Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Uanset hvad, så vil skærmen kunne klare WOW tilfredsstillende og et S-PVA panel er, i min mening, at foretrække frem for et S-IPS.
Af Thomas J
Jeg er heller ikke i tvivl om det er en klasse skærm. Bryder mig bare ikke så meget om Dells metoder. Har bestilt den Acer idag, så håber jeg den lever op til mine forventninger. Ellers får Dell måske en chance bagefter...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lad mig lige forstå det her korrekt:
Du beder om hjælp til at vælge imellem 3 skærme og til sidst ender du med at købe den eneste af dem der ikke er blevet anbefalet? ;)
Af Thomas J
Tjah, jeg synes ikke jeg blev anbefalet andet end Dell her :)

Men er blevet anbefalet Acer'en af Mannen på edbpriser. Han er rigtig glad for hans. Desuden har Acer og Viewsonic vel begge samme panel, så der tog jeg efter udseende. Er det ikke korrekt.
Kunne jeg havde fået Dell imorgen og havde mulighed for "normal" returret, havde jeg skam også valgt den.
Du mener måske Acer er et helt forkert valg? Jeg ved som sagt selv kun hvad jeg har læst mig til de sidste par dage. Er den helt i skoven, kan den jo heldigvis bare byttes til noget andet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hehe, nej det er et udmærket valg for panelet er jo i orden. Jeg er personligt blot ikke så meget for de der reflekterende coatings som Acer er så vilde med.
Af Thomas J
Nååh det ku du da bare ha sagt, jeg blev helt nervøs for det var noget crap :o)
Men jeg er også selv lidt spændt på det crystal look. Har dog gerne villet ha en laptop med det efter jeg så en, der havde kanon klare farver og meget bedre betragtningsvinkel en min egen Acer laptop.
Og det skulle alt andet end lige give lidt klarere farver og være behageligt at se på, medmindre man sidder i stærkt baglys.
Men det var nu primært looks jeg gik efter mellem de to da specs var nærmest ens.
Brugeravatar
Af hightower
Enten elsker eller også hader man den overflade. Jeg ved ikke hvor fedt det er at se sig selv i monitoren, så jeg er til sidstnævnte. Gad vide hvor meget input lag der er på en 2007wfp med S-PVA nu hvor samsung 215tw er en ren fiasko i den henseende.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De to paneler kan ikke være de samme, idet 215TW er en 21" og Dells er en 20". Nu må vi se om det er revision 2 eller 3 der udsendes i Europa. Indtil nu har alle de personer jeg har hørt om fået et S-IPS panel, men hvis trenden er skiftet, så må vi jo opdatere databasen.

Derfor: Meld endeligt tilbage hvis I køber modellen. Vi vil jo nødigt rådgive på et forkert grundlag.
Af Thomas J
Har fået den Acer idag. Jeg er lidt i syv sind om jeg skal bytte den. Coatingen synes jeg sådan set er helt ok, der er ikk noget genskin der generer, og det gør billedet dejligt klart at se på.
Der er dog desværre en død pixel og det er til at få øje på "bleeding" eller hvad i kalder det på sort skærm.

Så jeg står lidt med fornemmelsen af jeg skulle have taget den Viewsonic istedet. Også fordi man hvis man søger på de 2 på google under danske sider, får ca 10 hits på Acers og ca 1800hits på Viewsonics haha... ;;)

Ved sgu ikke, er det fuldstændigt identisk panel der sidder i dem?
Og hvorfor vælger så mange den ene frem for den anden hvis specs er ens?