Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af fatD
HJÆLP til USB afspilning

Jeg har netop erhvervet mig Panas 50VT20 samt deres nye topmodel indenfor blu-ray afspillere DMP-BDT310, men hverken tv eler blu-ray vil registrere mit 16GB Sandisk USB flash drive. Blu-ray'en siger "USB incompatible" og fjernsynet registrerer det slet ikke (selve video formaterne jeg vil afspille skulle passe). Derfor:

1. Er der noget jeg kan gøre for at få det til at virke?

Såfremt der ikke er:

2. Hvilken USB nøgle på minimum 8 GB (til en rimelig pris:), skal jeg så købe, så jeg ikke ender med endnu et USB stick der ikke virker?

På forhånd mange tak!
Mvh.
Fredrik
Af Mysen
Køb en 2,5" HDD. Den skulle virke, og 16 GB er altså også temmelig meget i underkanten efter min mening.
Af fatD
Det besvarer jo ikke rigtig min forespørgsel :) Desuden tager VT20 kun mod USB lagrings medier op til 128 GB og BDT310'eren kun op til 2TB (ifølge manualerne), og hvorfor skulle jeg dog bruge mere plads end 16 GB, ingen video filer (jeg bruger) fylder mere. Håber der er en derude der kan være behjælpelig.
Brugeravatar
Af Princesslea
Jeg ved ikke med DMP-BDT310, men jeg har en DMP-BDT100 og den tager fint imod min usb pin (32gb) den køre på fat32.
Jeg prøvede at formatere i NTFS, så jeg kunne bruge den til større filer end 4gb, men så kunne afspillere ikke se den, formaterede den tilbage til fat32 og igen ingen problemer med at læse og afspille (kan dog så kun afspille mine serier, da film fylder for meget)

Håber dette måske er lidt en hjælp....
Af lak
Hej Fredrik

Du bør tjekke hvilket format din USB nøgle er formateret i. Nogle afspillere vil kun have Fat16 eller Fat32. Jeg har været ude for at AV udstyr ikke vil kendes ved usb nøgler hvis de er formateret forkert.
Prøv derfor at formatere din usb nøgle igen og læg mærke til hvilket format den har. Prøv de forskellige typer og se om det hjælper.

Jeg har også været ude for at en usb harddisk slet ikke ville virke på et tv. Fejlen var her at usb til sata elektronikken inde i usb kassen ikke var god nok. Det var en billig lorte kasse til 45 kr (uden harddisk) og efter at skifte den til en verbatim var der ingen problemer. Dog burde der ikke være problemer med sanddisk.

hilsen
Lak