Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fladskærmsbilledrør
Har læst frem og tilbage i over en måned. Hver gang jeg finder et tv der ser godt, finder jeg nogle der skriver noget dårligt om det.
Jeg vil have et LED.
Philips' 46PFL9705 har jeg ikke læst noget dårligt om endnu.
Har I noget mod? Eller kender I et der er bedre?
Er ligeglad med design og hvad fjernbetjeningen kan. Kun billed.
Har et 10 år gammel Loewe som jeg er/var meget glad for.. Men det er jo intet værd mere.
Brugeravatar
Af edinger
Hvis du vitterlig er ligeglad med design, men prioriterer billedkvalitet, er det unægtelig lidt af et paradoks, at du så entydigt fokuserer på LED og har kastet din kærlighed på Philips, idet Philips netop udmærker sig ved at være æstetisk tiltalende (i slukket tilstand), mens de lader noget tilbage at ønske på billedsiden.

Som altid: Tjek Flatpanels' liste over anbefalede tv.

Så går du ikke galt i byen.
Af netfors
Fladskærmsbilledrør skrev:Har læst frem og tilbage i over en måned. Hver gang jeg finder et tv der ser godt, finder jeg nogle der skriver noget dårligt om det.
Jeg vil have et LED.
Philips' 46PFL9705 har jeg ikke læst noget dårligt om endnu.
Har I noget mod? Eller kender I et der er bedre?
Er ligeglad med design og hvad fjernbetjeningen kan. Kun billed.
Har et 10 år gammel Loewe som jeg er/var meget glad for.. Men det er jo intet værd mere.
Du finder ikke det perfekte tv. Det findes simpelthen ikke! Alle tv har deres stærke og svage sider. så hvis du vil have et nyt tv, er du nødt til at vælge ud fra fordele og ulemper. Du vil altså læse både negative og (for det meste) positive ting om et tv ;)
Jeg må dog give @edinger ret. Hvis du er ligeglad med design, og går meget op i billed kvalitet, er et "LED" et mærkeligt valg. Og Philips "LED" endnu mærkeligere :s
Af Mysen
Du kan ikke undgå, at finde noget dårligt om alle. Når du ikke har fundet det på 9705, er det fordi, det er meget, meget dyrt i forhold til, hvad man får, og fordi de fleste herinde går mere op i billedkvalitet end i ambilight, og derfor oftest vælger et andet tv.
For den dygtige søger, vil der dog dukke poster op, om at den støjer, så denne er altså heller ikke fejlfri.

De rigtig gode fjernsyn vil du ofte se folk beskrive med både gode og dårlige ting. Det er fordi disse har en høj omsætning for brugere af et forum som dette.

Disse minusser skal du ikke lade dig skræmme af. Gør op med dig selv, om det er vigtigt, at der er en høj lysstyrke på skærmen for at kompensere for en lys stue. Om den er god til spil, PC, lyd, ambilight, pvr, 3D, eller om den kort og godt er god til at gengive kildematerialet korrekt, hvilket betyder perfekt gamma, farvemætning, hvidbalance osv.

9705 er ikke en dårlig skærm, langt fra. Den er bare meget dyrere end tilsvarende modeller, og der er flere modeller, der er både billigere og bedre.
Til gengæld har den ambilight, og hvis man er fan af dette, er Philips svær at komme udenom.

Anbefalingslisten er som nævnt et godt udgangspunkt.
Af Fladskærmsbilledrør
Tak skal i have.
og der er flere modeller, der er både billigere og bedre
Hvilken en er bedre?

Jeg haar læst listen. Jeg ved bare ikke hvilken en ulempe jeg bedst kan lide/hade ved dem.

Det jeg hader mest er at når noget bevæger sig på skærmen også det "flakker" når tvet ikke kan følge med.
Af MKT
Så skal du jo have et plasma tv. Så får du det mest flydende billede uden det ligner en sæbeopera med dukker.
Af THM
sonys topmodel HX900 er bedre end nævnte philips, hvis man læser anmeldelserne, dog har philipsen færre reflektioner i skærmen...
men som mysen skriver er det også et spørgsmål om prioriteringer...
LG le850n er et meget rost led(lcd) tv herinde, som dog døjer med reflektioner
samsungs top plasma er et godt alternativ og kan fås nede omkring de 10k for en 50", den har het hurtigt panel og antireflektiv coating. dog igen en afvejning af fordele og ulemper :)
Af Fladskærmsbilledrør
Mm.. Jeg tror det bliver et Philips 9705H. Det er vist den bedste de har.
Er også glad for deres baggrundslys.

