Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af schouw234
Jeg prøver igen, da min foregående tråd var lidt rodet og derfor var vanskelig at svare på:

Jeg har disse forudsætningerne/ønsker til min fladskærm:

- Skal hænge på væggen

- sidder 3 meter fra min skærms placering

- PRIMÆRT bruges til ps3 og dette vægtes højt at skærmen er god til spil!

- mellem 42-50''. 50'' som absolut MAX!

- Ser sjældent tv og har yousee, så mindre vigtigt.

- Design betyder en del også men går ikke foran kvalitet og ved det er en smagssag også

- Billedkvalitet vigtig ved film og spil

- Vil max bruge 6000-8000 kr. på skærmen.

Håber i kan hjælpe mig lidt på vej i junglen. Jeg har kigget på anbefalingerne også, hvor jeg umiddelbart ser G20 som en god skærm. Jeg er dog mere lun på Samsungs design.

MVH. EMIL

og på forhånd tak
Af DavidHimself
G20'eren er noget af bedre til prisen - den er på vej ud i øjeblikket da den bliver erstattet af en anden model, til en lidt anden pris :)

Alternativ kunne man se på 50PK760N'eren - rammeløst design, og mange af de samme specs som G20'eren (selv om det ikke er lige til at sammenligne dem)

Samsung satser typisk mere på LED-modeller (modsat G20'eren som er plasma). Deres 6005 serie er ret populære, den har dog... visse problemer!
Af Shooter DK
jeg har en LG-PK760 som jeg varmt kan anbefale også til spil jeg gav i sin tid 6600kr. for den alternativt kan man vist få LG-PK950 til små 8000 kr. men igen er det ikke meget mere man får ved ved pk950 fremfor pk760 efter min mening :)
Af MKT
Man kan få 50PK950N til 7200 ved http://www.cinemagic.dk/shop/lg-50pk950 ... 6284p.html og så får man jo true black filter med. Jeg har ikke set om der er målbar forskel, men det lyder da godt :p

Det skal dog siges at LG har en hang til retention og burn-in så jeg ville ikke anbefale den når primært brug er ps3, hvor der er en masse statiske elementer.

Jeg ville nok vælge en 46ex500 fra Sony dog aner jeg ikke hvordan den er at spille på.
Af MKT
Fint link, men retention er nævnt èn gang og der står "det opleves ikke som noget problem". Det vil sige det er en subjektiv vurdering!

I Rasmus' test af 950N skriver han "Jeg oplevede desværre også retention på PK950, og LG har stadig ikke fået bugt med dette. Jeg oplevede f.eks. at menuer kunne sidde fast, og herunder ses et status-indikator fra PlayStation 3, når der afspilles musik."

Som sagt. Når spil er primært formål med skærmen vil jeg ikke anbefale en LG pk model.
Af schouw234
Spil er det primære, så meget essentielt at det er godt til det.

gerne nogle flere forslag er ikke så lun på LG modeller, som det er lige nu.
Af Mysen
Der er også højt input lag på dem, så retention er ikke det eneste problem ifht. spil.

Køb G20. Til 3 meters afstand skal du som minimum have 46".
Brugeravatar
Af David Munch
MKT skrev:Man kan få 50PK950N til 7200 ved http://www.cinemagic.dk/shop/lg-50pk950 ... 6284p.html og så får man jo true black filter med.
De har den til gengæld ikke på lager... :)

Jeg købte et PK950N for en uge siden, og det har jeg været utroligt glad for. Har kun én gang oplevet retention, efter halvanden times film, og det forsvandt fuldstændigt efter 3 sekunder på en anden kanal. Så hvis man bare kigger på menuen eller sådan noget en gang i timen når man spiller, så tror jeg ikke man skal være bange.
Af PhDream
Som Mysen rigtigt nok skriver, er LGs plasma ikke egnede til spil pga. for højt input lag (50-60 ms) og større tilbøjelighed til retention ift. Panasonic.

En helt tredje ting er, at LGs produktionskvalitet er for ringe. Der er alt for mange døde pixels, dirty screen effect, osv.

Hvis det skal være plasma til spil, er det S20 eller G20, man skal vælge. S20 har meget lavt input lag og er billigere. Til gengæld mangler den mange af de features, som G20 har. Men hvis man ikke har brug for de features, kan man lige så godt spare de penge og vælge S20. Forskellen i billedkvalitet er minimal.
Af schouw234
Og har læst om c685 herinde, men hvordsan er den i forhold til G20 til mit behov:) ?
Af Mysen
Det er selvfølgelig ikke lige så godt som G20. Der er et temmelig skuffende sortniveau og så er der en stor tendens til buzz på denne model.
Til gengæld er der så 3D bluray afspiller med til en fornuftig pris, og den har lavt input lag. Du skal nok bare ikke spille det samme spil i evigheder uden pause for retention er rimeligt omfattende.
Jeg ville nu nok vælge et 50" G20e istedet, men hvis du er lidt hypet over at prøve 3D, så kan det ikke gøres billigere, når du nu også får de mange tommer med...
Af schouw234
okay er overhovedet ikke hyped omkring 3D, så er spørgsmålet om det er et overkill at købe G20 istedet for S20 til mit forbrug, hvad mener du der? får jeg meget mere for pengene i G20?