Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med Jer. har lige brug for lidt eksperthjælp. Jeg har lidt problemer med dette TV. Jeg kan simpelthen ikke få ok billede på. Det er 1 uge gammel i dag. Jeg har prøvet at kalibrere det efter alle kunstens regler uden det hjalp.

Jeg har kabel TV via vores antenneforening, og signalet burde være ok. Jeg har desuden invisteret i "high-end" antennekabel. Jeg havde fint billede på mit gamle Sony LCD TV.

Mit problem består i, at jeg har "støj" i billedet forstående på den måde, at den hvide farve "pulserer" rigtig meget. Især i den højre øverste del af skærmen. Hvis jeg kører "ruller" på TV´et kan man også tydeligt se det.

Ofte når jeg har haft TV´et slukket og tænder det igen starter det normalt op med helt sort skærm. Men tit er der en masse grøn støj på dette billede. Nogen der har nogen ide om hvad det kan være?

Jeg har også lige et tillægsspørgsmål. Kører man en "Plug and play" kanalscanning finder TV´et heller ikke alle programmer. Jeg har ladet mig fortælle at det er fordi nogle HD kanaler kører med noget der hedder QUAM128 (billedopløsning?). Det sjove er dog at hvis jeg sætter landestandard til "Finland" finder den næsten alle kanaler. Dog ikke ARTE som skulle være i QUAM128. Og dette kan jeg simpelthen ikke få det til at finde.

Nogen eksperter?

Jeg har heldigvis stadig retur/fortrydelsret så hvis det ikke lykkes med et ok svar smider jeg nok 2 kilo mere for Panasonic TX-P50VT20E. Selvom jeg ikke synes om designet.
Af BimBam
Jeg kan ikke svare dig mht. dit problem med billedkvaliteten, men angående de manglende programmer, så er det nok fordi, du manuelt skal indtaste netværks-ID, frekvens, modulation og symbohastighed. Det skulle du gerne kunne finde på din antenneforenings hjemmeside.

Jeg bøvlede selv med det et stykke tid, inden jeg fandt ud af det, da jeg fik min C7705 forleden :)
Af 6100Haderslev
BimBam skrev:Jeg kan ikke svare dig mht. dit problem med billedkvaliteten, men angående de manglende programmer, så er det nok fordi, du manuelt skal indtaste netværks-ID, frekvens, modulation og symbohastighed. Det skulle du gerne kunne finde på din antenneforenings hjemmeside.

Jeg bøvlede selv med det et stykke tid, inden jeg fandt ud af det, da jeg fik min C7705 forleden :)
Jeg kan kun vælge hurtigscan (tror jeg det hedder), kunne være fint med en "fuld scanning" valgmulighed. Og nej min udbyder ligger ikke inde med info om netværks-ID osv på deres hjemmeside. Men jeg kan se lidt info inde under selvdiagnose / signal.
Af sirl
Hvilken antenneforening bruger du?

min erfaring er at ALLE antenneforeninger bruger et eller andet netværks-id, og evt. også faste QAM-indstillinger...

Jeg bruger pt. danmarks største private forening (glenten.dk) og skifter snart til Yousee, de bruger begge dette i opsætningen.

Når du har de data skal du IKKE bruge en plug & play, men vælge en fuld installation. Det med at den skal stå på "Finland" var kun nødvendigt for npgle år siden, dette er rettet i de nye samsung modeller.
Af 6100Haderslev
sirl skrev:Hvilken antenneforening bruger du?

min erfaring er at ALLE antenneforeninger bruger et eller andet netværks-id, og evt. også faste QAM-indstillinger...

Jeg bruger pt. danmarks største private forening (glenten.dk) og skifter snart til Yousee, de bruger begge dette i opsætningen.

Når du har de data skal du IKKE bruge en plug & play, men vælge en fuld installation. Det med at den skal stå på "Finland" var kun nødvendigt for npgle år siden, dette er rettet i de nye samsung modeller.
http://godtone.dk/CMS/index.php

Du skal så ind under U-Å og se Ø-Kvarteret Starup.
Af sirl
Det var da den ringeste hjemmeside mht. hjælp til brugerne...

Som jeg læser det, er du pisket ud i at skulle lave en fuld søgning på dit tv, hvor du sætter parametrene fra laveste til højeste frekvenst, og fra laveste til højeste QAM 64-256. At de ikke bruger netværkside er mig uforståeligt.

HUSK KUN AT SØGE DIGTALT!!!

Hvis det ikke virker er du nok nødt til at ringe til dem...
Af trykkertor
Jeg mener at hvis du kobler antenneledningen fra, og rullerne stadig viser støj i ene delen af skærmen. Så har du en skærm med fejl på.
Rullerne på skærmen skal være ensartet og have samme "billede" oppe som nede, højre som venstre.
Så hvis rullerne viser støj lyder det til at noget ikker er som det skal.
Af 6100Haderslev
trykkertor skrev:Jeg mener at hvis du kobler antenneledningen fra, og rullerne stadig viser støj i ene delen af skærmen. Så har du en skærm med fejl på.
Rullerne på skærmen skal være ensartet og have samme "billede" oppe som nede, højre som venstre.
Det må jeg lige checke når jeg kommer hjem. Jeg har lidt på fornemmelse at det måske er tuner-delen.
Af 6100Haderslev
6100Haderslev skrev:
trykkertor skrev:Jeg mener at hvis du kobler antenneledningen fra, og rullerne stadig viser støj i ene delen af skærmen. Så har du en skærm med fejl på.
Det må jeg lige checke når jeg kommer hjem. Jeg har lidt på fornemmelse at det måske er tuner-delen.
Og farverne er stadig dårlige uden antennekabel sat til. Så jeg pakker nok skidtet ned igen. Wupti tager den som en doa heldigvis. Men føler ikke trang til at prøve samme model igen. Remoten og jeg blev aldrig helt gode venner heller. Den er lidt glad og bliver lidt hurtigt fedtet.
Af 6100Haderslev
6100Haderslev skrev:
6100Haderslev skrev:
Og farverne er stadig dårlige uden antennekabel sat til. Så jeg pakker nok skidtet ned igen. Wupti tager den som en doa heldigvis. Men føler ikke trang til at prøve samme model igen. Remoten og jeg blev aldrig helt gode venner heller. Den er lidt glad og bliver lidt hurtigt fedtet.
Og wupti Peder ... Så kom Panasonic´en ind af døren. Klasseforskel :)