Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Neglen
Jeg har netop investeret i en ny skærm (LG PK950N) og har i den anledning investeret i en stueantenne fra Elgiganten til ca. 200 kr. af mærket Triax DVB-T 300i. Jeg bor på Vesterbro og kan med ovenstående antenne modtage 4 kanaler (G-TV, Kanal København, en fransk kanal samt noget kristent halløj). Signalstyrken med antennen var 14%....!

Efter en del grublen ville jeg kort prøve at tilslutte TV'et vores kabelnet-stik, dog uden at have købt nogen kanaler af YouSee. Ved blot at tilslutte mit antennekabel i tv'et og altså ikke engang tilslutte det mit antennestik i væggen steg signalstyrken til 54%!!! Dvs. at et billigt antennekabel til ca. 25 kr. købt i silvan el. lignende er langt bedre end en stueantenne fra Elgiganten...-det kom godt nok bag på mig!!

Efter at have tilsluttet tv'et til vægstikket kunne jeg pludselig modtage alle de gratis-kanaler der er i hovedstadsområdet.

Ergo: Overvejer du en stueantenne så prøv lige at tilslutte tv'et som ovenstående først.
Af mhca
Interessant tip... måske jeg skulle have testet det mens YouSee havde lukket for vores signal. Måske kunne de 6 meter kabel anvendes som antenne :P
Af lak
Hej Neglen

Det lyder som om at du enten har en defekt antenne eller at du ikke har givet antennen power. Det gøres enten via en extern strømforsyning eller via menu'erne på dit tv/reciever.
Hvis et antennekabel skal bruges som antenne skal der som minimum fjernes en del af den yderste skærm :)
Det vigtigste ved digitale signaler er ikke styrken men kvaliteten af signalet. Dvs. at man sagtens kan have en signal styrke på 95% men kun opleve firkanter på skærmen. Omvendt kan man have en signalstyrke på 40% men en signal kvalitet på 100% og have et perfekt billede.

hilsen

Lak