Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey der ude.

Jeg er mega træt af at se film via ps3 media server.
Jeg ser stort set kun HD/BD film, men det kan min computer ikke klare og streme.
Fint nok, så vælger jeg bare at overføre filmen til min PS3, en fil på fx 8gb, tager altså omkring 4 timer at overføre og så er det sq ikke altid den virker når den bliver overført.

Synes det er rigtig irriterende at man skal være så tålmodig og at man skal have planlagt en 5-6 timer for inden man vil se film.
Det må kunne gøres bedre, men hvordan?
Er villig til at smide nogle penge efter det.

Mvh Nicklas
Af Nicklas A
Tænker lidt på trådløst HDMI.

Med et trådløst HDMI sæt, så kan jeg bare sætte min comp direkte til min surround receiver, så hvis jeg bare vil høre musik, eller internet radio, tænder jeg bare den og hvis jeg så vil se film, smider man bare skrivebordet over på tv´et?

Kan man ikke det?
Af netfors
en media afspiller, som f. eks popcorn hour eller WD live HUB er et godt alternativ til ps3 som medie player. Og den har ikke alle de begrænsninger med formater som ps3 har :)
Om du så vil have filmene på en disk, på medie afspilleren, eller om du vil streame, via pc eller NAS, er op til dig? Begge dele er muligt. Dog vil jeg råde dig til at køre med kablet netværk ved streaming af HD film ;)
Jeg bruger selv en Synology NAS og en popcorn hour A-110, og det fungerer super godt ;)
Nogle af mine venner har andre mærker af midia afspillere, men jeg må sige at popcorn hour er en meget stabil afspiller :D
Hvis du vælger systemet med en NAS, og også vil bruge det til musik, kan du bruge Logitech Squeezebox eller Sonos. De er begge glimrende til at streame musik over netværket O_O
Af selliah
Jeg havde samme problem også fordi mit tv ikke tilader DTS så jeg købte en Boxee Box, genialt interface, nemt og enkelt og henter selv oplysninger om film, serier osv ;) Kræver dog en ekstern hdd :)
Boxen koster 1700 ellers kan man hente software gratis, dette valgte jeg ikke at gøre da min computer ikke sender et signal som kan konverteres til 3D men det gøre boxee box :)
Af netfors
selliah skrev:Jeg havde samme problem også fordi mit tv ikke tilader DTS så jeg købte en Boxee Box, genialt interface, nemt og enkelt og henter selv oplysninger om film, serier osv ;) Kræver dog en ekstern hdd :)
Boxen koster 1700 ellers kan man hente software gratis, dette valgte jeg ikke at gøre da min computer ikke sender et signal som kan konverteres til 3D men det gøre boxee box :)
@selliah. Hvad mener du med et signal som kan konverteres til 3D? Kan den afspille 3D bluray iso? (B
Af MadMartigan1978
Hvad med at købe filmene, på BD eller DVD, så vi andre ikke skal give så meget for dem?
Af mundt
MadMartigan1978 skrev:Hvad med at købe filmene, på BD eller DVD, så vi andre ikke skal give så meget for dem?

Argh come on! :-)
Af selliah
Jeg køber nu også mine film :)
Det jeg har på boxee er F1, dokumentar og sådan :)

Jeg er usikker på om den understøtter Bluray iso, men den understøtter SBS og Over-Under 3D :)
Det skal siges at den kan køre .iso filer, dette står hvertfald under specs
Af OleA
MadMartigan1978 skrev:Hvad med at købe filmene, på BD eller DVD, så vi andre ikke skal give så meget for dem?
Det er en skrøne at film og spil bliver billigere, hvis der ikke er kopier i omløb. Se bare på PS3-spillene. Der har stort set ikke været kopier i omløb siden den kom på markedet. Og spillene er væsentligt dyrere end til Wii og XBOX, hvor man nemt har kunnet skaffe kopier.
Af netfors
Nu kan man jo godt være interesseret i en medie afspiller, selvom man selv har købt sine film? Men du har åbenbart ingen børn, der gerne selv vil putte dvd'en i afspilleren?? :s
Af MadMartigan1978
mundt skrev:

Argh come on! :-)
Come on selv, jeg vil vædde næsten hvad det skal være på, at det der skal køres på denne Media Server, er pirat relateret...
Af MadMartigan1978
OleA skrev:
Det er en skrøne at film og spil bliver billigere, hvis der ikke er kopier i omløb. Se bare på PS3-spillene. Der har stort set ikke været kopier i omløb siden den kom på markedet. Og spillene er væsentligt dyrere end til Wii og XBOX, hvor man nemt har kunnet skaffe kopier.
Okay, jamen hvis det er en skrøne, så lad os da allle komme i gang med at kopiere... Nogen der kan sende mig en invite til Nordic-T?
Af MadMartigan1978
netfors skrev:
Nu kan man jo godt være interesseret i en medie afspiller, selvom man selv har købt sine film? Men du har åbenbart ingen børn, der gerne selv vil putte dvd'en i afspilleren?? :s
Jeg har faktisk både barn, PS3, DVDafspiller osv. Jeg bruger min media server, til at vise hjemmevideoer på, og enkelte youtube klip jeg har hentet. 99,9 % af alle de spørgsmål der kører på PS Media Serveren er til Pirat film, det samme gælder .mkv spørgsmålene. Tag de spørgsmål på piratbay, Nordic T etc. så vi andre ikke skal sidde og hidse os op over, alt det ulovlig download der finder sted i dagens Danmark.

PS: Mit barn kan ikke åbne lågerne til min DVD eller PS3.
Af Nicklas A
Takker for svarene, selvom mit spørgsmål slet ikke handler om pirat kopiering.

Tingene er bare meget nemmere og have på computeren, sat i orden, så når man sidder en aften og har lyst til at se en film, kan man lige kigge mapperne igennem.
Og så kan man også smide alle sine dvd´er i en papkasse så de ikke står og fylder.

Men tror sq jeg køber mig en boxee box, så får jeg også gode internet radio muligheder, m.m.