet måneder efter de første skærme.

Og i øvrigt har du helt ret, de mest designorienterede brille rmed batterier siddende i stellet bagtil er yderst uegnede til praktisk brug, fordi de er helt åbne i siderne.

Men hvad gør det, hvis de koster det dobbelte og ser godt ud :p
Af Perfektionisten
Nu er min sofa heldigvis placeret i et hjørne. Så der kommer ikke noget sollys in fra siden af der. Men nu arbejder jeg jo også det meste af dagen hvor det er lyst. Så hor stort problemet er ved jeg ikke. selvfølgelig kan unaturligt lys måske generer... pas..