Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lind2
.....ak min Sony Triniton, kører på det sidste...... :(
og jeg har været utrolig glad for denne skærm....og farverne

SÅ ny skærm søges, men har ikke ret megen forstand på fladskærme....
og en hjælpende hånd ville være dejligt.

Jeg arbejder med CAD og grafik/billeder, ikke prof. men går meget op i farverne og gengivelsen.....

har kigget lidt på LG 1900R (pga design og farver).....Samsung 971P (god test her)....eller 204B 20".......

prisen ca. 3000,-

nogen forslag fra kompetente folk...

på forhånd tak.....
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Når du arbejder med CAD og grafik, uanset om det er på prof. niveau eller ej, så synes jeg du skal satse på et godt panel. De paneler som sidder i mange af de lidt billigere skærme, er dem man kalder TN paneler. Det er rent grundlæggende kun 6 bit paneler, men de kan vise 8 bit farver vha. dithering. Gengivelsen af billedet er dog en del bedre på de dyrere 8 bit paneler.

Derfor: Drop L1900R og Samsung 204B til grafisk brug.

Samsung 971P kan være et fornuftigt bud og nok også en af dem jeg gerne vil anbefale i 19 tommer klassen (jeg kan se, at design også betyder noget for dig).

Ellers har Eizo også en "billig" skærm, hvor fokus er på grafikeren: http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=230823

Den er ikke egnet til spil, men giver dig rigtig gode indstillingmuligheder.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Overvej lige en ekstra gang om du ikke kan finde omkring 500 kr. mere og få en 20" skærm i stedet. Til CAD er 1280x1024 altså ikke ret høj en opløsning og de 1600x1200 du får med en 20" vil være langt mere anvendelige (drop widescreens - de er ikke noget værd til CAD med mindre de er på 24" eller mere).

Dell 2007FP koster ca. 3500 kr. når den er på udsalg og her får du både et godt panel og masser af plads på skrivebordet.
Af mknudsen
yakken skrev:Overvej lige en ekstra gang om du ikke kan finde omkring 500 kr. mere og få en 20" skærm i stedet. Til CAD er 1280x1024 altså ikke ret høj en opløsning og de 1600x1200 du får med en 20" vil være langt mere anvendelige (drop widescreens - de er ikke noget værd til CAD med mindre de er på 24" eller mere).

Dell 2007FP koster ca. 3500 kr. når den er på udsalg og her får du både et godt panel og masser af plads på skrivebordet.
Kan du sige mig helt præcis hvad forskellen er på Dell's 2007WFP og 2007FP?

Jeg vil gætte på det ekstra W er for widescreen, men ellers noget du vil fremhæve?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som det ser ud i øjeblikket, så er den eneste forskel opløsningen. Du kan jo læse mere om skærmene på Dells hjemmeside, hvor specifikationerne også er opgivet. De seneste rygter fortæller at FP og WFP nu har samme paneltype, så derfor vil der være meget lidt forskel på deres performance.
Af lind2
tak for jeres svar.....+ ydermere, en god side her.

ser lige at Dell UltraSharp™ 2007WFP 20.1" Widescreen, er på tilbud
til 3307,-

....hvorfor var Widescreen ikke god til cad....??

mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Widesreen er også udmærket til CAD når du kommer op i de større modeller, men hvis jeg tager en rundtur her på arbejdet og ser hvad vores vel næsten 70 CAD designere har foran sig, så er de ALLE enten en almindelig 20" fladskærm eller også er det en 24" (eller større). Højden af billedet er ikke større end på en 19" skærm hvis du vælger en 20"W og CAD modellerne er oftest vist i et kvadratisk vindue, hvor du sjældent har brug for ekstra plads i siderne (man arbejder vel oftest med det der er lige i midten).

2007FP skulle gerne komme på tilbud i løbet af få uger, hvis Dell holder deres normale rytme.
Af TYBO
lind2: Jeg har en Philips 8ms 20" Wide med S-IPS panel.
Den er ca. ½ år gammel men står som ny og uden pixel fejl.

Den ville dække dine behov hvis du ønsker en billigere løsning.

http://www.itreviews.co.uk/hardware/h886.htm

Jeg købte den selv for 3500kr i metro og det var et ret godt køb dengang.

Jeg er villig til at sælge den for ca. 2000kr hvis du selv afhenter.

Der er både VGA og DVI port incl DVI kabel.

Sælger den pga. konen synes den er for stor og vil have min 19" i stedet og jeg skal så have en 22".

Hvis det var noget kan du maile mig på [email protected]