Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej allesammen

Jeg går og overvejer at købe et nyt TV, men det er jo lidt en jungle at finde rundt i. ;;)

Skal op i 50" og vil ofre max 10.000,-
Det skal bruges til at se TV på via antenne, se film via mit mediecenter og PS3. (spiller meget sjældent!)

Har ikke helt fanget 3D buggen, så det behøves ikke at være 3D-ready, men må selvfølgelig gerne.

Har kigget/læst lidt og fundet frem til disse:

Samsung PS50C7705 (9.539,-)
og
Panasonic TX-P50VT20E (11.590,-)

Som nævnt før er 10k max, så derfor lægger Pana'en nok desværre uden for rækkevide. :(

Jeg har ikke nogle preferencer til LCD, LED eller Plasma, bare billedet er i top og behageligt at se på.

Er der nogle modeller jeg burde tage med i mine overvejelser? Gerne billigere end Samsungen, men stadig minimum 50".
ChristianY skrev: Har kigget/læst lidt og fundet frem til disse:

og

Som nævnt før er 10k max, så derfor lægger Pana'en nok desværre uden for rækkevide. :(
Måske skulle du kigge forbi denne tråd: Panasonic 50 V20. Sælger vil ha' 8K for TV'et der er købt ultimo januar 2011. Det ku' jo være, at det var lige hvad du søgte.... O_O
IT-Bruger skrev:

og

Måske skulle du kigge forbi denne tråd: Panasonic 50 V20. Sælger vil ha' 8K for TV'et der er købt ultimo januar 2011. Det ku' jo være, at det var lige hvad du søgte.... O_O
Og hvis du ikke vil købe brugt af forskellige årsager, så er dette tv muligt at skaffe for 10000 på nettet.

Sidste model, du kan overveje er LG 50PX950n. Denne er knap så god i lys stue, men designet er i top. C7705 er rigtig god i lys styrke og er lige så god til at vise 2D som PX950n Desuden er den tynd som en LED skærm. Til gengæld er der en del uheldige tilfælde, og man kan risikere at få en, der bl.a. buzzer en del.
V20e er tykkere og måske knapt så attraktivt designet som de andre, og så er der heller ikke 3D på. Til gengæld er den lige en tand bedre på billedkvaliteten.
Mysen skrev:
IT-Bruger skrev:

og

Og hvis du ikke vil købe brugt af forskellige årsager, så er dette tv muligt at skaffe for 10000 på nettet.

Sidste model, du kan overveje er LG 50PX950n. Denne er knap så god i lys stue, men designet er i top. C7705 er rigtig god i lys styrke og er lige så god til at vise 2D som PX950n Desuden er den tynd som en LED skærm. Til gengæld er der en del uheldige tilfælde, og man kan risikere at få en, der bl.a. buzzer en del.
V20e er tykkere og måske knapt så attraktivt designet som de andre, og så er der heller ikke 3D på. Til gengæld er den lige en tand bedre på billedkvaliteten.
Jeg er ikke hooked på at købe et brugt TV. Heller ikke selvom det kun er 2 måneder gammelt.

Kiggede vist godt på LG 50PX950n, kan dog ikke huske hvorfor jeg valgte det fra igen. Nogen der har et link til et review af det? :)
Det er pt ca. 1.000,- dyrere end Samsungen... Er det 1000,- bedre?
Af DavidHimself
Måske valgte du det fra fordi det er et 3D-tv... alt andet lige betaler man ekstra for 3D delen :)

Man kunne kigge mod tv som 50PK760N eller noget i den retning, hvis man skulle finde alternativ til Samsungen!? :p
Af MKT
Man kan vel godt sige at man betaler ekstra for 3D, men en bivirkning heraf er også bedre performance på 2D delen, så det er ikke KUN 3D man får for de ekstra penge. PX950N er bedre end Samsungen, om det er 1000 kr bedre må din personlige indstilling til fordelene og ulemperne ved hver producent.

Større chance for buzz på Samsung, men mindre retention og flere ting som det. Mysen har vist ramset det op en del gange :)
Af rkc
Køb c7705 det er et super tv og pænt tilmed,
du vil ikke opdage vt20 er bedre med mindre du laver en side by side
så det rigtige køb til den pris.
Af ChristianY
Har været ude at kigge lidt i dag, og jeg læner mere og mere mod Samsungen. Dels fordi design og billede er rigtig godt (lidt rigeligt grønt måske, men det kan vel indstilles), men også 1.000,- billigere end LG'en, samt at der følger et sæt 3D-briller med.

Dog har jeg bidt mærke i at c7705 ikke understøtter 1080p24. Er det noget jeg skal hæfte mig ved?

Bonus spørgsmål:
Tror ikke mine nuværende kabler understøtter HDMI 1.4, så skal nok investere i nogle nye...
Hvordan er stemningen herinde mht billige vs dyre kabler? (anbefalinger?)
Af Mysen
C7705 understøtter 1080p24. Du har læst forkert. Hvis du skal se 3D fra en blurayafspiller, så skal du have et high speed kabel. 1.3 er godt nok til det, så længe det er high speed. Har du en surroundforstærker, der understøtter 1.4 så køb dette i stedet, da lyden så vil følge med i kablet.

For få uger siden kostede C7705 og PX950n det samme. Hvis dette ikke længere er tilfældet, så er C7705 et kup.

Ignorer forresten billedet i en butik. Det vil ikke være grønligt, når du kommer hjem. ;)
Af THM
lyden går fint med igennem på mine billige hdmi kabler, inkl. audio return på mit cinema system og der bruger jeg bilkas de billigste kabler. mener kun det er hdmi 1,2 kabler :o
Af Mysen
THM skrev:lyden går fint med igennem på mine billige hdmi kabler, inkl. audio return på mit cinema system og der bruger jeg bilkas de billigste kabler. mener kun det er hdmi 1,2 kabler :o
Hmm... De snyder os sq til at købe ledninger, de røvere! Det er første gang, jeg hører at ARC ikke kræver 1.4