Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har besluttet mig for at købe et TV i Samsungs LE40C6-serie. Men jeg har meget svært ved at finde ud af, hvad forskellen mellem de mange 6xx modeller er. Når man søger på fx pricerunner er der absolut ingen sammenhænge mellem nummer og pris.

Er der nogen der har en idé om, forskellene er?

Og som et supplerende spørgsmål, er der en billedkvalitetsmæssig fordel/ulempe ved at vælge et TV fra UE40C6-serien? (ud over at de er tyndere og dyrere)
Af Mysen
UE modellen har større tendens til at der komme ujævnt lys ind fra siderne end LE modellerne. De bruger til gengæld mindre strøm og så er der scanning backlight i ue 6-serien og op. Denne kan vist nok til gengæld ikke køre uden interpolation, altså de kunstige billeder, og så kan det næsten være lidt ligemeget.

Det første tal, 6, betyder serien. Jeg mener det andet tal i rækken har noget med antallet features at gøre, og du får kun internet med på 65x og op. Det sidste tal er en design ting. Det er måske svært at se på internet billeder, men nogle har lidt striber, brunligt skær, -den slags.
C635 har mat front så hudt jeg visker. Dvs. mindre atraktivt design med knap så god sort, men til gengæld en perle i en solskinsramt stue.
Af nielshansen
Tak for det hurtige svar.

Lige nu ligger jeg og tipper mellem LE40C650 og 630. Jeg synes det røde "dryp" på 650 er hæslig, men 630 har ikke internet. De koster stort set det samme.

Hvor meget er det der internet værd?

Er det nogen der ved om 630 har DLNA?
Af Mysen
Internet er ikke meget værd efter min mening. Det er dog blevet lidt nemmere at navigere rundt i youtube efter den langhårede har fået iPhone og en fjernbetjeningsapp. Jeg bruger det ikke meget, men det hjælper dog lidt på mulighederne, at man nu kan leje film.
Der er dlna på C630. Du skal bare være opmærksom på, at C630 er en parallelimporteret model. Det betyder, at du misser den danske garanti, hvor du ved fejl får repareret eller afhentet på adressen.
Af Thomas Fisker
C63x er "basic" modellen med 100hz, full hd og dlna, C65x er så med internet@tv, og C67x er med internet@tv og DVB-S tuner.
Sådan husker jeg det i hvert fald.
Af nielshansen
Mysen skrev:Du skal bare være opmærksom på, at C630 er en parallelimporteret model. Det betyder, at du misser den danske garanti, hvor du ved fejl får repareret eller afhentet på adressen.
Er det helt sikkert at C630 er parallelimporteret? Hvordan kan jeg vide om et tv er parallelimporteret?

C650 har jeg set på CineMagic til 4.503 kr., mens C630 kan købes hos Pixmania til 4.215 kr.

EDIT: CineMagic har 630 i 37 tommer. Er der mulighed for, at det er parallelimporteret, mens deres 650 i 40 tommer ikke er.