Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af katteminister
Hey.

Jeg spurgte for nylig på hol.dk, og de henviste mig til siden her. Den er rigtig nyde - gode, brugervenlige råd, thumbs up for that!

Jeg søger en ny skærm til min computer. Mit første krav er at den er 16:10-format. Jeg synes simpelthen 16:9 er for grimt at kigge på, billedet bliver for fladt... så at sige.

Den skal gerne være relativt stor. 24" er nok normalen, så det er mit minimumskrav, da jeg gerne skal kunne se film på den fra 2-3 meters afstand uden en kikkert.

Derudover må den gerne kunne bruges til CS. Dette er dog en lav prioritet, da jeg ikke længere spiller på seriøst niveau, men bare for hyggens skyld.

For at summere:
- 24"+
- 16:10 (1920x1200 eller højere)
- Fornuftig responstid
- Budget: op til 4.000 kr.

Jeg så på Dell U2410. Den er lækker, men 5.000 kr. er desværre lidt over budgettet.

Nogle forslag ud over denne? På forhånd tak!
Af katteminister
Tydeligvis er jeg dum. Jeg tjekkede Dell U2410 hos edbpriser.dk, og den står til under 4.000 kr. Så den er hermed bestilt. Beklager at jeg spildte jeres tid :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu er det jo heller ikke specielt velkendt, at Dell sælger deres varer andre steder end på deres egen side, så det er måske ikke så oplagt at søge på prisdatabaserne. Der kan dog af og til være gode priser at hente på Dells egen side, men oftest så findes deres monitors billigere på eks. dustinhome.dk.
Af katteminister
yakken skrev:Nu er det jo heller ikke specielt velkendt, at Dell sælger deres varer andre steder end på deres egen side, så det er måske ikke så oplagt at søge på prisdatabaserne. Der kan dog af og til være gode priser at hente på Dells egen side, men oftest så findes deres monitors billigere på eks. dustinhome.dk.
Jeg ser at du har Dell U2711. Er det "samme skærm" i en større udgave med andet format?