Men kan man optage på usb med den?
Altså optage også se et andet program.
Tror nu ikke jeg får brug få det, men der er da jo så mange andre der kan. Tv altså. Der kan optage.
Af Foomar
Host ville ikke gå efter et philips 9705 har haft 2 af de tv´er begge have samme fejl en mega nederen hyletone ved brug af tvet, jeg fandt ud af hvis man lege med contrasten på tvet kunne man få det ned men ikke godt nok efter min mening da jeg stadig kunne høre det ca 10 meter væk inde i mit sove rum. Som sagt have jeg 2 af dem og gav op tog tilbage til butikken og fik mine penge igen.....

Jeg var også en Philips person før men måtte ind se en julekæde bag tv´et var ikke alt :D
Af netfors
Fladskærmsbilledrør skrev:Mm.. Jeg tror det bliver et Philips 9705H. Det er vist den bedste de har.

Tror nu ikke jeg får brug få det, men der er da jo så mange andre der kan. Tv altså. Der kan optage.
Tror ikke der er pvr funktion i philips 2010 modeller. Det kommer vist først her fra 2011? :(
Det er der i nogle af Panasonic og Samsungs 2010 modeller. Men jeg tror ikke der er nogle af dem der har 2 tunere, hvor du kan optage et program og se et andet samtidigt?
Med tanke på pvr funktionen, skal du også tage med i betragtningerne, hvilket tv signal du modtager? Er det fra satellit, er dit valg af 2010 tv modeller lidt mere begrænsede. I hvert fald hvis du ikke vil have en extern boks? ;)
Brugeravatar
Af kwc
Fladskærmsbilledrør skrev:Mm.. Jeg tror det bliver et Philips 9705H. Det er vist den bedste de har.

Jeg har nu haft Philips 46pfl9705 i lidt over ½ år og har overhovedet ikke oplevet nogen problemer - tvært imod. TV'et fungerer som en "drøm".

Det eneste der er lidt ærgeligt er at Widgets ikke er tilgængelige i DK - sw er tilstede men der er tilsyneladende ikke nogen udbyder ?

PS. Philips 46pfl9705 blev også kåret som bedste TV ved EISA 2010!
Af Fladskærmsbilledrør
KWC ødelagde så ligne noget der.
Kigger efter de nye Sony tv. Hx920. Hvis den ikke er for dyr. Kan dov ikke lide sonys format indstilinger, selv om de nok er det samme som på loewe.
Syndes endtlig at loewe er blivet dyr. købte mit tv for 24000 kr i 2001. Nu kan man da vist ikke få noget under 35000.
Af lennon
En EISA-award er på ingen måde garant for billedkvalitet . En "købs anbefaling" i Flatpanels test (- eller AVforums.com og HDTVtest.co.uk) er MEGET mere retningsgivende .

Og hvis vi snakker billedkvalitet, så er måden som Philips anvender ambilight/baggrundsbelysning faktisk lettere destruktiv for billedet .

Kender ikke sony HX920, men Sony har mildt sagt ikke fået de store anmelderroser for deres hidtidige modeller.

Indtil videre synes jeg at Samsungs D8005 ser spændende ud - hvis det absolut skal være LCD/LED. Men Samsungs nye topplasma forventes traditionen tro, at være endnu bedre . Begge har forøvrigt USB recording features .
Af noxity
EISA gav prisen for bedste 3D løsning til Samsung LED C8000, og enhver der bare har fulgt lidt med i 3D-verdenen vil vide at LED skærme alle er elendige til 3D når man sammenligner med plasma. Så du kan ikke bruge EISA prisen til noget som helst, når det kommer til rå billedkvalitet. For det er bare ikke noget der ligger højt på EISA's liste over kriterier. Hvis det var, så havde Panasonic VT20 vundet sidste års EISA award for 3D.

Det skal lige siges at det er en 3D-solution altså TV + home cinema sæt, og at VT20 vandt plasma kategorien.