Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Andstrup
Hej brugere på flatpanels. Håber ikke i er blevet for trætte af denne slags forespørgelser.

Min kæreste skal have et nyt fjernsyn. Højst 4700 kr.. beskedent budget, men SU udbetaler ikke millioner.

Skal primært bruges til at se DVD film på, og de "gratis" digitalkanaler. 100hz teknologi er ikke et must, dog er Full-HD. Størrelse: 37-42". Hvilke bør jeg kigge på?

På forhånd tak :)
Af PeterD
Først ville jeg have sagt G20 pga Full HD, men da jeg ser budgettet siger jeg X20 i 42" til 4000 i Elgiganten.

fordi:

-Plasma=gode farver, naturlig ansigtstone, god opdatering pga 100 hz og flot sortniveau især på bluray....

Ved godt at man kan få billigere LG og Samsungskærme "med Wifi og andet sjov", men går kæresten efter et anmelderost tv er plasma og Panasonic svært at komme uden om.

Jo, der er tyndere skærme, men så er lyden eller billedekvaliteten ikke helt så samme niveau.

PS. Det kan dog være svært at finde en Panasonic skærm i butikkerne, da Elgiganten,Expert og Fona lagt hellere vil sælge Philips, Samsung og LG. Fordi de 2 sidstnævnte fører en aggresiv kampagne overfor butikkerne at de underbyder deres produkter til rene spotpriser, så sælgerne ser langt hellere at du forlader butikken med et LG eller Samsungskærm end en fra f.eks. Sony, Philips eller Panasonic.....
Af netfors
Andstrup skrev:Hej brugere på flatpanels. Håber ikke i er blevet for trætte af denne slags forespørgelser.

Min kæreste skal have et nyt fjernsyn. Højst 4700 kr.. beskedent budget, men SU udbetaler ikke millioner.

Skal primært bruges til at se DVD film på, og de "gratis" digitalkanaler. 100hz teknologi er ikke et must, dog er Full-HD. Størrelse: 37-42". Hvilke bør jeg kigge på?

På forhånd tak :)
Du har ret i at 4700,- ikke er ret meget, men der er dog muligheder :) Det kunne dog være du skulle afvige lidt fra kravet om at det skal være full-hd? Hvis det primært er til dvd og tv, gør det ingen forskel.

Af tv der ikke er full-hd i denne prisklasse, vil jeg anbefale Panasonic P42X20E
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2581823/ ... ign-Priser
Af Andstrup
Tak for svarene...

Jeg har lidt svært ved at finde steder hvor man faktisk kan købe dette X20. Men kan være man skal ud i butikkerne og kigge, i El-Giganten f.eks. som du nævner.

Jeg har kigget lidt på nettet, primært efter LCD.
Jeg har kigget primært på LG og Samsung. Har selv et LG SL8000 som jeg er meget tilfreds med nemlig. Har b.la kigget på:

LG 42LD450 og 550

Samsung 40LE40C550 og 650. Alle disse er indefor budgettet, hvis købt på nettet, Cinemagic f.eks. Disse lyder på specsene fine, synes jeg. Men råb endelig hvis jeg skal holde mig fra det..
Af netfors
Andstrup skrev:Tak for svarene...

Jeg har lidt svært ved at finde steder hvor man faktisk kan købe dette X20. Men kan være man skal ud i butikkerne og kigge, i El-Giganten f.eks. som du nævner.

Jeg har kigget lidt på nettet, primært efter LCD.
Jeg har kigget primært på LG og Samsung. Har selv et LG SL8000 som jeg er meget tilfreds med nemlig. Har b.la kigget på:

LG 42LD450 og 550

Samsung 40LE40C550 og 650. Alle disse er indefor budgettet, hvis købt på nettet, Cinemagic f.eks. Disse lyder på specsene fine, synes jeg. Men råb endelig hvis jeg skal holde mig fra det..
Jeg ved ikke så meget om de modeller du nævner, SL8000 kender jeg dog, også et fint tv :)

Panasonic X20 model, er en af deres "billige" plasma modeller. Så du vil sikkert have svært ved at finde den i ret mange butikker, de vil helst sælge LCD :s
Men du burde dog kunne finde den på nettet, f. eks her.
http://www.justbuyit.dk/shop/panasonic- ... 6424p.html
De skriver levering indenfor 1-2 hverdage O_O