Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg står med et lidt mærkeligt problem, som jeg ikke lige kan gennemskue løsningen på.

Vi har et Sony ex500 og et Samsung B535. Problemet er at Samsungen slet ikke finder det samme antal kanaler som Sonyen. Der hvor det bliver lidt mærkeligt er at Samsungen finder alle de kanaler som officielt er i udbudet fra vores antenneforening. Sonyen derimod finder ca. 50 kanaler mere. Blandt andet Kanal 6 (FODBOLD!.

Til at starte med troede jeg at problemet lå i følsomheden af Samsung tuneren. Signalstyrke var nemlig ikke helt i top, men selv efter kabelskift og en signalstyrke på 95 og 0 bitfejl, finder Samsungen stadig ikke de "skjulte" kanaler.
Har selvfølgelig prøvet at tilslutte dem samme antennestik.

Har prøvet et udlæse hvilken frekvens, QAM og symbolrate de skjulte kanaler ligger på. Men her giver Sonyen mig en værdi på 5 cifre for Symbolrate, hvor man jo kun kan indtaste 4 på Samsungen. Frekvensen er også skæv, dvs. at den er forskellig fra 000 i enden.

Nu står vi så og skal skifte TV. Det er i øjeblikket Samsung D8005 som står øverst på listen, men er jo ikke interesseret i at miste muligheden for at se Kanal6 m.m.

Er der nogen som har en god forklaring, eller løsning så jeg kan få Samsungen til at finde kanalerne ?
Af noxity
En hjælp kunne være en "guide" til udlæsning af kanal info (frekvens, QAM, symbolrate)

På Samsung TV er det bare at trykke INFO i programlisten. Sony er lidt mere tricky
Af noxity
Problem solved:

Antenne foreningen har et samarbejde med Canal Digital om ekstra kanaler. Så det var Canal Digitals indstillinger som skulle bruges, og ikke dem antenneforeningen oplyser.