Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MagnusKjaer
Hej..

Har kigget en del på fladskærme her på det sidste da jeg har tænkt mig at invistere i et nyt stue-alter :)
Kan dog ikke helt bestemme mig.
Lige nu står valget mellem Panasonic P50VT20 og Samsung PS50C7705.
Skærmen skal primært bruges til Gaming (PS3), se fodbold og film.
Jeg sidder cirka 4m fra fjernsynet.

Kunne godt tænkte mig at høre hva jeres erfaringer med modellerne er, og for og imod de to skærme..

Lige nu hælder jeg en smule til Samsung da den er noget tyndere, og noget pænere design, så fruen i huset og kan holde ud og se på det ;)

Er også interesseret i andre modeller hvis i nu har andre forslag.
Og budgettet behøver der ikke blive tænkt på da jeg gerne betaler for at få noget der virker. :)

På forhånd tak.
- Magnus
Brugeravatar
Af hans123
Jeg syntes at du skal starte med at læse om dem her på siden.

Der er skrevet utroligt meget om begge skærme.

Brug søg funktionen
Af rkc
Hvis prisen ikke betyder noget kunne du også vente og se hvad vt30 kan præstere den er også blevet både slank og pæn.

men begge de modeller du ser på er rigtig gode
men med 4mtr til skærmen ville 63c7705 nok være optimal,
den skulle faktisk være bedre end 50c7705
Af MagnusKjaer
hans123 skrev:Jeg syntes at du skal starte med at læse om dem her på siden.

Der er skrevet utroligt meget om begge skærme.

Brug søg funktionen
Har læst de to anmeldelser her inde. Kan dog stadig ikke helt beslutte mig, så derfor ville jeg gerne lige høre jeres mening.. :) Ikke for at spilde jeres tid jeg skriver..
Af MagnusKjaer
En lille rettelse. Afstanden til tv er 3-3,5 meter. :)
Af rkc
Har selv ca samme afstand til 50c7705 og vil have 60"-65"næste gang kommer hurtigt til at købe for småt.
Af bleze
Jeg ville klart tage PS63C7705 over de to andre TV. Bedre sort niveau og ingen retention.
Brugeravatar
Af hans123
Hvis du kan. Så vent på vt30

Fornemmer den bliver rigtig god.

Vt20 er jo på vej ud !
Af THM
bleze skrev:Jeg ville klart tage PS63C7705 over de to andre TV. Bedre sort niveau og ingen retention.
mener nu at have læst at en anden ejer har lidt retentionsproblemer med den også, så mon ik du har været lidt heldig hvis du intet har ;)
ikke at det bør afholde nogen fra at købe den, men ku være nogen blev skuffet hvis de forventer ingen retention og får en hvor retention forekommer....
Af trykkertor
Ja, jeg er en af dem der har retention på min PS63C7705.
Anbefaler også at vænte på VT30 hvis tålmodighed og penge er til det.
Af x99gump
THM skrev:
bleze skrev:Jeg ville klart tage PS63C7705 over de to andre TV. Bedre sort niveau og ingen retention.
mener nu at have læst at en anden ejer har lidt retentionsproblemer med den også, så mon ik du har været lidt heldig hvis du intet har ;)
ikke at det bør afholde nogen fra at købe den, men ku være nogen blev skuffet hvis de forventer ingen retention og får en hvor retention forekommer....
Jeg modtog et PS63C7705 for halvanden uge siden og har ikke lagt mærke til retention. Jeg har ikke decideret kigget efter det, men har intet set.
Det buzzer lidt, men indtil videre generer det os ikke, man hører det ikke så snart der er lyd på tv'et.
Ud over det er vi super glade for tv'et! :)
Af MagnusKjaer
Mange tak for alle svar indtil videre.. :)

Er der nogen der ved hvornår vt30 kommer på markedet? Cirka..

Rettelse:
I maj måned hva jeg selv kan finde frem til :)

Og hvis jeg vælger at vente, kunne jeg også gå op til en 55", så lige umiddelbart kunne jeg godt finde på at vente.. :)
Selvom det godtnok er lidt neder med en 32" i stuen, men nu har jeg levet med det siden jul, så mon ikke jeg kan leve med det en måned endnu. :)
Af vtviking
Godt være jeg er dum men laver Panasonic overhovedet større end 50 tommer plasma ?

Jeg husker nok forkert :P

har selv V10 og er godt tilfreds :)

Kom dog til at røbe for kæresten at den er en strømsluger så er ikke sikker på hun synes det er i orden med en plasma næste gang igen xD