Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af -Bite Me-
Hey folkens

Jeg har forelsket mig lidt i det nye ue46d8005( http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... returnurl= ).

Jeg ved godt det er meget nyt og der sikkert ikke rigtig er nogen som har testet det endnu.

Men er der nogen som kan tale for eller imod det tv her?

Nogen der ved om der er kommet en fornuftig test på det?

Nogen som har en idé om hvad touch remoten vil komme til at koste?

Håber på lidt kreativ respons :)

Mvh
Anders
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der er en test på vej her på FlatpanelsDK, men vi har endnu ikke modtaget det.

Du kan dog se nogle af artiklerne omkring Samsungs 2011 Tv for at læse lidt om Smart TV funktionerne og se billeder af designet. Personligt synes jeg den nye tynde ramme giver et flot Tv, men design er naturligvis altid en smagssag.
Af kskruger
Måske kan du få denne bruger bendix til at udtale sig, han har haft tv'et siden i fredags.
Af noxity
Rasmus har du fået tilsagn om et eksemplar fra Samsung?

Den er jo så småt dukket op i butikkerne, så kunne jo være rart med en test :)
Af Fredtoft
-Bite Me- skrev:Hey folkens

Jeg har forelsket mig lidt i det nye ue46d8005( http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... returnurl= ).

Jeg ved godt det er meget nyt og der sikkert ikke rigtig er nogen som har testet det endnu.

Det mest væsentlige som taler imod er en betydelig grad af clouding, som kombineret med et begrænset sortniveau ved lidt større betragtningsvinkler gør skærmen mindre egnet til biografstemning i mørke eller halvmørke rum.

Bortset fra det er det i langt de fleste henseender et yderst imponerende TV. Den ekstremt tynde ramme gør mere for indtrykket end man umiddelbart skulle tro.
Brugeravatar
Af bendix
Fredtoft skrev:
-Bite Me- skrev:Hey folkens

Det mest væsentlige som taler imod er en betydelig grad af clouding, som kombineret med et begrænset sortniveau ved lidt større betragtningsvinkler gør skærmen mindre egnet til biografstemning i mørke eller halvmørke rum.

Bortset fra det er det i langt de fleste henseender et yderst imponerende TV. Den ekstremt tynde ramme gør mere for indtrykket end man umiddelbart skulle tro.
Jeg har ikke clouding på mit D8005

Og jeg er enig i at betragtnings vinklen er mindre god.

Jeg har haft tv'et i knap en uge nu, og jeg er meget tilfreds.

Jeg har ikkeset 3D, men på 2D samt HD siden synes jeg den åerformer rigtig godt. Og på 2D på samme niveau som BeoVision 10 46". Jeg mener dog at faren er en anese for rød, og kunne godt tænke mig en lille bitte mere koldhed ind i billedet. Men jeg er ikke sikker på hvordan.
Af Fredtoft
Har du kigget på din skærm med mørkt billede i et rimelig mørklagt lokale?

Dit TV er fra præcis samme batch, som det jeg har testet, og der var TYDELIG clouding, så det undrer mig meget hvis dit er gået helt fri af enhver form for ujævn bagbelysning.

Mht. den røde tone, så er Samsung nu tilbage til et let rødstik i deres standardopsætning for film-indstillingen varm2. (Poster et billede når jeg har ftp-adgang).
Det burde rette sig ganske pænt, hvis du beholder den i movie mode, men ændrer farvetemperaturindstillingen (hvidbalance) til Varm1.
Brugeravatar
Af bendix
Jeg har set efter på baggrunden ved min hovedmenu på PS3, og der var ikke noget at se.

Men derimod på bjælker ved en film på TV2 Film igår, kunne jeg i venstre side i bjælken se en hvid tåge. Jeg tændte derefter min PS3 for at være sikker og der var ikke noget at bemærke. Så jeg tænker det var signalet på Tv2?

Jeg har den på Varm 2 og movie mode med lidt modifikationer som jeg har taget fra Rasmus test af 9000 serien her for nylig.

Og så har jeg en Digital Video Essential som også har hjulpet lidt

Jeg vil prøve varm 1 som du foreslår.

Men jeg var meget glad for den kølige temp. som mit BeoVision havde, ved du hvad jeg kan gøre for at få den.

Oplever du også sort niveau som utrolig flot?
Af Fredtoft
Av av av :-)
Det er et godt eksempel på at man skal passe på med at kopiere indstillinger fra et TV til et andet.

Her er hvidbalancen for et Samsung UE46D8005 i film mode med farvetemperaturen varm2:

[img]http://www.av-blog.dk/wp-content/upload ... acking.jpg[/img]

Som det fremgår er der for meget rød i forhold til D65 (standard for gengivelse af hvid til filmbrug). Da Rasmus kalibrerede C9005 har han haft en model med for lidt rød, hvorfor han har skruet op for den røde (værdierne 26 og 28 ). Du er altså i gang med at skrue op for den røde på en skærm som allerede har for meget rød :D

Prøv at sætte farvetemperaturen til Varm1, og sørg for at alle indstillingerne står i 25.

Ovenstående forudsætte selvfølgelig at hvidbalancen i dit TV er magen til det D8005 jeg har haft fat i. Det er ingenlunde sikkert, men det er mere sandsynligt end at hvidbalancen matcher med C9005.
Af kskruger
Fredtoft, du skriver om D8000 "fleste henseender et yderst imponerende TV" er tv'et et stort spring fra Samsungs 2010 top modeller?
Af ibanezx
Er her nogen som ved hvorledes man kan få fingerne i den amerikanske UN46D8000 (i.e. MD+ modellen)?
Brugeravatar
Af bendix
Det hjalp kraftigt på det hele, at jeg ændrede dem tilbage til 25 og at den nu står på Varm1.

Tak for det :)

Har du flere gode råd, min kontrast står på 83 og lysstyrke på 56, alt andet er stort set slukket. Gamma på 1 og lys-sensor er aktiveret.

Jeg har tilsluttet B&O dock via hovedtelefon indgangen. Men lyden er ikke som den skal være.

Tror du det vil være bedre at tage den optiske med en god omformer til Phono?
Af -Bite Me-
Jeg bukker og takker mange gange for svarene her inde. :)

Jeg vil se frem til der kommer en test på det, Rasmus Larsen, vides det hvornår denne test kan forventes udgivet?

Fredtoft--> Jeg kan se det er dig jeg skal have fat i, hvis jeg beslutter mig for at købe det og har brug for noget indstillings hjælp :)