Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Madsh89
Hej

Jeg har længe brugt XBMC til at streame film fra min NAS på mit Apple TV 1 og det har bare kørt! Jeg har så fået nyt tv for et par dage siden og efter det er det som om at filmene hakker en lille smule ind i mellem... Synes heller ikke min ps3 kører så smooth længere :( rigtig surt, da tv'et ellers er rigtig fedt..

Er der nogle der har en logisk forklaring på det? Har læst noget om inputlag, men der skulle ikke være noget på det tv jeg har købt, såvidt jeg har læst mig til...

Havde før et gammel 32" Sony LCD og har nu 40" Samsung LED (UE40C6905)

Håber nogle kan hjælpe.. Og måske komme med en løsning, for det her spiller ikke :(

Mvh Mads
Af mhca
Har du Motion Plus aktiveret?

Det kan godt introducere nogle regnefejl, som du muligvis oplever som hakken.

Prøv at deaktivere Motion Plus og andet ubrugelig billedbehandling.

Og husk at aktivere Spil-mode, når du bruger din PS3 til gaming.
Af Madsh89
Ja, det har jeg faktisk.. Det vil jeg prøve at slå fra.. Hvad er der ellers af ubrugeligt billedebehandling som skal slås fra? Og spil-mode, tror jeg, jeg har slået til hvis det bare at give den navnet "Spil" ud for den hdmi indgang den bruger?
Af Cmikkelsen
Du skal ind i menuen, derefter ned på de to tandhjul, ind under generelt, og der kan du så aktivere spiltilstanden. Brugte selv lang tid på at finde det, men det køre fantastisk efter du har slået det til!
Af Madsh89
Fedt! Det vil jeg prøve når jeg kommer hjem :-)
Af mhca
Ja, som Cmikkelsen skriver, så slår du det til under generelt. Det kan anbefale at justere billedet efter du har aktiveret spil-mode.

Af andet ubrugeligt, så er der fx MPEG støjreduktion, Edge Enhancement og måske andet.
Ved ikke, om der også er noget andet fancy LED-styring.

Jeg vil også anbefale at sætte sharpness på 0.

Vend gerne tilbage om Motion Plus var med til at skabe hakken.
Af Madsh89
Okay :) tak for hjælpen so far :) jeg vender tilbage når jeg forhåbeligt har fundet en løsning :)

Mvh Mads
Af Madsh89
Kom til at tænke på.... kan man indstille for hver kilde(hdmi, tv osv.)? Altså så min ps3 feks kører game mode unden Motion Plus, men at tv delen kører som nu med? Så jeg ikke behøves skifte hver gang jeg skifter mellem ps3 og tv..
Af Madsh89
Så har jeg prøvet at aktivere Game-mode/spiltilstand på både Apple TV og PS3 og nu kører det!!! Rigtig fedt... Motion Plus er automatisk slået fra under game mode... Har sat skaphed på nul som anbefalet af mhca.. det viker fint, men hvad er det skaphed gør? - kan ikke lige se forskel på om den er nul eller 100?........

og ellers tak for hjælpen alle sammen! det er rigtig skod når ens nye grej ikke virker som tænkt :)

mvh mads
Af Madsh89
Ang Motion Plus... Så prøvede jeg at slå kun det fra og det hjalp ikke, så det er noget andet om game mode, der for det til at virke... eller måske en kombination?....
Af mhca
Madsh89 skrev:Ang Motion Plus... Så prøvede jeg at slå kun det fra og det hjalp ikke, så det er noget andet om game mode, der for det til at virke... eller måske en kombination?....

På C8705 er der også noget, der hedder Smart LED. Jeg har aldrig fundet ud af, om det er noget der vedrører precision dimming.
Men hvis C6905 også har denne funktion, så kan du jo prøve om det hjælper at deaktivere dette.

Som yakken har svaret, så kan du indstille seperate indstillinger for hvert input. Faktisk er du nødt til at indstille hvert input, da du ikke kan vælge at køre med identisk opsætning på alle input. Ikke mig bekendt i hvert fald.
Min PS3 er indstillet til game mode og med lidt højere lysstyrke mv. end min computers input og normal TV-kigning. Desværre betyder det, at denne opsætning af PS3'en ikke er så optimal til film-visning.
Af Madsh89
Smart-LED er på 6905'eren og har prøvet at lege lidt med det, men det kan ikke se forskel? Bruger "spiltilstand" på PS3 og AppleTV og det fungere rigtig godt nu :)

Og når jeg skal se DVD/Blu-Ray på PS3'en slår jeg "spiltilstand" fra..