Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg skal til at købe en fladskærm, og prøver at finde rundt i "junglen". Efter lang tids søgen og husken på lange kombinationer af tal og numre, har jeg fundet nogle kandidater,
Nu ville jeg gerne høre jeres råd og erfaringer mht. hvilken model jeg burde købe til maks 6000 kr

Det er til værelset. Sidder omkring 1 til 1,5 meter væk. Jeg sidder ligefor normalt.
Det jeg mest bruger mit fjernsyn til er at spille Ps3 og se fodbold. Så det skal være særligt egnet til dette.

Dem jeg hælder mest til, er enten Samsung UE40C6005 - http://www.elgiganten.dk/product///UE40 ... -ue40c6005
Eller,
Philips 40PFL6605H - http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... id=4671422

Mvh
Sebastian Bertelsen[/code]
Senest rettet af Bertel 02 apr 2011, 12:42, rettet i alt 1 gang.
Af xcardman
husk LED er lig med lcd tv

havde købt dette
Samsung LE40C755
Af Bertel
Jeg har nu ændret overskriften samt indholdet da jeg godt kunne se at det var for vægt beskrevet til at jeg kunne få ordentlig hjælp.
Håber i nu bedre kan hjælpe mig med en beslutning :)
Af Sjavse
Jeg vil helt klart anbefale samsung LE40C755, hvertfald vis valget står mellem det og UE40C6005. Jeg havde selv købt et UE40C6005 men afleverede det tilbage da det slet ikke levede op til mine forventninger, og så købte jeg et LE40C755 i stedet.
Med C755 får du 3D tv, internet tv, PVR så du kan smide en harddisk til fjernsynet og bruge den som optager og pause programmer, HDMI 1.4 stik mener jeg nok og ret god lyd i forhold til de helt tynde fjernsyn.
Det C6005 fjernsyn jeg havde til at starte med havde en forfærdelig lyd, og en meget ujævn belysning når baggrunden var sort, fx. når der var sorte bjælker i toppen og bunden af en film, der kunne jeg meget tydeligt se en masse lys forskellige steder i baggrunden.
Det eneste minus ved C755 er at det lige er 4 cm. tykkere bag i og et par af stikkene bag på vender bag ud, men når man tænker på hvor meget bedre fjernsyn man får med et C755 i forhold til et C6005 så er det meget nemt at leve med :)
bare min lille mening :)

PS: der følger også et par 3D briller med C755 som alene koster cirka 700kr.
Det kan godt være det lige koster nogen få hundrede over de 6000kr du har som max beløb, men de penge er givet godt ud.
Af Mysen
Du fokuserer meget på LED, men det er ikke nogen reel fordel i denne prisklasse, hvorfor du får mere for pengene ved alm. LCD eller plasma.

LG's 42LD750n har 200hz scanning backlight, og klarer derfor fodbold rigtig godt. Det samme gør et hurtigt plasma tv som TX-P42G20e fra Panasonic. Og så har du fået et forslag på LE40C755, og det kan jeg sagtens tilslutte mig, især pga. de mange features, der følger med.

Hvis du vil have en tynd skærm, synes jeg du kan kigge på Sharps 40le820. Den er testet herinde

Jeg ved ikke, hvor god Philips 6605h er. UE40C6005 er anmeldt herinde. Ifht. C755 så får du et lidt lavere strømforbrug og en 5 cm tyndere skærm. Til gengæld taber du så på billedkvaliteten og heraf ikke mindst lyshomogeniteten. Desuden mister du PVR, 3D, Internet.

EDIT: skrevet inden jeg så Sjavses indlæg
Af Bertel
jeg siger mange tak for jeres svar.

Hvis jeg siger i skulle vælge mellem Panasonic TX-P42G20e og
Samsung LE40C755 ?

Den skal bruges til at se fodbold og spille ps3 (fifa) og se film :)
Af netfors
Bertel skrev:jeg siger mange tak for jeres svar.

Hvis jeg siger i skulle vælge mellem Panasonic TX-P42G20e og
Samsung LE40C755 ?

Den skal bruges til at se fodbold og spille ps3 (fifa) og se film :)
Begge tv får gode anmeldelser. På ren billedkvalitet vinder Panasonic helt klart. Og så får du 2" mere, hvilket faktisk brtyder en del mere end det lyder til 8) Så jeg ville vælge Panasonic. Og så bare husk at slukke for dit tv, når du er færdig med at spille ps3 O_O
Af Bertel
Tror jeg lander paa at koebe et TX-P42G20e. Har jo 14 dages returret hvis jeg ikke er tilfreds.

Det eneste der bekymre mig lidt er den buzz lyd som der er mange der angiveligt klager over ved g20'eren. Men maa man jo teste selv :)

Tak for hjaelpen